• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • Kattis O

Tycker att string är sexigt, tycker att vanliga vita bomullstrosor också kan vara sexiga. Så vad ska barn då ha på sig? ;)

Intressant iakttagelse du gjort på forumet. Inte tänkt på det men känner så klart igen argumenten, vaket av dig att se att det blir lite snett när man använder argument som "bekväma" om string samtidigt som dom är för sexiga för barn.

Jag gillar att känna mig sexig, kläder är en del av det. Men måste inte vara så superfeminint för att jag ska känna mig sexig. Kan vara kängor och slitna jeans när man är ute och vandrar och grillar, för att jag ska känna mig attraktiv och sexig.

Tycker att det är helt ok när barn har string. Dom som tänder på barn gör det, string eller inte. Att barn inte får vara sexiga är lite som när islam sveper in kvinnor i svarta lakan. För vad är det egentligen som ska hända om någon är sexig eller "uppfattas" som sexig och inbjudande?

• Anonym (både)

Både och. Främst för att det fulaste jag vet är troskanter under ett par snygga byxor/kjol/klänning. Men sen är det ju en bonus att sambon ser det som sexigt.

• Exception

Jag bär string för att jag tycker det är bekvämast, och har inget med sexighet att göra. Vill jag känna mig sexig då drar jag på mig ett par spetshipsters, för det är sexigt.

• Skepparen
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:18:40 följande:
    Nu kanske jag misstolkar igen då, men du tycker alltså det är OK att små flickor har string?
    Litet nyfiken på din inställning till bikinitopp för flickor före de får bröst. Hur resonerar du där?
  • FjärilVingad73

String till vardags för bekvämligheten. Glad
    Spetshipsters för sexiga tillfällen... Drömmer

• Anonym (Man i string)

Jag är man och använder för det mesta stringtrosor. Det har inget att göra med att se sexig ut utan jag tycker de är bekväma. Någon här ovan skrev att stringtrosor för män finns bara i läder. Det är fel:, de finns i bomull, polyester, nylon och siden också. F ö har jag upptäckt att jag kan också ha damstrintrosor ett nummer större än mitt vanliga nummer vilket innebär bl a större val för färger..

• Skepparen
    Anonym (Man i string) skrev 2012-12-18 11:33:30 följande:
    Jag är man och använder för det mesta stringtrosor. Det har inget att göra med att se sexig ut utan jag tycker de är bekväma. Någon här ovan skrev att stringtrosor för män finns bara i läder. Det är fel:, de finns i bomull, polyester, nylon och siden också. F ö har jag upptäckt att jag kan också ha damstrintrosor ett nummer större än mitt vanliga nummer vilket innebär bl a större val för färger..
    Heter du Emil?

• Emmelotta

Jag har de bara då ja tränar för att slippa störa mig på att trosorna glider iväg å känns obekväma. Och för att kanten ska synas i träningstightsen :)

• power

ja jag fattar inte heller hur det kan vara praktiskt på vuxna och sexuellt på barn.
    det är ju lite rubbat.  

kom igen då ra
  • Kattis O
    power skrev 2012-12-26 16:10:39 följande:
    ja jag fattar inte heller hur det kan vara praktiskt på vuxna och sexuellt på barn.
    det är ju lite rubbat.  
    Kanske det är praktiskt och sexigt på/för både vuxna och barn...?

Jeans är ju praktiska och snygga, och har man formerna kan dom också vara ett otroligt sexigt plagg både på kvinnor och män. Så helt konstigt är det ju inte att något kan vara både praktiskt och sexigt och ibland kanske bara praktiskt eller bara sexigt.

Stringtrosor på barn är ju väldigt laddat och många reagerar ju väldigt starkt på det. Tänk bara på reaktionen när vissa butiker sålt string i små storlekar. Och har sett hur folk både tittar med avsky, på mig, när mina haft string eller med, vad jag tolkar som, lust när dom tittar på tjejerna.
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor