• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • Pommac
    MissKaos skrev 2012-12-28 22:52:09 följande:
    Hålla sig: Njae, eg är det hur koncenterad din urin är som är viktigt. Om du ska kolla imorgon så drick inte så mkt under kvällen! Sen kan du kissa bäst du vill. Spelar ingen roll! Tänk att du häller salt i vatten. (saltet är nu HCG) ju mer vatten du häller i, desto mer utspädd blir koncentrationen. Du tar bort hälften av vätskan -hälften av saltet följer med och koncentrationen blir samma. Nu gör du istället så att du ÅNGAR AV vatten... NU blir det mer konscentrerat, eller hur? Detta motsvaras i kroppen av att du svettas och gör av med vätska i cellerna etc. Mao: Drick inte så mkt. Du ser att urinen blir koncentrerad påa tt den blir gul och doftar. Utspätt kiss är ljust och doftar inte. Dricker du tex en massa cola på kvällen kommer din urin vara utspädd på morgonen. Hinner du sen inte dricka på hela dagen så kommer den var betydligt mer koncentrerad på kvällen. Förståligt? (jag jobbar som sjuksyster. Vi tar en hel del urinprover. Typ massor..)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jo jag har hört detta tidigare. Har druckit massor med Loka. Dum som jag är. ;) men får se till att kissa ordentlig innan jag somnar. :) jag tror fortfarande att mensen kommer snart ändå.
  • MissKaos

Ok, om den där blödningan = äl så var det den 17:e ist för den 14. tror vi hade sex dagarna innan iaf. *tänker* men isf får jag ju räkna om allt och befinner mig på 17;e+14 dagar =BIM 2/1 Va fasiken! Nu vet jag varken in eller ut! Återstår att se om mensen kommer inatt. Jag vill VETA så jag slipper undra. Får väl ställa in mig på det då. BIM -4 isf. Eller hur blir det?
    2/1BIM
    1/1 -1
    30/1 -2
    29/1 -3 (det jag har trott var BIM)
    28/1 -4 dvs idag.

Ska man börja hoppas igen nu, eller bara vänta på mensen? My good. Så kommer den väl inatt. VARFÖR kan man itn eha en prick under foten som blir blå om man blir gravid så man vet? I samma sekund som det händer *suck*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • floppan2008

Det är fan något som inte stämmer här. Mensen har upphört. Inget i bindan sedan kl 15 och när jag torkade mig var det som ÄL sekret fast blodigt. Har ont i brösten igen och magen är presis sådär svullen som innan mens. Har mått illa en v och även igår trots att mensen kom och idag. Fan med den smärtan och den mängden igår finns ju inte en möjlighet att det skulle kunna vara något där inne men fattar inte vad det är med min jävla kropp. Hur fan kan man ha mens mellan 09 på torsdag till 15 på fredag. Inte ens ett dygn. Och det ser verkligen inte ut som vanligt det tänkte jag på igår med... Slemmigt. Hade kanske ingen riktig ÄL eller så är slemhinnan för tunn så ägget inte fäster. Fasen!

• 3 barns mamma84
    MissKaos skrev 2012-12-28 23:16:43 följande:
    Ok, om den där blödningan = äl så var det den 17:e ist för den 14. tror vi hade sex dagarna innan iaf. *tänker* men isf får jag ju räkna om allt och befinner mig på 17;e+14 dagar =BIM 2/1 Va fasiken! Nu vet jag varken in eller ut! Återstår att se om mensen kommer inatt. Jag vill VETA så jag slipper undra. Får väl ställa in mig på det då. BIM -4 isf. Eller hur blir det?
    2/1BIM
    1/1 -1
    30/1 -2
    29/1 -3 (det jag har trott var BIM)
    28/1 -4 dvs idag.

Ska man börja hoppas igen nu, eller bara vänta på mensen? My good. Så kommer den väl inatt. VARFÖR kan man itn eha en prick under foten som blir blå om man blir gravid så man vet? I samma sekund som det händer *suck*

Du blir gravid snart ska du se men din mens kommer inte komma denna vecka alls utan jag hoppas banne mig det blir ett +
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2012-12-28 23:18:13 följande:
    Det är fan något som inte stämmer här. Mensen har upphört. Inget i bindan sedan kl 15 och när jag torkade mig var det som ÄL sekret fast blodigt. Har ont i brösten igen och magen är presis sådär svullen som innan mens. Har mått illa en v och även igår trots att mensen kom och idag. Fan med den smärtan och den mängden igår finns ju inte en möjlighet att det skulle kunna vara något där inne men fattar inte vad det är med min jävla kropp. Hur fan kan man ha mens mellan 09 på torsdag till 15 på fredag. Inte ens ett dygn. Och det ser verkligen inte ut som vanligt det tänkte jag på igår med... Slemmigt. Hade kanske ingen riktig ÄL eller så är slemhinnan för tunn så ägget inte fäster. Fasen!

¨Sånna blödningar hade jag med sonen. Dom kom från tappen.. Kanske ska du försöka bka för VUL? Hur ser grav testerna ut? Det låter ju inte som ett mf? Då borde det ju komma mkt mer (personlig erfarenhet. blodbad)
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 23:20:18 följande:

Du blir gravid snart ska du se men din mens kommer inte komma denna vecka alls utan jag hoppas banne mig det blir ett +

Eller så blir det horminbeh...

Jag tror jag tar och tänker BIM 2/1. Då kommer ju mina tester. Antingen kan jag då börja Äl testa om mensen har kommit (på rätt dag) eller så kan jag testa med gravtester. Eller både och! Teststickor högt och lågt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • floppan2008
    MissKaos skrev 2012-12-28 23:39:54 följande:
    ¨Sånna blödningar hade jag med sonen. Dom kom från tappen.. Kanske ska du försöka bka för VUL? Hur ser grav testerna ut? Det låter ju inte som ett mf? Då borde det ju komma mkt mer (personlig erfarenhet. blodbad)
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 23:20:18 följande:
    Eller så blir det horminbeh... Jag tror jag tar och tänker BIM 2/1. Då kommer ju mina tester. Antingen kan jag då börja Äl testa om mensen har kommit (på rätt dag) eller så kan jag testa med gravtester. Eller både och! Teststickor högt och lågt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Hade världens mensvärk igår som att jag skulle gå av. Inget idag på dag 2 som jag brukar ha. Mkt rödare blod riktigt ljusrött på pappret och exakt som ÄLsekret med blod. Hade du ont när du blödde från tappen? Jag hade som sagt sjukt ont igår. Testade negativt på bim-3 med Apoteket hjärtats test vilket iofs inte är det mest pålitliga. Har beställt 10 stickor från testlagret. Får dom nästa v. Får väl se om symtomen avtar annars får jag väl testa för skojs skull. Känns verkligen inte som vanlig mens.
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2012-12-28 23:50:47 följande:

Hade världens mensvärk igår som att jag skulle gå av. Inget idag på dag 2 som jag brukar ha. Mkt rödare blod riktigt ljusrött på pappret och exakt som ÄLsekret med blod. Hade du ont när du blödde från tappen? Jag hade som sagt sjukt ont igår. Testade negativt på bim-3 med Apoteket hjärtats test vilket iofs inte är det mest pålitliga. Har beställt 10 stickor från testlagret. Får dom nästa v. Får väl se om symtomen avtar annars får jag väl testa för skojs skull. Känns verkligen inte som vanlig mens.

Nej, det gjorde inte ont då. HAde kanske lite "mensvärk"
    Hade sjukt onti brösten innan jag +ade med honom.. Men då testade ju jag inte förrsen på BIM+6 vågade inte innan..
  • floppan2008
    MissKaos skrev 2012-12-28 23:56:36 följande:
    Nej, det gjorde inte ont då. HAde kanske lite "mensvärk" Hade sjukt onti brösten innan jag +ade med honom.. Men då testade ju jag inte förrsen på BIM+6 vågade inte innan..

Nä för har man ont är det inte ett gott tecken. Är nog bara min kropp som dummar sig! Mens i 18 timmar. Visst väldigt gött om man är på badsemester men inte när man vill att kroppen ska funka. Har haft mindre blödningar det senaste. Kanske jag inte kan få fler barn. Uääh
  • görabebis
    Hur gammal är ni/vi och hur ligger era förhållanden hur många månader/år pratar vi om  

Jag är 28 år och min man 31. Vi har nu varit tillsammans i 11 år (tden går fort när man har roligt hihi) och gifta i 1 år <3

Hur många barn sen innan och vaginal/kejsarsnitt ?

2 små hundar som räknas som barn för oss. små, små, den ena ska sova med huvudkudde o täcke på sig mellan oss tom.. gosigt tycker vi.

Var bor ni/vi ?   

I Göteborg

Jag har en neurologisksjukdom, narkolepsi (som med medicin fungerat väldigt bra de senaste 3 åren) Jag får sömnattacker utan medicin som jag beskriver bäst genom att jämföra när man blir kissnödig då söker man up toalett inom den närmsta tiden, man ställer sig inte bara o kissar rakt på gatan där man är ;P och så har min trötthet varit, jag behöver vila. Den har även sugit som f-n att ha utan medicin då jag har ett sömnbehov på 16 tim/dygn minst.. :(

Jag är väldigt tacksam över att min biologiska klocka inte satts igång än. Vi har rest (och reser) väldigt mycket och det har nog också bidragit till att åren gått så fort. och att jag verkligen sov bort 2 år hehe. Jag tror jag är så jäkla glad i stort sett varje dag över att jag inte sover bort mitt liv längre.. jag älskar att jobba och vara aktiv. Något som jag under en graviditet kommer få ge upp. Det kommer det vara värt, men det har gjort att jag gärna skjutit på att sätta igång med att göra barn.
    Jag vill ej äta mina mediciner under graviditet och vill få reda på så snart det bara går om det har tagit sig. Detta var vårt första försök så det är med lite spänning man startar resan till att förhoppningsvis bli gravid och få barn.
    Så jag kommer definitivt bli ett test freak, men känner att det är nödvändigt och min neurolog tyckte att det lät bra så det kör vi på :)

Oj långt det blev. Jag sitter på jobbet. Jobbar vakennatt, uska. Låter kanske tokigt med tanke på min sjukdom, men för mig fungerar det bäst kvälls o nattjobb, dagjobb är något som inte fungerar så bra tyvärr. Iaf inte mer än 3 dagpass på raken.. Kroppen är tokig ibland Tyst

• görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-28 22:46:26 följande:

Du ska se att grannen har fått dom... Våran post delar ut som ett blint fyllo ibland.
    SUR blev jag Demon Jag ville undersöka dom när gubben sover + att han inte vet att jag har beställt...

Post-fyllot kanske tagit dom för att ha något att kissa på {#emotions_dlg.djavulsk}
    Vilken "otur" att jag fick mina idag som inte behöver kissa på något test på 1 vecka (blir o börja med äl då kanske) och du som vill ha hela helgen å dig att kissa på tester och analysera i det gömda ;)
    Det kom i ett brunt kuvert så inget stort, men ooooj va många test det låg i! var 50 st små förpackningar.

-Jag har bara beställt några grav- och äl-tester, kan va bra o ha så man kan testa "LITE" hahaha
    Men blev ju bara 150 för alla och det är ju vad 2 st cb kostar.
Svar på tråden Solstrålarna