• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • unknown02

Jul är inte så viktigt att det måste bli en stor grej av det , det finns högre önskningar än en rik jul ,det går bra att bara göra lite eget mys.

• Allante

Det som jag som singel inte skulle se som något jätteproblem jul o midsommar
    är egentligen ensamheten - problemet är ju att allt är stängt - om man nu
    inte är en mästare på att laga mat o diska osv.

Nyår är ju inget problem får då är allt öppet.

Vi som har ett liv - oberoende av om vi är i relation - har partner - eller familj-
    har ju inga problem om vi råkar vara ensamma - vi fixar alltid något att göra/
    får tiden att gå

För de som är ensamma och inte har något liv - blir det ju jävla trist.

Tänk på dom vars liv tar slut när de inte har något jobb - syftar på
    dem som har tryggad försörjning relativt sett,

DET ÄR HUR MÅNGA SOM HELST SOM TYCKER LIVET ÄR PISS FÖR
    ATT DE TAPPAT ARBETETS GEMENSKAP

Allante har No Problems med Arbetslöshet - bara jag har pengar - jag
    har inga problem alls med sysselsättning bara jag har pengar. ty dagliga
    livet kostar och sysselsättning/hobbies som får tiden att gå kostar och
    om man har det som allante gör man av med mer pengar som arbetslös
    än heltidsarbetande 5 dag/vecka

• Min underbara hjärtan

Kan trösta er med att jag firar en jul med folk jag inte vill fira med svärföräldrar... Ursch och fy! Längtar till nästa jul då vi ska va med min familj för detta tär!

• Anonym

Jag är också ensam på julafton o på nyårsafton året om :(

• tetrahydrofolate

Firar jul med massor av 'utbölingar' som inte har några att fira med, hemma hos mig. Vadå bara familjen? Julen om något är väl en högtid där man tänker på andra, tar hand om varandra? Om jag hade bott i närheten av någon av er hade ni varit varmt välkomna! Vi borde kanske starta en tråd, där man som firar ensam skriver vart man bor, och så kan andra som bor i närheten bjuda in =).

• Anonym
    tetrahydrofolate skrev 2012-12-24 10:57:25 följande:
    Firar jul med massor av 'utbölingar' som inte har några att fira med, hemma hos mig. Vadå bara familjen? Julen om något är väl en högtid där man tänker på andra, tar hand om varandra? Om jag hade bott i närheten av någon av er hade ni varit varmt välkomna! Vi borde kanske starta en tråd, där man som firar ensam skriver vart man bor, och så kan andra som bor i närheten bjuda in =).
    Bra ide!! Jag startar upp en sån tråd
  • Liljan77

Jag hade också varit ensam om inte exet hade ändrat sig o låtit mig ha sonen hos mig halva dagen.
    Har inga vänner eller familj utöver sonen.
    Vad det gäller facebook,där har jag en massa bekanta o släktingar,men inga av dem skulle komma på tanken att bjuda in mig trots att de vet att jag är ensam.Det ironiska i det hela att många av dem klistrar ofta in såna där ordspråk om att man ska hjälpa varann osv.

Jobbar på att skaffa vänner,men det är inte så lätt.De flesta har ju sig o sitt.

O till min syster som jag vet finns här på fl...om du läser detta,grattis då har du mer skit att prata om mig.

• MBB

Vilken knäckande läsning... Vad är det för vänner ni har?! Skulle ngn jag känner vara helt ensam och lida av det skulle jag naturligtvis bjuda in den personen.

• MBB
    Anonym skrev 2012-12-23 18:28:32 följande:
    Starta en grupp för ensamma som firar jul tillsammans   Lite sent påtänkt men till nästa år kanske.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton