• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • 3 barns mamma84
    MissKaos skrev 2012-12-28 21:48:44 följande:

Det brukar ju vara något fel på foster som spontaborterar så tidigt. Stora fel, och eg kanske man ska vara tacksam att naturen är så smart att den då avbryter grav. Men det är ju inte så lätt att känna när man sitter där.
    Kanske ska man även vara glad att det inte är ett ma istället.Det är ju med "värre" man går längre etc. Men jag tror inte det hjälper.. Jag blev ledsen över mitt mf förra sommaren fast den graviditetn inte var planerad.
    MA är värre ja MF är något som går riktigt fort bara men MA stannar kvar i kroppen och fortsätter
    Har fått det innan jag var helt helt heeeelt förkrossad efter min MA 2009 
  • 3 barns mamma84
    MissKaos skrev 2012-12-28 21:42:16 följande:

JObbigt med mf

Här känns det mer o mer att mensen är på G. Sur, grinig och magont.
    Deppar dessutom, hade så hoppats att få ett +.... Vi reser bort med min familj i januari -hade varit så kul att berätta då Och ganska lagom när vi kom hem hade jag kunnat komma till jobbet i mammakläder! På mig syntes det så himmla tidigt sist. Fåniga drömmar... Så hade det varit bra att få i september med. Praktiskt, dagis är igång så stora kan gå och leka och ha lite skoj.... Och inte svinkallt mitt i vintern de första månderna, men inte skållhett heller....
    Töntig man är som tänker så... Började drömma om att få städa ur ¨våra förråd för att få ge plats åt bebissaker. Och att få köpa mammabyxor till mig... DUMT! Måste sluta dagdrömma. Det gör bara ont varje månad när mensen kommer, och för er som får mf  -vill inte ens tänka hur det ska kännas i hjärtat.
    Vi alla är så och det är inget fel gummanHjärtavi alla tänker så.
    Just idag tänkte jag så och insåg att mitt hjärta höl på att explodera av smärta och ögonen ville bara börja gråta och jag höl allt inom mig.
    Jag hade på mig min mamma tröja på mig går har haft på mig den i 2 dagar redan men ja så blev det iaf.
    Har en massa mamma kläder och bebis kläder jag vill använda och drömmer om en tjej till.   
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-28 21:52:30 följande:
    Ja, än lever hoppet. Har inge direkta känningar på mens men jag tycker kroppen är olika varje gång (inför mens) ibland har man världens värk och ibland har man ingen värk alls. Så underligt! Jag googlade bara på billiga tester och tog första bästa sida. Beställde de billigaste stickorna som fanns. Har ett CB digitalt hemma som jag tänkte vänta med att använda tills jag får utslag på riktigt (om det nu händer någon gång).
    .
    Håller med om det. Det kan variera så det blir väldigt svårt att läsa av kroppen.

Jag har aldrig provat billiga tester, men de verkar vara bra. Jag har från TL.. ett kvar bara.

Du får uppdatera oss om hur det går imorgon :) Jag kommer nog vakna jätte tidigt så att jag se om det kommit mer blod och om inte, använda mitt sista testa.
  • görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-28 20:50:55 följande:
    Fy. Ömma bröst, illamåeende av och till. Jag är ju sjuk (jätteförkyld, haft feber, sonen har haft mkt med magen när han hade detta ont, inte ätit etc) Imorgon BORDE ju vara BIM.Jag har nu listat ut att alla testerna jag beställde kommer tidigast 2/1 *suck* Verkar inte som om posten har delat ut här idag! *gah* Hon skulle försöka få med dom innan dm tömde lådan igår -då ska dm väl vara framme dagen efter? Kanske ska kolla lådan igen.. Vi hade inte fått någon post, och noll räkningar verkar så himmla osannolikt :-/

Jag beställde från samma som dig på tradera tror jag och jag fick mina idag. Jag bor i göteborg o blev förvånad över att de kom så fort. Jäkligt massa tester har jag nu. Perfekt till nästa månad! :)
  • floppan2008
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:39:18 följande:
    Tror inte kroppen min e redo än  efter 2 år mellan och 2 kejsarsnitt och stora barn så är nog min kropp en klocka som säger att ''nej jag kan inte än'' Få se vad tiden vissar sig. 

Så är det nog, men jobbigt att bli glad över plus för att sedan bli ledsen över mens och mf. Du verkar ha bra inställning! På den kommer man långt! Vart köper ni era tester??? Jag testar med cb och det är svindyrt! Nu sist köpte jag Apoteket hjärtats tester men läste att de gett utslag på gravid trots att andra tester visat - och personerna fått mensen strax efter. Vill beställa gravvtest. ÄL har jag järnkoll på. Men vart köper jag billiga gravvtest?
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 22:00:58 följande:
    Håller med om det. Det kan variera så det blir väldigt svårt att läsa av kroppen.

Jag har aldrig provat billiga tester, men de verkar vara bra. Jag har från TL.. ett kvar bara.

Du får uppdatera oss om hur det går imorgon :) Jag kommer nog vakna jätte tidigt så att jag se om det kommit mer blod och om inte, använda mitt sista testa.
    Ja det är verkligen svårt när de är olika ibland (oftast har jag värk i låren några dagar innan och på första mensdagen, sedan brukar värken bli mildare). Men ibland har jag inte haft någon värk alls. Man vet aldrig helt enkelt. Bara vänta och se. Ja, jag får uppdatera i morgon när mensen har kommit. =) Konstigt nog blir jag nästan glad om den kommer börjar känns lite scary det här med barn (Har sett skräckfilm med barn nyss) Haha! Snacka om påverkad. 

Är det någon som vet om det är bra att hålla sig i ett X antal timmar innan man testar eller inte? Spelar det  någon roll? Står inget om det i mina instruktioner som jag fick med testen.  
  • Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:40:29 följande:
    Inget att bli lessen över igentligen livet har en mening med allt.
    Man får bara acceptera detta och se om det bli en bebbe snart igen. 
    Trist... Men det är bara att kämpa vidare! Vi har ju denna underbara tråd att hänga i. =) 
  • MissKaos
    görabebis skrev 2012-12-28 22:03:57 följande:

Jag beställde från samma som dig på tradera tror jag och jag fick mina idag. Jag bor i göteborg o blev förvånad över att de kom så fort. Jäkligt massa tester har jag nu. Perfekt till nästa månad! :)

Jag bor med i Göteborg
    Kanske skulle ta och kolla postlådan igen.. Dm kan ju ha varit sena!

När beställde du?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • 3 barns mamma84
    floppan2008 skrev 2012-12-28 22:07:55 följande:

Så är det nog, men jobbigt att bli glad över plus för att sedan bli ledsen över mens och mf. Du verkar ha bra inställning! På den kommer man långt! Vart köper ni era tester??? Jag testar med cb och det är svindyrt! Nu sist köpte jag Apoteket hjärtats tester men läste att de gett utslag på gravid trots att andra tester visat - och personerna fått mensen strax efter. Vill beställa gravvtest. ÄL har jag järnkoll på. Men vart köper jag billiga gravvtest?
    Tack
    Och det ska ni också ha brudar !!
    Skam för den som ger sig hehe  

Jag har TL tester från ÄL o grav
    Jag litar inte på Cb då jag fick - av dem fast jag VAR gravid.
    Pregg gillar jag inte häller fick fantom streck) fast jag var gravid .. Fantom streck betyder att den ger spöklig svar ger synliga streck men ingen färg alls .    
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-28 22:11:08 följande:
    Ja det är verkligen svårt när de är olika ibland (oftast har jag värk i låren några dagar innan och på första mensdagen, sedan brukar värken bli mildare). Men ibland har jag inte haft någon värk alls. Man vet aldrig helt enkelt. Bara vänta och se. Ja, jag får uppdatera i morgon när mensen har kommit. =) Konstigt nog blir jag nästan glad om den kommer börjar känns lite scary det här med barn (Har sett skräckfilm med barn nyss) Haha! Snacka om påverkad. 

Är det någon som vet om det är bra att hålla sig i ett X antal timmar innan man testar eller inte? Spelar det  någon roll? Står inget om det i mina instruktioner som jag fick med testen.  
    Mm, kan jag också ha. Brukar även ha hugg i tjejmagen.. Men som sagt, går ju inte att lista ut en ev graviditet utifrån det eftersom det inte alltid känns. Att vänta känns som en evighet tycker jag.. Spec fram till nästa ÄL!

Haha usch, vad var det för film? Sånt kan man inte se! ;)  Jag har sett massa serier med bebisar i, bara mysiga sådana. Inte heller bra!! :P

Gör du det på morgonen är ju urinen koncentrerat eftersom du hållt dig hela natten, men gör du det någon gång under dagen är det bäst att hålla sig några timmar. 4 timmar tror jag är rekommenderat. Men ta det direkt på morgonen.. Lika bra.
Svar på tråden Solstrålarna