• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • MaryCaroline
    Anonym skrev 2012-12-16 19:47:02 följande:
    String såldes nog inte i vanlig klädbutiker i Sverige innan mitten av 90-talet. På 80-talet såldes de definitivt inte. Jag har några postorderkataloger (bl.a. H&M) sedan slutet 80-tal och första åren av 90-talet, finns inte string där. Tanga och thaitrosor finns däremot.
    "Stringtrosor började säljas på H&M 1983"
     (Expressen).

Sen läste jag någon annanstans att på 70-talet var string vanligt i bikinis i Brasilien, men det har ju inte med Sverige att göra förstås...
  • Samama

Jag använder string för att jag tycker det ser förjääävligt ut att ha troskanter som delar upp röven under byxorna...
    Jag tycker inte det är obekvämt, tänker inte på det. Men jag kan inte sova med string, det är obekvämt.

Ibland har jag string för det är sexigt och min kille tänder på det.

Alltså har string olika syften och passar sig inte på ett barn!
    Iofs var jag 12 första gången jag använde string, men det var väldigt populärt då.

• power

Jag har väldigt rund röv och vanliga trosor åker in i arslet på mig.

• MaryCaroline

Tycker också det har olika syften. Att jag har string eller du eller du eller du innebär ju inte att vi har samma anledning för att använda det. Jag kanske tycker det är bättre under vissa kläder medan Annika, 47, vill försöka göra sig sexig medan Isabella, 14, använder det för att "alla andra i skolan har det" och att Hanna,17, tycker det är bekvämt då andra modeller åker in så man får X antal cm tyg i arslet. Sen att man använder string behöver ju inte heller betyda att man alltid har det på sig, som vissa verkar tro. Om man använde string för andras skull skulle man väl jämt och ständigt ha de på sig ungefär. Men sen vilken anledning var och en egentligen har, vad spelar det för roll? Vad spelar det för roll om en person tycker det är bekvämt medan en annan använder det i syfte att vara sexig? Vad har någon annan med det att göra? Egentligen :)

• tjofräs

Men vem använder string? Här är en regel: om tom modeller får kämpa för att se snygga ut, kommer di antagligen att vara minus-sexig. Just saying.

• Anonym
    Minion skrev 2012-12-16 18:13:23 följande:
    Jag tycker att string ser förjävligt ut, oavsett hur fast och vältränad rumpan är som dom sitter på. Själv använder jag aldrig string för att det är sjukt obekvämt och dom framkallar hemorrojder om man väl haft oturen att få såna. Sen att troskanten syns när jag bär åtsittande kläder...och? Ja, jag bär trosor, liksom. Är väl knappast nån som förvånas över att man använder underkläder.
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!

• Anonym
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 20:57:57 följande:
    "Stringtrosor började säljas på H&M 1983"
     (Expressen).

Sen läste jag någon annanstans att på 70-talet var string vanligt i bikinis i Brasilien, men det har ju inte med Sverige att göra förstås...
    Haha, ok..Men kan absolut inte ha tillhört standardsortimentet ens runt 1990 i Sverige. Det fanns absolut inga unga tjejer som använde sånt, man skulle ha dött skämsdöden om nån jämnårig haft string på sig :D 

• Anonym (tips?)

Jag kan omöjligt gå omkring och veta att mina troskanter syns. DET är obekvämt för mig, fast kanske mer psykiskt än fysiskt. Plus att jag har svårt att hitta trosor som inte glider upp i häcken. Så string är alltid mer bekvämt för mig.

För mig är string sexigt när jag är med min pojkvän (som älskar det), men i annars i vardagen not so much.

Men om någon tjej har tips på trosor med en riktig resårkant som alltså gör att trosorna sitter kvar och inte glider upp tar jag tacksamt emot det. Och gärna en modell som täcker hela rumpan, alltså ska kanterna gå under skinkan men ändå inte vara boxer.

Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor