• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 22:43:21 följande:
    Nu får du också svara. =) 
  • MissKaos

Post i lådan, men inte den posten!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    görabebis skrev 2012-12-28 22:22:01 följande:
    Misskaos Jag beställde precis efter dig. Igår fm/lunch.
    Posten är väldigt tidig hos oss, men tycker du också borde fått dina.

Du ska se att grannen har fått dom... Våran post delar ut som ett blint fyllo ibland.
    SUR blev jag Demon Jag ville undersöka dom när gubben sover + att han inte vet att jag har beställt...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • floppan2008

Har beställt 10 stickor från TL nu! Ska bli jävligt spännande att analysera de!!! Längtar. Göra gravvtest är verkligen ett beroende

• MissKaos
    Pommac skrev 2012-12-28 22:11:08 följande:
    Ja det är verkligen svårt när de är olika ibland (oftast har jag värk i låren några dagar innan och på första mensdagen, sedan brukar värken bli mildare). Men ibland har jag inte haft någon värk alls. Man vet aldrig helt enkelt. Bara vänta och se. Ja, jag får uppdatera i morgon när mensen har kommit. =) Konstigt nog blir jag nästan glad om den kommer börjar känns lite scary det här med barn (Har sett skräckfilm med barn nyss) Haha! Snacka om påverkad. 

Är det någon som vet om det är bra att hålla sig i ett X antal timmar innan man testar eller inte? Spelar det  någon roll? Står inget om det i mina instruktioner som jag fick med testen.  

Hålla sig:
    Njae, eg är det hur koncenterad din urin är som är viktigt. Om du ska kolla imorgon så drick inte så mkt under kvällen! Sen kan du kissa bäst du vill. Spelar ingen roll!
    Tänk att du häller salt i vatten. (saltet är nu HCG) ju mer vatten du häller i, desto mer utspädd blir koncentrationen. Du tar bort hälften av vätskan -hälften av saltet följer med och koncentrationen blir samma.
    Nu gör du istället så att du ÅNGAR AV vatten... NU blir det mer konscentrerat, eller hur? Detta motsvaras i kroppen av att du svettas och gör av med vätska i cellerna etc. Mao: Drick inte så mkt.
    Du ser att urinen blir koncentrerad påa tt den blir gul och doftar.
    Utspätt kiss är ljust och doftar inte.
    Dricker du tex en massa cola på kvällen kommer din urin vara utspädd på morgonen. Hinner du sen inte dricka på hela dagen så kommer den var betydligt mer koncentrerad på kvällen.

Förståligt?
    (jag jobbar som sjuksyster. Vi tar en hel del urinprover. Typ massor..)
  • 3 barns mamma84
    Hur gammal är ni/vi och hur ligger era förhållanden hur många månader/år pratar vi om

Vi båda är 28 år gammla sambon är bara 4 dagar äldre
    Vi träffades när vi var 16 år gammal från internet (smurfa.se) en chatt sida som Lunarstorm om ni kommer ihåg det 
       Vi träffades första gången och det sa pang bom när vi var 17år så förlovade vi oss det gick bort.
    6 maj 2013 har vi varit tillsammans i 13 år shiiiiit haha många år men ÄN har mannen inte gått ner på knäna .
    Men vi (han) planerar vid 30 så HOPPAS han bryter ett ben och går ner på knän då

Hur många barn sen innan och vaginal/kejsarsnitt ?
    Jag har en dotter sen innan då hade jag och sambon uppehåll i 2 v han var med en annan och jag var med en annan och blev gravid.
    Varför vi fick uppehåll är en lång historia tyvärr som jag inte kan ta upp här alls.
    Men har aldrig någonstin varit otrogen.
    Men iaf hon föddes 2005 BF+9 och föddes efter 24 timmar med hjälp av sugklockan och vagina föddsel.
    Hon var 4,140g och 52cm huvud 35cm en underbar flicka som fick namnet Ebba.

Jag blev gravid 2008 och väntade nu sambons och min allra första bebis
    Han föddes v 41+2 med hjälp av planeradsnitt då han var för stor för att låta honom föda vaginalt.
    Han var 5,810g och 62cm huvud 40cm  han fick namnet Amadeus

Blev gravid igen för tredje gången och andra pojken för oss 2010  Han föddes 2 veckor innn BF pga att han var stor han med  så det blev kejsarsnitt v 37+5 BF-15 han var 4,150g och 51cm huvud 35cm
    (Breäknad födselvikt)  var på BF dagen 5,600g Namnet blev Elias    

Var bor ni/vi ? 
    Vi lämnade sverige för 3 år sen och bosatte oss i Danmark 2009 25:e okt 
  • MissKaos
    Pommac skrev 2012-12-28 22:34:50 följande:
    Hur gammal är ni/vi och hur ligger era förhållanden hur många månader/år pratar vi om  

Vi är båda 27, Vi har varit tillsammans i fem år och är nygifta. ;)

Hur många barn sen innan och vaginal/kejsarsnitt ?

Inga men vi har två katter som är som små bebisar, kräks på natten, väcker en och vill ha mat osv... =) (ena katten är faktiskt född med kejsarsnitt) Höhö! 

Var bor ni/vi ?   

I Norrland.  

Jag är gammal. 37 MEN jag fick vissa leg på systemet idag *hurra*
    Min man har passerat 40 med marginal.
    Vi har ett barn sedan innan, han kom ut den vanligaste vägen. Det var inte skönt, men inte så illa smalla säger heller.
    Vi bor i Göteborg.
    Har försökt i 3 månader, den första hade vi sex EN gång pga sjukdom..  Med sonen tog det 15månader varav 1års hormonbehandlingar.
  • 3 barns mamma84
    Pommac skrev 2012-12-28 22:44:07 följande:
    Nu får du också svara. =) 

Tungan ute 
  • 3 barns mamma84
    MissKaos skrev 2012-12-28 22:56:36 följande:

Jag är gammal. 37 MEN jag fick vissa leg på systemet idag *hurra*
    Min man har passerat 40 med marginal.
    Vi har ett barn sedan innan, han kom ut den vanligaste vägen. Det var inte skönt, men inte så illa smalla säger heller.
    Vi bor i Göteborg.
    Har försökt i 3 månader, den första hade vi sex EN gång pga sjukdom..  Med sonen tog det 15månader varav 1års hormonbehandlingar.

Jag är IMPAD över att du inte ger upp !! du är ju kvinnan jag drömt om !!
    Om jag också kunde få ett barn i den grymma åldern 
    Min mamma var 30 när jag föddes och min pappa är hmm idag är min pappa ca 70 snåret snart om hmm 2år ca    
  • MissKaos
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 23:00:51 följande:

Jag är IMPAD över att du inte ger upp !! du är ju kvinnan jag drömt om !!
    Om jag också kunde få ett barn i den grymma åldern 
    Min mamma var 30 när jag föddes och min pappa är hmm idag är min pappa ca 70 snåret snart om hmm 2år ca    
    Det vet vi ju inte om jag kan, få barn vid denna aktningsvärda ålder.... Det kan ju vara rökt sas. Men, man styr inte över allt själv. Vi träffades sent och har haft en del som har gjort det omöjligt att skaffa barn tidigare. Jag var ju yngre när jag blev med lillkillen.. 33.. det är ur fertilitetssamanhang en enorm skillnad.  Men, jag hoppas och vill... Fast jag VET att många gynekologer vill gå ut emd info till folk om att inte vänta så länge. Typ kampanj eftersom många väntar förlänge = svårt att få barn = IVF där chansen ÄNDÅ bara är 50% (inte per försök utaom totalt 50% av de som gör IVF får biologiska barn)
    Det har sina fördelar att vara några år äldre. Den där hysteriska moralen tex, har gått över.. Sen har det nackdelar som sämmre ork etc.

Nej om man skulle sova.
    Läst på en massa om falsk LH stegring och tror nu min ÄL skedde senare än jag trodde. Försöker tänka när jag hade det som såg ut som en Äl-blödning. Men minns inte riktigt. Tror jag postade det i gammla tråden dock.. Misstänker att vi inte hade sex vid rätt tillfälle och att min BIM är när som helst.
Svar på tråden Solstrålarna