• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • Anonym

Jag har string för att jag tycker det är snyggt ibland helstring och ibland halv nästan aldrig hela trosor tycker det är trist och gillar inte kanten som blir under tighta byxor. Min man älskar att få ta av mig kläderna på kvällen och få se mina snygga underkläder och det tänder mig med.

• MaryCaroline

TS. Vi kan ju vända på det hela. Du är man och använder kalsonger. Vilken typ av kalsonger använder du? Vad får dig att använda just den typen och inte andra? 

• Loriyana
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:25:03 följande:
    Lite off topic, men man kan ju också undra varför barn ska ha bikini. De har ju inga bröst? String och bikini hör inte hemma på barn.

Eh...vad var det för konstig jämförelse? Visst har du rätt i att små barn ej har bröst och därmed ej behöver överdel. Men jag tror nog att de flesta flicke-barn har både snippa och gump!
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:36:28 följande:
    Varför kan man inte jämföra trosor med kalsonger? Båda är underkläder.

Haha, ja, och du är ju bara TVUNGEN att se till att de är vita och lite genomskinliga så där.

Varenda liten detalj när det gäller klädval är medveten, vare sig det gäller kvinnor eller män. Konstigt att kvinnor har så förbannad svårt att erkänna det och istället spelar dumma:

"Oh nej det var inte DÄRFÖR jag tog på mig en genomskinlig topp så att konturerna av mina bröst syntes... det var för att den var så skön!"
    Konstigt att män alltid tror att kvinnors klädval har något med män att göra. Vi finns inte till för er och jag och många kvinnor med mig har tillräckligt med självrespekt för att skita fullständigt fan i vad ni tycker och tänker om det vi har på oss. Nej, mitt trosval har ingenting alls med dig att göra. Jag finns inte för att män ska ha något att titta på och jag blir bara obehagligt berörd när män stirrar.

Det tragiska här är inte vad kvinnor gör utan att män helt allvarligt växer upp och har sådana här åsikter om kvinnor.
  • teknikfreak
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:23:18 följande:
    Kvinnor vägrar erkänna att de tar på sig string för att få uppmärksamhet, känna sig sexiga eller helt enkelt för mannens skull.

Hur, som kvinna, upptäcker man ens stringtrosor till att börja med? Varför väljer man att prova det?
    Ja lite rätt har du, jag köpte dem första gången för att jag ville vara sexig. Fast jag tror att du skulle behöva vara aningen mer nyanserad i ditt tänkande, att jag köpte string för att vara sexig för 25 år sedan cementerade inte stringens betydelse. Ibland kan man känna sig sexig i dem, ibland inte och fortfarande finns det de som köpte dem av samma anledning som mig, dissade sexigheten (allvarligt, en del tjejers rumpor blir inte sexigare i string och det ser vi) men behöll dem och köpte fler av de övriga anledningar vi försökt lyfta fram till dig. 
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:21:57 följande:
    Har du något exempel på sådana trosor som inte syns utanpå till exempel en tajt röd klänning? Eller utanpå ett par sommarbyxor som är vita och lite genomskinliga?
    Ja så klart det finns. De hudfärgade sömlösa från Twilfit syns nästan ännu mindre än string. Fast här skulle jag gå med på att jag hellre vill vara sexig än sätta på mig de här Skrattande

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym (Bh)

Det är nog så att man anser att string är ett vuxet plagg. Man vill oftas som förälder att ens barn ska vara just barn och inte bli vixna alldeles för fort. Samma när det gäller bh finns de som är till för barn som ser mer ut som sport bh och som förälder vill man att ens barn väntar med de vadderare bh:ar som har spetts osv. Vuxen underklädder är designade väldigt attraktiva, framhävar sexighet. Att man som vuxen väljer andvända det är att man är desitom mogen för sex och sådant. Medans barn som ex 10-13 inte är mogen för det. Därför ska inte heller bete sig eller klä sig som vuxen.

Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 13:22:51 följande:
    Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor. Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string? Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn. Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta. Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string? Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Anonym (hum)

TS-Nyfiken Blå: Vart vill du komma med denna tråd, då alla svar du får om vad kvinnor tycker, enligt dig är lögner? Du verkar ju redan bestämt dig och vet vad vi kvinnor tycker och tänker så vad är du ute efter egentligen.
    Den enda här som borde erkänna något är du själv - att du omöjligt faktiskt kan veta vad andra tycker om saker och ting. :) (istället för att säga till oss att vi ska erkänna att vi endast har string för att 1. få uppmärksamhet. 2.känna oss sexiga. 3. för mannens skull.) Hör du inte själv hur dumt det låter? :)

• MaryCaroline
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:36:28 följande:
    Varför kan man inte jämföra trosor med kalsonger? Båda är underkläder.

Haha, ja, och du är ju bara TVUNGEN att se till att de är vita och lite genomskinliga så där.

Varenda liten detalj när det gäller klädval är medveten, vare sig det gäller kvinnor eller män. Konstigt att kvinnor har så förbannad svårt att erkänna det och istället spelar dumma:

"Oh nej det var inte DÄRFÖR jag tog på mig en genomskinlig topp så att konturerna av mina bröst syntes... det var för att den var så skön!"
    Typiskt män att inte veta ett skit om mode hos kvinnor... 

Byxorna var bara ett exempel, de kan lika gärna vara beiga eller nåt annat...

Det är klart att det är detaljer och att man är medveten... Men det har inte att göra med att man ska vara sexig eller synas mer än andra. Det är i så fall snarare ett spel oss kvinnor emellan som har med mode att göra, att ha snygga kläder och att vara modemedveten och att hänga med... Sen om kläderna då råkar vara transparenta rör oss inte i ryggen, eller om det är en tjock stickad tröja som döljer allt.

Och nej, man kan inte jämföra kallingar och trosor. Kvinnor och män har olika kroppar och olika kläder.

Sen en sak till angående transparenta kläder... Det kan ju också bero på HUR man bär dem. Personligen bär jag alltid linne under transparenta toppar just för att jag INTE VILL visa upp mig.
  • teknikfreak
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:43:03 följande:
    Typiskt män att inte veta ett skit om mode hos kvinnor... 

Byxorna var bara ett exempel, de kan lika gärna vara beiga eller nåt annat...

Det är klart att det är detaljer och att man är medveten... Men det har inte att göra med att man ska vara sexig eller synas mer än andra. Det är i så fall snarare ett spel oss kvinnor emellan som har med mode att göra, att ha snygga kläder och att vara modemedveten och att hänga med... Sen om kläderna då råkar vara transparenta rör oss inte i ryggen, eller om det är en tjock stickad tröja som döljer allt.

Och nej, man kan inte jämföra kallingar och trosor. Kvinnor och män har olika kroppar och olika kläder.

Sen en sak till angående transparenta kläder... Det kan ju också bero på HUR man bär dem. Personligen bär jag alltid linne under transparenta toppar just för att jag INTE VILL visa upp mig.
    Hrm... ok? Det här anser jag vara en _helt_ annan diskussion, nog tusan kan jag vilja klä mig sexigt för att vara sexig för män ibland? Skulle inte röra mig i ryggen om en tröja var transparant - jo lite? 
    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym (nyfiken blå)
    Parcae skrev 2012-12-16 15:40:34 följande:
    Konstigt att män alltid tror att kvinnors klädval har något med män att göra. Vi finns inte till för er och jag och många kvinnor med mig har tillräckligt med självrespekt för att skita fullständigt fan i vad ni tycker och tänker om det vi har på oss. Nej, mitt trosval har ingenting alls med dig att göra. Jag finns inte för att män ska ha något att titta på och jag blir bara obehagligt berörd när män stirrar.

Det tragiska här är inte vad kvinnor gör utan att män helt allvarligt växer upp och har sådana här åsikter om kvinnor.
    Man växer inte upp med sådana åsikter. Man ser hur det ser ut i samhället. På arbetsplatser. På stan. Kvinnor som klär sig lättklätt och sedan undrar varför de får blickar. Kvinnor som ägnar timmar inne på toa för att "fixa till sig" så att byxkanten ska åka ned PRECIS lagom långt för att reta men ändå inte visa, och sedan komma och och säga klyschor som "hur min rumpa ser ut? Jag vet inte, den sitter där bak och jag har ögonen där fram".

Den här tråden skapades för att konfrontera kvinnors hyckleri när det gäller deras klädval, samt att de alltid spelar så oskyldiga och ovetandes om vilka effekter deras klädval har på omgivningen. Man säger att man klär sig för sin egen skull och inget annat, men det är ren och skär lögn för ALLA (både kvinnor och män) klär sig efter omgivningens förväntningar. Hade du varit den sista människan på jorden hade du kunnat springa omkring naken för ingen hade brytt sig - du hade inte fått några reaktioner.

Så sila skitsnacket kvinnor. Alla vet innerst inne hur det ligger till egentligen, bakom feministklyschorna och den ovetande fasaden.
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor