• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • MaryCaroline

Lite off topic, men man kan ju också undra varför barn ska ha bikini. De har ju inga bröst? String och bikini hör inte hemma på barn.

• Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:23:18 följande:
    Kvinnor vägrar erkänna att de tar på sig string för att få uppmärksamhet, känna sig sexiga eller helt enkelt för mannens skull.

Hur, som kvinna, upptäcker man ens stringtrosor till att börja med? Varför väljer man att prova det?
    Det där är knappast en universiell sanning. Det lär finnas kvinnor som skiter fullständigt i vad personerna med snopp tycker och ändå använder string.

Hur man upptäcker string? Ja, alltså.. Det finns både klädaffärer och modemagasin idag. Vidare finns även TV och internet som gärna gör reklam för både det ena och det andra.
  • Anonym (hum)
    Kvinnor vägrar erkänna att de tar på sig string för att få uppmärksamhet, känna sig sexiga eller helt enkelt för mannens skull.
    Haha du är rolig du. Hur i hela friden skulle ex. jag (som är kvinna och använder string för jag tycker dom är bekväma) kunna få uppmärksamhet av att ha string, då ingen vet om det eller ser det? Finns säkert dom som använder det för att känna sig sexiga, men LÅNGT ifrån alla. :)
  • Anonym (nyfiken blå)
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:21:57 följande:
    Jag var 16 när jag hade string första gången och jag hade ju sett andra tjejer i skolan som hade det. Sen var de i sin tur lärt sig det ifrån vet ju inte jag... Jag hade i alla fall inte string för att sexa till det, det hade jag ingenting för...  Sen om en vuxen kvinna kanske 30+ plötsligt börjar använda string kanske är en annan femma, jag vet faktiskt inte. Men det behöver inte ha med det att göra heller, att det ska vara sexigt. I vissa fall kan jag tänka mig att det faktiskt ÄR bekvämare än vanliga trosor för vanliga trosor sitter inte alltid bra, utan glider hit och dit och åker in... Då ÄR det bättre med string, man vet var de sitter. 

Har du något exempel på sådana trosor som inte syns utanpå till exempel en tajt röd klänning? Eller utanpå ett par sommarbyxor som är vita och lite genomskinliga?

Konstigt, för när jag har kalsonger åker de aldrig "hit och dit", de sitter där de ska.

Sedan kan man ju fråga sig varför man medvetet väljer att sätta på sig ett bar sommarbyxor som är vita och lite genomskinliga. Om man inte är förståndshandikappad förstår man PRECIS vad det sänder för signaler till omgivningen:

"kolla in mig, ge mig uppmärksamhet för mitt sexiga yttre"

Inget fel i det, men kvinnor kan sällan erkänna att det är anledningen.
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:28:56 följande:

Konstigt, för när jag har kalsonger åker de aldrig "hit och dit", de sitter där de ska.

Sedan kan man ju fråga sig varför man medvetet väljer att sätta på sig ett bar sommarbyxor som är vita och lite genomskinliga. Om man inte är förståndshandikappad förstår man PRECIS vad det sänder för signaler till omgivningen:

Vilken kvinnosyn...
  • MaryCaroline

Hur, som kvinna, upptäcker man ens stringtrosor till att börja med? Varför väljer man att prova det?
    Men vem ska alla kvinnor få uppmärksamhet ifrån? Hur är det med alla singlar som inte klär sig sexigt i övrigt? Varför bär de string under tjocka jeans?

Att upptäcka stringtrosan är inte så svårt. Har man en mamma eller en äldre syster eller att kompisar använder det vill man ju nästan själv testa. Man är väl nyfiken på vad det är med de där stringtrosorna som "alla andra har". Går man däremot till en butik får man snarare en annan uppfattning om vilka trosor man "ska" ha. Stringtrosorna är oftast inte de finaste trosorna, de är ofta av den enklare sorten, medan alla andra trosor finns i olika former och färger, vissa med spets eller mönster tex. Stringtrosor däremot är ofta bara ett litet enkelt tygstycke, oftast svarta eller vita utan krusiduller. Men stringtrosan är i vilket fall praktiskt, den passar under alla kläder, vilket alla trosor faktiskt inte gör. Och visst, vissa känner sig nog sexiga i stringtrosor, jag säger inget annat. Men varför inte låta dem göra det då? Vad är det för fel på string?
  • Parcae
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:30:23 följande:
    Men vem ska alla kvinnor få uppmärksamhet ifrån? Hur är det med alla singlar som inte klär sig sexigt i övrigt? Varför bär de string under tjocka jeans?

Att upptäcka stringtrosan är inte så svårt. Har man en mamma eller en äldre syster eller att kompisar använder det vill man ju nästan själv testa. Man är väl nyfiken på vad det är med de där stringtrosorna som "alla andra har". Går man däremot till en butik får man snarare en annan uppfattning om vilka trosor man "ska" ha. Stringtrosorna är oftast inte de finaste trosorna, de är ofta av den enklare sorten, medan alla andra trosor finns i olika former och färger, vissa med spets eller mönster tex. Stringtrosor däremot är ofta bara ett litet enkelt tygstycke, oftast svarta eller vita utan krusiduller. Men stringtrosan är i vilket fall praktiskt, den passar under alla kläder, vilket alla trosor faktiskt inte gör. Och visst, vissa känner sig nog sexiga i stringtrosor, jag säger inget annat. Men varför inte låta dem göra det då? Vad är det för fel på string?
    Precis! Det är lika lätt att "upptäcka" stringtrosan som det är att upptäcka andra sorters trosor.
  • MaryCaroline
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:28:56 följande:

Men om du är man och aldrig testat string ska du väl för fan inte uttala dig om string överhuvudtaget? Du vet inte ett dugg om hur trosor fungerar och du kan ju inte jämföra trosor med kallingar!

Signaler? Jag kanske tycker byxorna är snygga och svala när det är hett ute! Jag antar att du har samma uppfattning om transparenta överdelar, tex genomskinlig tunika?! 

Du är trög! 
  • Anonym (oskönt)

Jag tycker inte string är bekvämt alls, och jag känner mej därför inte sexig i dom. Min man tycker inte heller att det är sexigt, även om han gillar andra trosor jag har. Så jag använder det bara under vissa plagg, tex tajt trikåkjol eller stickad klänning för att få snygg silhuett. Ska jag klä mej för min partner så blir det andra saker, hipsters, sidentrosor, linnen. Så jag skäms inte för att jag känner mej sexig i vissa kläder, men för mej är inte string ett sånt plagg.

• Anonym (nyfiken blå)
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:32:54 följande:
    Men om du är man och aldrig testat string ska du väl för fan inte uttala dig om string överhuvudtaget? Du vet inte ett dugg om hur trosor fungerar och du kan ju inte jämföra trosor med kallingar!

Signaler? Jag kanske tycker byxorna är snygga och svala när det är hett ute! Jag antar att du har samma uppfattning om transparenta överdelar, tex genomskinlig tunika?! 

Du är trög! 
    Varför kan man inte jämföra trosor med kalsonger? Båda är underkläder.

Haha, ja, och du är ju bara TVUNGEN att se till att de är vita och lite genomskinliga så där.

Varenda liten detalj när det gäller klädval är medveten, vare sig det gäller kvinnor eller män. Konstigt att kvinnor har så förbannad svårt att erkänna det och istället spelar dumma:

"Oh nej det var inte DÄRFÖR jag tog på mig en genomskinlig topp så att konturerna av mina bröst syntes... det var för att den var så skön!"
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor