Anonym (1789) skrev 2018-11-19 17:22:06 följande:
Min chansning är att en del här gör mer än bara har stånd i trosor dessvärre. Usch. Bra idé med ball-hållaren, å andra sidan ska det krävas att de har ballar och det verkar bildligt uttryckt saknas sådana. Så för de är det antagligen tur att människan av idag vill göra könen till en social konstruktion.
Håller med dig där men vi ses sorgligt nog som dinosarier som tycker Lucia är en kvinna, inte en man. Antar att de män och kvinnorna har en strap on hemma.
Skönt med åtta måndagar kvar. Apropå paus från verkigheten kommer man onekligen in på svensk politik. Tror att nästa statsministeromröstning, innan jul, av Löfven kommer röstas ned. Men om bara den där maktgalna, rödhåriga missionskämpen, som tror bildandet handlar om henne, tillsammans med L hoppade upp i sosse-knät så är det ju klart. Ena sekunden hävda att man vill ha en alliansregering och dessutom med garanterade ministerposter i en sådan för att i nästa sekund trycka rött är att omyndigförklara väljare. Allt för ett spöke på 17% som man inbillar sig sla försvinna till nästa val. Jag tror Sverige skulle tjäna på att inte vara så extremt i allt, som i detta fall, annars är exempelvis ett nyval nära. Vad tror du?
Jag har hela tiden trott att det skulle lösa sig men jag börjar tvivla.
Ser inte hur det skulle gå till faktiskt.
Tror som du att Löfvén kommer röstas ner inom en hyfsat snar framtid. Varför skulle det blivit någon skillnad sedan i september? Hoppetossan säger ju att hon inte vill regera med SL som statsminister samtidigt som hon, som sagt, röstar ner Kristersson. För att hon är så skitnödigt rädd för Åkesson.
Det går inte att låtsas som att "spöket" inte finns, för det gör det ju i allra högsta grad. Och sanna mina ord, blir det extraval så kommer SD öka. Det vågar jag sätta min ena sko på.
Min förhoppning är att MP får på moppo och det känns inte helt irrelevant att tro.
Hur det sedan blir... ja det återstår att se.
Det finns väl risk att valdeltagandet kommer bli lågt, själv kommer jag definitivt att rösta och min röst hamnar hos samma parti som i valet i september.