Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

    Mekarskryt!

    Det där låter som tjuvluft helt klart , du har kollat alla bälgar och allt?
    Med så mycket pendlande så borde du kunna hitta det.
    Prova ett röktest, går att göra själv med En cigarr en slang och silvertejp.

    Jag börjar tröttna rejält på min gamla E39.

  • Noname00
    Rabarbapuppa skrev 2014-04-11 23:21:28 följande:
    Jahopp, en gör-det-själv slangkoppling utförd. Får vi se om det ger nåt resultat på tomgång/felkod. Fick tips om att denna kunde strula. Men 357 spänn för i princip samma slang ger jag inte. Detta är runda slängar 70:-

    i.imgur.com/CvvZQ05.jpg
    Du köpte en vanlig slang och isolering och monterade på?
    I så fall borde det funkade.
  • Noname00
    Rabarbapuppa skrev 2014-04-14 09:47:31 följande:
    Ja precis, oljebeständig slang från Mekonomen, eller rättare sagt, det är så kallad bränsleslang, med exakt samma mått som BMW's originaldel, 13 mm innerdiam och 20 mm ytterdiam.

    Sen är det rörisolering från Classe för 19 spänn. Visserligen lite tjockare omkrets än vad originaldelen har, men så länge plastlocket över insuget går igen smärtfritt så...

    Ja och så är det två slangklämmor för säkerhets skull.

    Vi får väl se, jag ropar inte hej än. Men jag kan konstatera att tomgången i dagens köer betedde sig betydligt bättre vad jag kan se på varräknarnålen iaf.

    Annars får jag gå på stift eller lambda.

    /Puppa
    Jag hade inte bytt lamda.
  • Noname00
    Rabarbapuppa skrev 2014-04-15 09:07:39 följande:
    Nej, min första insats (efter att ha bytt stift i så fall) skulle vara att montera ur lambda och testa dem att den fungerar som de ska såklart.

    /Puppa
    Detta ser du enkelt med vilken obd2 läsare som helst.
    Dessutom brukar en defekt lamda ge en felkod tex "no response"
  • Noname00

    Själv fick jag äntligen ordning på min ojämna gång och motorlampa efter att jag monterat en ny tändspole.
    Bilen gick jämnt redan från start och lampan släcktes efter 12km.
    Sen raderade jag felkoderna.

  • Noname00
    zZzZz skrev 2014-05-02 10:04:29 följande:
    Byta bromsar, belägg och skivor, rusta upp, måla OK osv 
    är ju bara trevligt, att lufta bromssystemet är det tråkiga:) 
    Med rätt bromsluftsverktyg så gör det hela lite enklare.
  • Noname00
    zZzZz skrev 2014-05-02 10:58:04 följande:
    Självklart, sa bara att jag finner det tråkigt :) 
    Jag finner allt tråkigt där man måste böja sig eller lyfta upp bilen.
  • Noname00

    Här fick man 945:an stulen ringde och polisanmälde.
    Sa "de ringer snart de hittar den alltid" å visst ringde de till mig i stockholm.
    från karlskoga hittad med varm motor vid vattenstationen på en mack.

    Som tur är ingen åverkan på låsen och verkstaden hittade inget när de provtryckte, men självklart körde farsan så långt han kunde på vägen hem.
    Och självklart åkte mätaren upp på rött. för han inte stannade och fyllle på längst vägen.
    Det är som vanligt han tror att så länge det kommer värme i kupen så är det bara å köra på.

    Allt måste man göra själv blir så trött.

    Troligtvis har ventilkåpspackningen klarat sig, nu blir det byte värmepaket eller skroten.

Svar på tråden Mekarskryt!