• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • MissKaos
    Sanna890 skrev 2012-12-28 06:11:13 följande:
    Då ska man iväg till jobbet och utstå alla som är gravida och ska ha barn i samma veva som vi skulle haft.. :/ så psykiskt jobbigt samtidigt som man skäms för att vara bitter..
    Bitter? Du är LEDSEN och det är tillåtet & normalt. Det betyder ju inte att man missunnar andra deras graviditeter och bebisar för att man själv längtar?

Måste berätta..
    Pre sonen. Tjejmiddag. de andra 3 är gravida. Min "bästis" frågar alla -hur mår din bebis. inkl mig. Jag blev skitledsen, gick på hormonbeh vilket hon VISTE OM! Hon sa även till mig att "slappna av"... Vilket min gynekolog garvade åt lite rått -Det lär inte hjälpa, du måste ha ägglossning.. (hn var då höggravid)
    Skäms inte! JAg har inte riktigt klarat att att förlåta henne detta
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-28 12:14:04 följande:
    Men då får du ju ett missfall nu. Inte mens?

Jag hade ju med blödningar med sonen. Tom gynekologen trodde det var ett mf. Men det var det inte, det fanns ett tickande hjärta därinne.

Jag väntar nu på mens. Jag behöver er hjälp nu: Har ju tagit en massa neg tester och tror inte att jag är gravid. Jag hade utslag på ÄLstickan den 13:e. Mao Äl senast 15. Jag gissar mig då till att BIM blir 29:e. Min cykel varierar jag har inte haft koll så noga innan, men nu har den varit 28-30 dagar. När hade ni eg räknat sm BIM? Och, spelar det eg ngn roll för gravtesternas skull? Det BORDE ju var ÄL+14? Sen tänker jag att man KAN ha flera LH stegringar under en cykel va? Jag hade ju inte jättestarkt utslag på stickan... Skulle jag då ha kunnat ha en ¨LH stegrin några dagar senare (hade då en liten liten mini droppe blod i trosorna) Jag trodde då att det berodde på att vi ahde ahft så mkt sex att slemhinnan helt enkelt blödde lite. Ngt som har en aning? För isf skulle jag ju kunna ha BIM några dagar senare än jag tror? Blodet var där ca 17 gissar jag. Vi hade sex 11+13+14+15+17  runt BIM. Innan dess men, men senare blev det dåligt med det förkylningar etc.. Är det någon som har erfarenhet?
    Mår illa och ömma bröst, men det kan ju lika gärna vara PMS. Kan få så ibland. Eller, jag tror inte det är ngt denna gången. Ska satsa på nästa! Har ju betällt massor med ÄL tester nu funderar på att Äl testa en vecka efter första utslaget denna månaden för att se vad som händer?Vad tror ni? *HJÄLP* Någon med erfarenhet?

Detta är vår första gång vi försöker, men vi hade sex i ja, hm 10 dagar i streck kanske (semester hihi) och min ägglossning enl min uträkning ej test var mitt i ungefär.
    Jag hade oxå en mini-plutt-liten blödning/blodfläck i slutet av dagarna, trodde också det berodde på för mycket sex o bad m.m. ;) 
     Min cykel brukar vara 30-31 dagar, kommer vid lön typ haha bra o komma ihåg ;) Den har halvt om halvt kommit nu kan man säga, tror även jag har urinvägsinf på g men det som kommit hitills är mer som blodigaflytningar, inte alls som jag brukar ha.. första försöket o allt så känner mig alldeles ny med detta.. brukar ej ha några pms besvär så har fått för mig att jag "borde känna" när jag blir gravid.. o nu står man här o känner sig inte som vanligt, men både rsfu i början av veckan visade neg och cb visade neg i onsdags.
    Kroppen och hjärnan spelar en nog ett spratt tror jag. 

Gillar att gruppen kallas solstrålarna, börjar man läsa inläggen är de ju så där glada ;) haha men solstrålar är vi! o eftersom vi har äl ungefär samtidigt allihopa så gissar jag att humöret o hoppet o deppet kommer svänga ungefär samtidigt. Kul!
  • Sanna890
    MissKaos skrev 2012-12-28 12:21:19 följande:
    Bitter? Du är LEDSEN och det är tillåtet & normalt. Det betyder ju inte att man missunnar andra deras graviditeter och bebisar för att man själv längtar?

Måste berätta..

Pre sonen. Tjejmiddag. de andra 3 är gravida. Min "bästis" frågar alla -hur mår din bebis. inkl mig. Jag blev skitledsen, gick på hormonbeh vilket hon VISTE OM! Hon sa även till mig att "slappna av"... Vilket min gynekolog garvade åt lite rått -Det lär inte hjälpa, du måste ha ägglossning.. (hn var då höggravid)

Skäms inte! JAg har inte riktigt klarat att att förlåta henne detta

Men fy va hemskt sagt av din vän! Så klart unnar man sina vänner, men är ju sjukt frustrerande :/
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 09:48:43 följande:
    God morgon.. Rosa på pappret idag! Åh, vad tusan :( sätter säkert igång ordentligt idag. Har inga menskänningar överhuvudtaget så är lite förvånad.

Hoppas så klart att det är som för din kompis Floppan2008, men tror ändå inte det.

Jaja... Bara att försöka igen!
    Nej vad trist!!!

Har du fortsatt blöda?

Min mens har inte dykt upp än men den gör väl det snart... Har mensmage nu så. 
  • floppan2008

CA5 hur har det gått? Hur har det gått för er andra? Vad är det för fel när msn vet att man har ÄL och har sex men ändå inte blir gravid? Kan inte smälta att min kropp jävlas. Känns bättre idag! Väldigt kort mens! Massor igår och i natt hade jävulska smärtor igår men inget idag. Mensen verkar redan slut... Min mens har blivit extremt kort! Har aldrig haft mer än typ 3 dagar men nu är den ju bara typ ett dygn. Innebär detta att mon livmoderslemhinna inte blir så tjock längre? Det är ju i den som ägget ska fästa. Fasen vad man oroar sig...

• Pommac
    floppan2008 skrev 2012-12-28 19:21:35 följande:
    CA5 hur har det gått? Hur har det gått för er andra? Vad är det för fel när msn vet att man har ÄL och har sex men ändå inte blir gravid? Kan inte smälta att min kropp jävlas. Känns bättre idag! Väldigt kort mens! Massor igår och i natt hade jävulska smärtor igår men inget idag. Mensen verkar redan slut... Min mens har blivit extremt kort! Har aldrig haft mer än typ 3 dagar men nu är den ju bara typ ett dygn. Innebär detta att mon livmoderslemhinna inte blir så tjock längre? Det är ju i den som ägget ska fästa. Fasen vad man oroar sig...
    Har du testat så du inte är gravid? Har du frågat någon barnmorska? (fråga här på forumet) Jag har alltid mens i ca 6 dagar men då har jag bara riklig mens kring dag 2-4. 

Jag mailade och hörde med en barnmorska (Då vi har hållit på i åtta månader nu) hon sa att vi måste sluta röka/snusa (om vi gör det) i fall vi ska få hjälp. Mannen snusade så han ficka tvärsluta stackarn! Men nu hoppas vi att det ska vara det som har varit problemet... Bara försöka några gånger till nu så kanske det går....
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-28 19:09:08 följande:
    Nej vad trist!!!

Har du fortsatt blöda?

Min mens har inte dykt upp än men den gör väl det snart... Har mensmage nu så.
    floppan2008 skrev 2012-12-28 19:21:35 följande:
    Väldigt sparsamt.. Stoppade i en tampong i morse vid 11 tiden (stor, för jag ingen annan storlek o inget trosskydd). Tog ut den nu för att se hur mkt det har blött och det var inte alls mycket. Jag vet att inte är bra att ha den så länge men det gör så ont att dra ut den när den är torr.

Får se hur det utvecklar sig. Inga smärtor eller så i alla fall.

Pommac, har du gjort något test nyligen då?

Floppan2008, jag fattar det inte heller. Vet att jag prickade in min äl.. åh! Tycker också du ska höra med BM vad det kan bero på. Hon vet säkert! Försök inte analysera det för mycket... då slutar man aldrig :)

• CA5
    floppan2008 skrev 2012-12-28 11:07:35 följande:
    CA5 det är väldigt vanligt och kallas genombrottsblödning. Min kompis fick ett + och fick 2 dagar senare en blödning med mörkt blid och klumpar hon var jätteledsen och trodde det var mf. Tog ett test en v senare och det var mkt starkare än det första testet. Hon mådde illa dessutom och kände sig gravid. Gjorde VUL och allt var fint hjärtat slog och blödningen var genombrottsblödning. Hon är nu i v 9 och mår illa och har inte haft mer blödningar.
    Det hade ju varit fantastiskt om det var så.. We'll see Kul för henne i alla fall!!:)
  • MissKaos

Fy. Ömma bröst, illamåeende av och till. Jag är ju sjuk (jätteförkyld, haft feber, sonen har haft mkt med magen när han hade detta ont, inte ätit etc) Imorgon BORDE ju vara BIM.

Jag har nu listat ut att alla testerna jag beställde kommer tidigast 2/1 *suck* Verkar inte som om posten har delat ut här idag! *gah* Hon skulle försöka få med dom innan dm tömde lådan igår -då ska dm väl vara framme dagen efter? Kanske ska kolla lådan igen.. Vi hade inte fått någon post, och noll räkningar verkar så himmla osannolikt :-/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • CA5
    MissKaos skrev 2012-12-28 20:50:55 följande:

Fy. Ömma bröst, illamåeende av och till. Jag är ju sjuk (jätteförkyld, haft feber, sonen har haft mkt med magen när han hade detta ont, inte ätit etc) Imorgon BORDE ju vara BIM.

Jag har nu listat ut att alla testerna jag beställde kommer tidigast 2/1 *suck* Verkar inte som om posten har delat ut här idag! *gah* Hon skulle försöka få med dom innan dm tömde lådan igår -då ska dm väl vara framme dagen efter? Kanske ska kolla lådan igen.. Vi hade inte fått någon post, och noll räkningar verkar så himmla osannolikt :-/

Åh vad störigt.. Inte köpa något i affären så länge då?
Svar på tråden Solstrålarna