Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

    Mekarskryt!

    Pallas skrev 2014-06-03 19:40:16 följande:
    Hittade felet på Seaten som inte vill starta, genom att emotta ca 10 000 V genom kroppen. Rätt ont i nackmuskulaturen... Biljävel!
    Dålig tändspole?
  • Noname00

    Jag personligen klarar inte av att lämna in bilen för byte av tändspole tex när det bara är att läsa av felkoden tolka den och lossa spolen med 2 bult och montera i omvänd ordning.
    Delar från tyskland tar jag hem på 1-5 dagar.

  • Noname00
    Tom Araya skrev 2014-06-05 01:18:57 följande:
    Jag på personligen gjorde i stort sett allt själv förr, men p.g.a. arbetsskada kan jag knappt sköta hjulskiftet längre.

    Vad har du för skada, förslitningsskada?
  • Noname00

    Har hört att den kan lägga dessa koder när det ibland är vevaxelgivaren.
    Jag bytte min när kamgivarna byttes.

  • Noname00

    Jahopp här köpte man en bil av en man känner har följer servicen till punkt och pricka.
    Jag behövde byta däck samt hade ett skrapande ljud från bromsen fram samt behövde justera handbromsen bak.
    Åkte till min verkstad där jag alltid lämnar in bilen de mekar allt bilar maskiner traktorer m.m fick frågan om jag hade belägg och kikade yes bytta runtom för 2k mil sen så det behövdes inte.
    Han får bort ljudet fram när vi lyfter av hjulen bak så säger han direkt "beläggen är tunnare bak än fram, dom här är inte bytta"
    Man har bytt fram men inte bak.
    Verkstaden har på en originalservicen vid 5k mil angivit att de bytt belägg fram och bak och tagit 750 +1250 kr per axel! det är 2 k för någon man inte ens utfört.
    Inte undra på att handbromsen inte tog det har ju aldrig justerats på servicen eftersom man troligtvis ej ens haft av hjulen bak.

    Så mycket var en originalservice med stämpel och kvitto värd.

    tur att belägg är billigt så dom kommer jag byta när givaren säger till.

Svar på tråden Mekarskryt!