kiriaki skrev 2012-12-26 00:51:51 följande:
Jag vill helt enkelt inte vara med nagon annan an min man, att ens tanka pa att kyssa nagon annan kanns fel/obehagligt eller vad man nu ska saga.. Kan inte ens fantisera om sana saker. Sedan ar det ju ocksa sa att i alla fall enligt mig sa ar han det basta som finns i hela universum, alla andra bleknar i jamforelse med honom.. Och da kanns det ju heldumt att nagonsin vara med nagon som ar samre an det jag redan har :) Sedan ser jag dessutom det vi har som nagot som ar nastan heligt, vi ar en familj, det ar han och jag mot resten av varlden.. Att vara med nagon annan skulle besudla allt vi har tillsammans.. Typ. :) Jag alskar honom och bara honom helt enkelt!
Det jag känner är i princip samma sak som du - dvs. jag har svårt att tänka mig att vara fysisk med andra män på samma sätt som jag är med min kille. Jag har aldrig känt nån dragning till att kyssa någon annan eller knulla med någon annan nu när jag varit riktigt kär ett tag ..
Om mitt & pojkvännens förhållande skulle vara helt öppet - skulle det kännas som om relationen inte var lika seriös mer, på något sätt ... typ som om vi bara var kompisar som höll ihop för sakens skull, men hellre var med andra.
Jag tycker om de stabila "regler" man ibland kan ha när man lever i ett monogamt förhållande ... dvs. att man gärna satsar på en framtid tillsammans, att man arbetar för att utveckla relationen vidare och att man är varandra trogna.
Hade jag haft ett förhållande utan några ramar alls så hade jag nog börjat må rätt kasst ... behöver en viss sorts stabilitet i mitt liv för att må okej.