• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • Minion

Jag tycker att string ser förjävligt ut, oavsett hur fast och vältränad rumpan är som dom sitter på.

Själv använder jag aldrig string för att det är sjukt obekvämt och dom framkallar hemorrojder om man väl haft oturen att få såna. Sen att troskanten syns när jag bär åtsittande kläder...och? Ja, jag bär trosor, liksom. Är väl knappast nån som förvånas över att man använder underkläder.

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Parcae
    Slutet på 90-talet? Nä, lite tidigare än så kom de väl? Jag tycker mig minnas string från tidigt 90-tal.
  • MaryCaroline
    Parcae skrev 2012-12-16 18:58:49 följande:
    Slutet på 90-talet? Nä, lite tidigare än så kom de väl? Jag tycker mig minnas string från tidigt 90-tal.
    Om man ska tro Wikipedia har stringtrosor funnits sedan 40-talet, men då användes de av striptease-artister. Stringtrosan blev populär under tidigt 90-tal.
  • Anonym

Jag tycker inte att string är speciellt sexigt eftersom få har tillräckligt snygg kropp för att klä i det. Däremot är det snyggt under kläder. Det är inte sexigt med string under byxor, men det ser mer ordentligt ut. Troskanter över skinkorna är otroligt tacky enligt mig. Så nej, jag känner inte mig mer sexig om jag har string. Det är endast av praktiska skäl.

• Jellybeanbaby

Går hellre i Bridget Jones-mormorstrosor än string. String känns äckligt mot kroppen, man har ett snöre mot anus liksom, mmm. Och det känns inte fräscht helt enkelt. Såvida man kanske inte drar dem på sig direkt efter en dusch. Nä, hellre ordentliga trosor, nåt som inte går upp på låren men som inte är string heller.

• Anonym

String såldes nog inte i vanlig klädbutiker i Sverige innan mitten av 90-talet. På 80-talet såldes de definitivt inte. Jag har några postorderkataloger (bl.a. H&M) sedan slutet 80-tal och första åren av 90-talet, finns inte string där. Tanga och thaitrosor finns däremot.

• maja92

Använder string för att jag vill att killarna ska bli kåta och vilja ha mig och förhoppningsvis sätta på mig lite senare:)

• Shoegal81

Stringtrosor är väl knappast sexiga? Ser ju inte klokt ut. Förstår om man har byxor/kjol och inte vill att trosorna ska synas. Men det är ju inte sexigt.

• TantMy
    Minion skrev 2012-12-16 18:13:23 följande:
    Jag tycker att string ser förjävligt ut, oavsett hur fast och vältränad rumpan är som dom sitter på.

Själv använder jag aldrig string för att det är sjukt obekvämt och dom framkallar hemorrojder om man väl haft oturen att få såna. Sen att troskanten syns när jag bär åtsittande kläder...och? Ja, jag bär trosor, liksom. Är väl knappast nån som förvånas över att man använder underkläder.
    Så sant!!!
    String är så fruktansvärt fult...på alla rövar, stora som små, slappa som tränade med eller utan celluliter.
    Och...joo, trosor använder väl de flesta...varför ska man hyckla med det och nojja sig över att en liten troskant syns, vem bryr sig liksom!
  • Wielkip

Har alltid string, tycker det är asfult men avskyr när troskanten korvar sig på vanliga trosor.

Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor