• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • kudden12

Usch, va ledsamt det blev att läsa det här.
    Känner mej otacksam som inte uppskattar mina svärföräldrars besök,
    Ärligt skulle jag oxå vilja vara ifred, ligga och läsa, ta en rid tur i snön, kolla på en bra film,
    Men inget av detta hinns ju med, när man ska passa upp på andra hela tiden
    Varje år undrar jag vart jul aftonen tog vägen

• Anonym
    kudden12 skrev 2012-12-24 14:00:41 följande:
    Usch, va ledsamt det blev att läsa det här.
    Känner mej otacksam som inte uppskattar mina svärföräldrars besök,
    Ärligt skulle jag oxå vilja vara ifred, ligga och läsa, ta en rid tur i snön, kolla på en bra film,
    Men inget av detta hinns ju med, när man ska passa upp på andra hela tiden
    Varje år undrar jag vart jul aftonen tog vägen
    Vi kan byta, jag skulle göra rätt mycket för att få besök oavsett vem det var.
  • Lestat

Ja, ensamheten kan vara förödande, vet hur det är. Ni som är ensamma är inte "ensamm" om det om ni förstår. Tyvärr är samhället ganska skoningslöst på den punkten, det knuffar människor från varandra på olika sätt. Som tur är har vi ju nätet, där man i varje fall kan nå ut till världen och få lite tröst.

• MikNis
    Lestat skrev 2012-12-24 14:15:24 följande:
    Ja, ensamheten kan vara förödande, vet hur det är. Ni som är ensamma är inte "ensamm" om det om ni förstår. Tyvärr är samhället ganska skoningslöst på den punkten, det knuffar människor från varandra på olika sätt. Som tur är har vi ju nätet, där man i varje fall kan nå ut till världen och få lite tröst.
    Jag tror nog at de som är ensamma skulle föredragit att att sitta med kring ett julbord framför att sitta framför datan.

• mikipiki

Jag har en massa människor omkring mig, men känner mig ensam :( ingen skön känsla det heller..

• Anonym
    MikNis skrev 2012-12-24 14:23:00 följande:
    Jag tror nog at de som är ensamma skulle föredragit att att sitta med kring ett julbord framför att sitta framför datan.

Absolut men utan internet hade det varit väldigt jobbigt tror jag. Då hade jag varit väldigt isolerad nu. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att jag hade orkat med det om jag inte hade haft internet att fördriva tid med.

• Anonym (Också ensam =()

Ja gär också ensam - Min mamma skulle komma och vi skulle göra mat och så tillsammans - men hon "försov" sig och det verkar ju inte bli något. Jag har barn men ingen familj här - Mina vänner har familj som de firar med. 

Jag är väldigt mycket ensam men just nu känns det mycket värre - mitt barn kommer aldrig fira jul med stor familj (eller nån familj alls) - Känns tragiskt att sitta på nätet nu.

Gråter 

• MikNis
    mikipiki skrev 2012-12-24 14:24:59 följande:
    Jag har en massa människor omkring mig, men känner mig ensam :( ingen skön känsla det heller..
    Varför då?

Är de inte din typ eller?  
  • MikNis
    Anonym skrev 2012-12-24 14:27:18 följande:
    Absolut men utan internet hade det varit väldigt jobbigt tror jag. Då hade jag varit väldigt isolerad nu. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att jag hade orkat med det om jag inte hade haft internet att fördriva tid med.

Jo men internet förstärker ensamheten., då man kan sköta väldigt mycket via datorn.

Innan vart man tvungen att gå ut för att betala sina räkningar köpa varor osv..

Sen kan det vara lättare att anta en roll på "nätet"  

Och att folk väljer anonymitet när de skriver om ensamhet säger också hur stort tabu det är.

• Anonym
    MikNis skrev 2012-12-24 14:54:05 följande:
    Jo men internet förstärker ensamheten., då man kan sköta väldigt mycket via datorn.

Innan vart man tvungen att gå ut för att betala sina räkningar köpa varor osv..

Sen kan det vara lättare att anta en roll på "nätet"  

Och att folk väljer anonymitet när de skriver om ensamhet säger också hur stort tabu det är.

Kanske det men i helhet skulle jag säga att internet är bra. Jag har inga problem ensamhet under resten av året. Jag är inte direkt ensam egentligen utan det är bara det att jag saknar familj och släkt och det skapar vissa problem under högtider men resten av året är det ganska okej. Högtider som inte är så familjebetonade klarar jag bra, t ex midsommar och nyårsafton.
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton