• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Allante

Liljan - din relation har havererat - du har bara? barnet och på deltid.

Varför har du inte familj att vara med - tänker mer på föräldrar osv 

• diamantina

Bara jag och hunden här, är väl självförvållat. Men rätt skönt att vara ensam ändå. Jag är riktigt trött på julhysterin, jag är inte troende så varför fira igentligen. Inga barn hemma och helt pank  :(

Ska bära in ved och tända i kakelugnen, duscha varmt, äta tomtegröt, gå ut med hunden, lyssna på radions julmusik, klappa katterna extra mycket, läsa intressanta saker på datorn och kanske titta på någon dokumentär senare. Är säker på att jag får dagen att gå.

Skulle gärna jobbat i dag i stället så man kunde känna sig mer uppskattad och nyttig, men min arbetsplats har massor av vikarier nu.

Som det känns nu så vill jag inte fira julafton något mer, är som Ts 34 år och måste väl kunna välja bort det tjatet. Men jag tycker om all fin belysning i och runt husen, det behöver vi så här års i detta mörka land.

Ts, du det ordnar sig, gör något du tycker om. Snart är det ljusare om kvällarna och vi kan längta till våren. :)

Kram alla      

• Januariblomma

Jag dömer ingen, har däremot en fråga som jag försiktigt vill ställa...

Hur kan man inte ha någon?
    Inget påhopp, ingen idiotförklaring, inget elakt, jag undrar bara.

• Allante

Man kan mycket väl ha vänner - på helger - på vardagar - eller både och.

MEN JULEN ÄR SÅ SPECIELL - MÅNGA UTSOCKNES RESER HEM - OCH I
    VISSA FALL OM DE INTE SKULLE GÖRA DET SKULL DE KUNNA VARA
    MED NÅGON I STORSTADEN

Vissa saknar vänner o relationer - men även de som har kan bli mycket
    ensamma juste på typ jul i midsommar.

SEN SKALL VI HA KLART FÖR OSS ATT HUR MÅNGA KILLAR/MÄN HAR INGA
    ANDRA KVINNLIGA BEKANTA ÄN SNABBKÖPSKASSÖRSKAN DE BETALAR
    FÖR MATEN OCH KASSABITRÄDET DÄR DE FIKAR/ÄTER - men det är ju inte
    preziz något de TorgFör och kaxar om - för vad är det att kaxa om.

Och en del av dessa har KöpeFixRealtioner med Massage- och KöpeFixDamer-
    som villl åt deras pengar.

Var o växlade pengar på Forex Götgatan för jag skulle åka till Bologna-
    mannen före mig var i 50-årsåldern - och växlade baht för han skulle åka
    till Thailand - Guess Vad Han Skulle Använda Dom Pengarna Till 

• Anonym (Ensam)

TS, du är inte ensam om att känna dej ensam! Själv fick jag lite tröst i att läsa den här tråden, även om jag egentligen inte vill att nån annan ska vara ensam! I år 'firar' jag med min mamma. Pga en riktigt taskig uppväxt med bara henne, så känner jag mej alltid extra ensam när jag är med henne... Det är som om alla ensamma jular med henne slås ihop, och det blir värre för varje år... =( Min man jobbar halva dagen, men kommer snart hem. Så jag borde verkligen inte klaga. I honom har jag fått allt jag förtjänat, efter alla år av sorg och ensamhet med en instabil mamma! Men även om jag nu har det bättre än någonsin innan så värker såret i hjärtat så vansinnigt mycket varje år, när ingen annan i släkten bjuder in oss! Det känns nästan som att jag lever med förbannelsen av att vara hennes dotter... Jag hoppas att dagen går fort för dej, att du lyckas hålla borta de värsta känslorna och att du har något annat att se fram emot/fokusera på! Skickar stora kramar till dej, och hade du funnits i Trollhättan så hade du varit varmt välkommen hit!

• Anonym
    Januariblomma skrev 2012-12-24 13:00:22 följande:
    Jag dömer ingen, har däremot en fråga som jag försiktigt vill ställa...

Hur kan man inte ha någon?
    Inget påhopp, ingen idiotförklaring, inget elakt, jag undrar bara.
    Båda mina föräldrar var ensambarn. Jag hade ett syskon men han dog tidigt och sedan dog mina föräldrar. Så nu har jag inga släktingar kvar.
    För ett par år sedan så separerade jag från min sambo och då försvann hans familj. Vi hade inga barn. Så nu har jag ingen helt enkelt.
  • elff

Jag är ensam men försöker tänka inte på det.

• Fille88

Blir ledsen för din skull TS. INGEN ska behöva vara ensam på julafton , absolut INGEN. Som tur är så är jag inte ensam för min del, men .... . 

Hoppas verkligen allting fixar sig, önskar att jag kände dig så vi kunde ha firat jul tillsammans! :)

• Anonym

Hur ska ni ensamma spendera dagen? Och då menar jag ni som verkligen lider av ensamheten, inte ni som bara har tagit en ledig dag.
    Själv lever jag timme för timme och för lite rutiner. Har gjort lite av ett schema med saker jag ska göra idag. Känns lite lättare då, när man låtsas att man har saker att göra.
    Har medicin också i värsta fall.

• Anonym

tänd ljus för dig själv, kolla på nån film..
    ät gott och ta ett varm bad och unna dig  : )

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton