Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Solstrålarna

Ballongen här har gått in i v 22. Hur går det för er andra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Någon klåfingrig har pillat på min väckarklocka. Uppe en timme för tidigt hade behövt sova.. v24 och rejält trött.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

V25. Fogloss. Massiv viktökning. massa sd. Men en busig grabb som sparkar mycket i magen ska snart gå hem på gravledigt. Tur det, hade inte orkat jobba tiden ut!

• MissKaos

Sista trimestern kvar! Magen sjönk ner i natt. Så halsbrännan blev mkt bättre och magen ser hälften så stor ut!

• MissKaos
    Kände nu att magen plötsligt sitter mycket lägre.  Japp säger MrK den har sjunkit.  Syns kanske inte på fotot...  Går in i sista trimestern idag! Och började känna mig oförklarligt pigg sista dagarna.
  • MissKaos
    Gudinnan skrev 2013-09-07 20:29:50 följande:
    Fan vad vacker du är !! Hjärta
    Tack
    Man känner sig rätt fet.. mååånga kg plus...  Fast knodd mår bra och det är ju viktigast, satt på fl förra söndagen med s-dr och magont feberkänsla. Och minskade fosterröselser. Hemskt! Var bara en urinvägsinfektion som spökade som tur var!
  • MissKaos
    Gudinnan skrev 2013-09-07 22:13:33 följande:

Du har inte tagit på dig mkt iaf enligt snygga bilden
    Tråkigt bara att du har så jobbigt just nu men det tillhör graviditeten
    Hoppas bebben sprattlar påoch mår dom en ?? vad det nu blir hehe  
    Nu mår jag bra Fick antibiotika och sen gick magonda mm över snabbt. Var hemma måndag + tisdag sov en massa.. Igår var jag tom på spinning.

Måste fråga.. Läste en massa och hittade att i Danmark är kostråden under grav helt andra än här. Det är ok med ostar som tex brie och även med lite alkohol. Stämmer det? 
  • MissKaos

Jag dricker inte heller förutom att jag smakade ur makens glas på ett vin. Han ville veta vad jag tyckte... men löste detta någonstans nu satt och googlade om hallanbladsthe. Hittade en (dåre) som skrev om att röka marijuana undet fl som smärtlindring..

Vet inte hur det är med fåfängan men jag hade ryggskott en gång under förra grav

Hemskt! Har en diskskada och för mkt kilon kan jag få ont av. Så blir det ju tungt mef.

Jo msn kan träna men egtet ehem förmåga! Det är skönt. Sitter så mkt på jobbet.

Gudinnan skrev 2013-09-07 22:39:20 följande:
    Ja det stämmer konstigt nog vet inte varför.

I danmark är man inte så få fäng som i sverige när man är gravid.

men alkohol skippar jag som gravid men ja man får ta ett glas öl eller vin till middag som gravid.

Man   får till och med erbjudningar att röka vid graviditet om man väntar stort barn

Danmark hmmm hahahaha

Skönt att du har det bättre gumman.

Shit hur orkar du träna som höggravid hehe jag skulle bara vara helt slut i kroppen      

• MissKaos

Varit på sjukhuset igår. Med regelbundna onda sdr som inte påverkar livmodertappen. ordinerad vila: TRÅKIGT!! Med 2 v kvar att jobba innan gravpeningen tar vid känns det rätt surt. Har en massa kul planerat de första veckorna av tiden hemma. Ullareds besök. Ombyggnad här hemma (Hantverkare) och fix av babyrum. Tvätta alla babykläder jag har gått loss på.. En enorm mängd! Ser ut att räcka till två ungarSkäms 7 klädset i strl 50 + 4 pyjamasar. .. och mer i 56.. TUR jag gillar att köpa och sälja beg..

Bara ligga på soffan känns inte lockande alls. Lite ja, men inte hela tiden. HAde tänkt mig lite vattengympa och boka in en gravidmassage och evt ansiktsbhenadling samt ett besök hos frissan! Och luncha mde vänninar som jobbar. JAg kan ju åka in när som.. Kanske är tur jag  har köpt det mesta till bebis. Jo hade tänkt måla om suffletten på vagnen med den är rätt blekt. Tur den har varit på verkstaden på renovering redan. Tänkt baka bullar. Och göra ngt storkok. Etc..

• MissKaos

Vad jobbigt! Hoppas det blir bebis snabbt och ayt det inte är en tumör.

24dgr till bf här!

Pommac skrev 2013-11-13 06:54:03 följande:
    Hej! Här är man fortfarande inte gravid. Vi har gjort en utredning och mannens spermier är lite sämre på att simma än vanligt och själv har jag för mycket prolaktin i blodet dock är det svårt att veta om det påverkar. Men det kan innebära att jag har en godartad tumör vid hypofysen. Inväntar just nu en remiss till röntgen av hjärnan. Förhoppningsvis får vi göra ivf till våren om vi inte lyckas själva innan.

Svar på tråden Solstrålarna