Pommac skrev 2012-12-28 22:11:08 följande:
Ja det är verkligen svårt när de är olika ibland (oftast har jag värk i låren några dagar innan och på första mensdagen, sedan brukar värken bli mildare). Men ibland har jag inte haft någon värk alls. Man vet aldrig helt enkelt. Bara vänta och se. Ja, jag får uppdatera i morgon när mensen har kommit. =) Konstigt nog blir jag nästan glad om den kommer börjar känns lite scary det här med barn (Har sett skräckfilm med barn nyss) Haha! Snacka om påverkad.
Är det någon som vet om det är bra att hålla sig i ett X antal timmar innan man testar eller inte? Spelar det någon roll? Står inget om det i mina instruktioner som jag fick med testen.
Hålla sig:
Njae, eg är det hur koncenterad din urin är som är viktigt. Om du ska kolla imorgon så drick inte så mkt under kvällen! Sen kan du kissa bäst du vill. Spelar ingen roll!
Tänk att du häller salt i vatten. (saltet är nu HCG) ju mer vatten du häller i, desto mer utspädd blir koncentrationen. Du tar bort hälften av vätskan -hälften av saltet följer med och koncentrationen blir samma.
Nu gör du istället så att du ÅNGAR AV vatten... NU blir det mer konscentrerat, eller hur? Detta motsvaras i kroppen av att du svettas och gör av med vätska i cellerna etc. Mao: Drick inte så mkt.
Du ser att urinen blir koncentrerad påa tt den blir gul och doftar.
Utspätt kiss är ljust och doftar inte.
Dricker du tex en massa cola på kvällen kommer din urin vara utspädd på morgonen. Hinner du sen inte dricka på hela dagen så kommer den var betydligt mer koncentrerad på kvällen.
Förståligt?
(jag jobbar som sjuksyster. Vi tar en hel del urinprover. Typ massor..)