Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:49:25 följande:
Man växer inte upp med sådana åsikter. Man ser hur det ser ut i samhället. På arbetsplatser. På stan. Kvinnor som klär sig lättklätt och sedan undrar varför de får blickar. Kvinnor som ägnar timmar inne på toa för att "fixa till sig" så att byxkanten ska åka ned PRECIS lagom långt för att reta men ändå inte visa, och sedan komma och och säga klyschor som "hur min rumpa ser ut? Jag vet inte, den sitter där bak och jag har ögonen där fram".
Den här tråden skapades för att konfrontera kvinnors hyckleri när det gäller deras klädval, samt att de alltid spelar så oskyldiga och ovetandes om vilka effekter deras klädval har på omgivningen. Man säger att man klär sig för sin egen skull och inget annat, men det är ren och skär lögn för ALLA (både kvinnor och män) klär sig efter omgivningens förväntningar. Hade du varit den sista människan på jorden hade du kunnat springa omkring naken för ingen hade brytt sig - du hade inte fått några reaktioner.
Så sila skitsnacket kvinnor. Alla vet innerst inne hur det ligger till egentligen, bakom feministklyschorna och den ovetande fasaden.
Jag tycker att kvinnor som först klär sig i tröjor med urringningar till knäna och sedan gnäller över att män bara pratar med deras bröst antingen är otroligt naiva eller hycklande. Ofta gnäller de för att
fel man visar intresse, det är tydligen bara de utvalda männen som får svara på kvinnans signaler. Det kan jag som kvinna störa mig på.
Jag försöker att att inte klä mig utmanande. Det betyder naturligtvis inte att jag går omkring i burka, men jag klär mig inte för att som du uttrycker det "
reta men ändå inte visa". Jag antar att det blir så ändå ibland, eftersom inte alla män är likadana och det som den ena tycker är sexigt höjer den andra inte på ögonbrynen åt, men det är inte medvetet från min sida. Det var först när jag träffade min man som jag genom honom fick reda på hur många män fungerar och hur de tar dessa signaler som kvinnan skickar ut med sin klädsel. Innan dess hade jag ingen aning.
Jag klär mig helst i kläder som framhäver de områden där jag är snygg och döljer dem som jag inte är snygg på. Steget därifrån till att medvetet klä sig sexigt anser jag vara långt. Vilken vuxen, normal människa tar medvetet på sig osmickrande kläder? Det behöver väl inte betyda att alla som bryr sig om sitt utseende endast är ute efter att försöka locka till sig en partner?
Jag använder string för att det är bekvämt. Jag avskyr vanliga trosor. Jag använder string även när jag tränar och då har jag på mig kläder som omöjliggör att trosorna/troskanten överhuvudtaget ens kan anas,så TS teori om att jag gör det för att vara sexig håller inte.
Jag vet heller inte varför jag ens försökt svara dig TS, för du verkar ha din uppfattning om hur alla kvinnor är och inte verkar du speciellt intresserad av att revidera den uppfattningen.