• Anonym (X)

Varför har ni monogama relationer ?

Detta är en fråga till er som lever i monogama förhållanden - dvs. ni har en enda partner som ni har en kärleksrelation med. 

Frågan är:
    Varför föredrar ni monogama relationer ? Vad är det som får er att ha denna typ av relationer ?

Vill inte att det här ska bli någon tråd där folk försöker vara övertygande om att det ena eller det andra är vettigare/bättre - utan en tråd där vi som lever i monogama förhållanden kan utbyta tankar och åsikter. 

Själv har jag fått alla "fördelar" med polygami/polyamori/öppna förhållanden (vad man nu vill kalla det) nerkörda i halsen ett antal gånger - och jag vill se om det är fler än jag som bara inte kan finna detta tilltalande alls...          

• Svar på tråden Varför har ni monogama relationer ?
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-12-26 11:40:34 följande:
    Så åsikter kan inte vara fördomsfulla? Jag tycker också att dina åsikter är fördomsfulla.
    På vilket sätt är hennes åsikter fördomsfulla?
    Behold, i come as a thief.
  • Spacefrog
    Anonym skrev 2012-12-26 10:54:41 följande:

"Åh va bra att du vill vara tillsammans med mig! Då kan du passa mina barn, så jag kan få mer tid till min första partner". 

Det känns väldigt logiskt. Not. 

Beklagar att du inte förstår.
  • Spacefrog
    Johans Pillerill skrev 2012-12-26 11:02:23 följande:
    Jag är nöjd med vår relation. Mer än nöjd faktiskt.
    Here we go again. Nöjd. Det är jag också. Och jag är poly. Vad så vad har nöjd/missnöjd med saken att göra?

Det finns lämpliga fuktiga stenar att lägga dina personliga fördomar under
  • elyse
    Spacefrog skrev 2012-12-26 11:46:56 följande:
    Beklagar att du inte förstår.
    Men alla relationer måste väl inte se likadana ut? En person kan man ju främst ha till sex medan man har en djupare relation till någon annan, en slags grundpartner? Alla kanske inte bor ihop och har lika mycket vardag tillsammans?  
  • Spacefrog
    elyse skrev 2012-12-26 11:51:03 följande:
    Men alla relationer måste väl inte se likadana ut? En person kan man ju främst ha till sex medan man har en djupare relation till någon annan, en slags grundpartner? Alla kanske inte bor ihop och har lika mycket vardag tillsammans?  
    elyse, du missförstår! Jag är poly/relationsanarkist. Sörjde bara att Anonym, som jag tolkar hen, inte förstår :-/
  • SupersurasunkSara

Det passar mig helt enkelt.

Jag blir helt enkelt inte tänd på andra när jag älskar någon. Kan visst tycka att någon ser bra ut rent estetiskt, men känner ingen lust till dem.

• SupersurasunkSara
    Anonym (galen) skrev 2012-12-26 11:04:17 följande:
    Vem fan vill ha flera svärmödrar och psykiskt förvirrade släktingar att tas med?

Helvete, jag överlever knappt min mans släkt som det är....
    Hahahahahaha.
  • Johan75
    Spacefrog skrev 2012-12-26 11:48:46 följande:
    Here we go again. Nöjd. Det är jag också. Och jag är poly. Vad så vad har nöjd/missnöjd med saken att göra?
    Det är väl hela kärnan? Vissa personer känner sig nöjda i ett monogamt förhållande, andra känner sig nöjda i ett polyförhållande. Hur kan det vara fördomsfullt att uttrycka sin egen nöjdhet?
    Behold, i come as a thief.
  • Maskot

Jag har nog behov av att känna mig utvald, speciell och oersättlig- och just det vill jag att min man också ska känna. Finns inte plats för fler i vår kärleksrelation, och jag har inget behov eller längtan efter mer- har allt jag behöver i en person och vill aldrig dela med mig av detta.

• elyse
    Spacefrog skrev 2012-12-26 12:25:18 följande:
    elyse, du missförstår! Jag är poly/relationsanarkist. Sörjde bara att Anonym, som jag tolkar hen, inte förstår :-/
    Hur fungerar det i relationer till andra poly/relationsanarkister? Eller har ni inte relationer över huvud taget? 
Svar på tråden Varför har ni monogama relationer ?