• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • Anonym

Jag har det definitivt för att jag tycker att det är bekvämare och för att troskanten inte syns om jag har tighta byxor/kjolar. Jag har haft stringtrosor i halva mitt liv och kan inte tänka mig nåt annat. När man tar på ett par stringtrosor så sitter de där, helt enkelt - de rör sig inte när jag går. Vanliga trosor har jag bara haft på natten när jag har haft mens, men nu när jag köpt menskopp så behöver jag egentligen inte det heller. Hipsters kan dock vara skönt att ha att bara gå omkring i hemma, ungefär som mjukisbyxor.   

• Anonym

Kan tillägga att jag började med stringtrosor när jag var 13-14 och skulle inte se något problem i att en framtida dotter började med stringtrosor i den åldern. 

• Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:49:25 följande:
    Man växer inte upp med sådana åsikter. Man ser hur det ser ut i samhället. På arbetsplatser. På stan. Kvinnor som klär sig lättklätt och sedan undrar varför de får blickar. Kvinnor som ägnar timmar inne på toa för att "fixa till sig" så att byxkanten ska åka ned PRECIS lagom långt för att reta men ändå inte visa, och sedan komma och och säga klyschor som "hur min rumpa ser ut? Jag vet inte, den sitter där bak och jag har ögonen där fram".

Den här tråden skapades för att konfrontera kvinnors hyckleri när det gäller deras klädval, samt att de alltid spelar så oskyldiga och ovetandes om vilka effekter deras klädval har på omgivningen. Man säger att man klär sig för sin egen skull och inget annat, men det är ren och skär lögn för ALLA (både kvinnor och män) klär sig efter omgivningens förväntningar. Hade du varit den sista människan på jorden hade du kunnat springa omkring naken för ingen hade brytt sig - du hade inte fått några reaktioner.

Så sila skitsnacket kvinnor. Alla vet innerst inne hur det ligger till egentligen, bakom feministklyschorna och den ovetande fasaden.
    Synd bara att dina slutsatser inte vilar på någon som helst stabil grund.. Du får försöka ta och täta igen hålen för kunna försöka hävda att just du sitter inne på sanningen.

För övrigt, Jag blir illa berörd av en sådan kvinnosyn du visar upp.
  • Anonym (hum)

Ts: Det är väl tur att alla inte tänker och tycker likadant som du . :)

• Parcae
    Anonym (hum) skrev 2012-12-16 15:54:14 följande:
    Ts: Det är väl tur att alla inte tänker och tycker likadant som du . :)
    Ja, i så fall hade jag sagt åt bekantskapen med alla män i mitt liv samt varit hyfsat ogift just nu.
  • Anonym (hum)
    Parcae skrev 2012-12-16 15:56:21 följande:
    Ja, i så fall hade jag sagt åt bekantskapen med alla män i mitt liv samt varit hyfsat ogift just nu.
    Håller med. mer trångsynt människa får man leta efter. Ts: att dra alla kvinnor över en kant är bara löjligt. du borde komma ut i världen lite mer o uppleva nya människor om detta är vad du tror (vet, ehm) om oss. :)
  • Anonym (123)
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:49:25 följande:
    Man växer inte upp med sådana åsikter. Man ser hur det ser ut i samhället. På arbetsplatser. På stan. Kvinnor som klär sig lättklätt och sedan undrar varför de får blickar. Kvinnor som ägnar timmar inne på toa för att "fixa till sig" så att byxkanten ska åka ned PRECIS lagom långt för att reta men ändå inte visa, och sedan komma och och säga klyschor som "hur min rumpa ser ut? Jag vet inte, den sitter där bak och jag har ögonen där fram".

Den här tråden skapades för att konfrontera kvinnors hyckleri när det gäller deras klädval, samt att de alltid spelar så oskyldiga och ovetandes om vilka effekter deras klädval har på omgivningen. Man säger att man klär sig för sin egen skull och inget annat, men det är ren och skär lögn för ALLA (både kvinnor och män) klär sig efter omgivningens förväntningar. Hade du varit den sista människan på jorden hade du kunnat springa omkring naken för ingen hade brytt sig - du hade inte fått några reaktioner.

Så sila skitsnacket kvinnor. Alla vet innerst inne hur det ligger till egentligen, bakom feministklyschorna och den ovetande fasaden.
    Jag tycker att kvinnor som först klär sig i tröjor med urringningar till knäna och sedan gnäller över att män bara pratar med deras bröst antingen är otroligt naiva eller hycklande. Ofta gnäller de för att fel man visar intresse, det är tydligen bara de utvalda männen som får svara på kvinnans signaler. Det kan jag som kvinna störa mig på.

Jag försöker att att inte klä mig utmanande. Det betyder naturligtvis inte att jag går omkring i burka, men jag klär mig inte för att som du uttrycker det "reta men ändå inte visa". Jag antar att det blir så ändå ibland, eftersom inte alla män är likadana och det som den ena tycker är sexigt höjer den andra inte på ögonbrynen åt, men det är inte medvetet från min sida. Det var först när jag träffade min man som jag genom honom fick reda på hur många män fungerar och hur de tar dessa signaler som kvinnan skickar ut med sin klädsel. Innan dess hade jag ingen aning.

Jag klär mig helst i kläder som framhäver de områden där jag är snygg och döljer dem som jag inte är snygg på. Steget därifrån till att medvetet klä sig sexigt anser jag vara långt. Vilken vuxen, normal människa tar medvetet på sig osmickrande kläder? Det behöver väl inte betyda att alla som bryr sig om sitt utseende endast är ute efter att försöka locka till sig en partner?

Jag använder string för att det är bekvämt. Jag avskyr vanliga trosor. Jag använder string även när jag tränar och då har jag på mig kläder som omöjliggör att trosorna/troskanten överhuvudtaget ens kan anas,så TS teori om att jag gör det för att vara sexig håller inte.

Jag vet heller inte varför jag ens försökt svara dig TS, för du verkar ha din uppfattning om hur alla kvinnor är och inte verkar du speciellt intresserad av att revidera den uppfattningen.
  • Anonym (oskönt)
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:43:03 följande:
    Typiskt män att inte veta ett skit om mode hos kvinnor... 

Byxorna var bara ett exempel, de kan lika gärna vara beiga eller nåt annat...

Det är klart att det är detaljer och att man är medveten... Men det har inte att göra med att man ska vara sexig eller synas mer än andra. Det är i så fall snarare ett spel oss kvinnor emellan som har med mode att göra, att ha snygga kläder och att vara modemedveten och att hänga med... Sen om kläderna då råkar vara transparenta rör oss inte i ryggen, eller om det är en tjock stickad tröja som döljer allt.

Och nej, man kan inte jämföra kallingar och trosor. Kvinnor och män har olika kroppar och olika kläder.

Sen en sak till angående transparenta kläder... Det kan ju också bero på HUR man bär dem. Personligen bär jag alltid linne under transparenta toppar just för att jag INTE VILL visa upp mig.
    Bra skrivet. Håller med, jag klär mej mera för andra kvinnor.  Att välja underkläder som passar till kläderna och till min kropp och klädstil är en modegrej, inte en sexgrej. Sorry Nyfiken Blå, jorden snurrar inte kring män. Klart man vill vara attraktiv, men också välklädd o bekväm.
  • Anonym

String använder jag oftast, då i bomull och det är för bekvämlighetens skull. String i spets etc kan skava på mig, alltså varken sexigt eller skönt. I tajta välsittande hipster känner jag mig sexigast!

• Anonym

String är absolut INTE 80-tal. Det fanns inte att köpa överhuvudtaget på den tiden String kom på slutet av 90-talet när byxorna skulle vara låga, tighta och stringen skulle titta fram. Helst skulle det vara en tatuering i svanken också :D

Har aldrig använt skiten själv, men tror seriöst att en del tjejer köper string för att de har dålig koll och annars köpt vanliga trosor som ändå åker in i baken. Finns nämligen åtskilliga vanliga trosor med den taskiga designen. Det med att troskanten skulle synas är ju värsta ickeproblemet däremot. Alla normala har väl underkläder på sig, även män, och att visa behåkanten verkar ju inte vara några problem.

Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor