• Anonym (förbannad)

samduschning

jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

• Svar på tråden samduschning
  • Wittra

Tryckte fel.....när ska tjejer få äga rätten att säga ifrån killa beter sig så!? trodde samhället kommot längre men det är fan samma gamlaskit hela tiden. tjejer ska vara ögongodis o säger vi ifrån eller sätter gränser så är vi besvärliga för pojkar är ju bara nyyyfikna. jag trorjag spyr snart, nåde ta den jäveln som säger sånt till dotter.

• Anonym
    puss skrev 2013-01-09 11:08:36 följande:
    Men om man kör med samdushning som liten så kanske folk inte blir så könsparanoida.

De flesta av oss är ju uppvuxna med samduschning ändå tycker väldigt många av oss att det är och har varit integritetskränkande så det verkar ju inte funka. Att påtvinga en sådan sak har nog snarare rakt motsatt effekt. Framför allt så är det en extremt sårbar situation för de barn som redan är utsatta. Hur kul är det att behöva blotta sig och klä av sig naken för "kompisarna" som till vardags brukar håna en reta en , säga att man är ful och äcklig.
  • puss

Tycker folk prånglas på en osund hysteri angående nakenhet.
    Tvång är såklart ingen bra metod. Jag tycker att man borde försöka bevara det naturliga och sunda i vanlig mänsklig nakenhet.

• Anonym
    puss skrev 2013-01-09 11:14:13 följande:
    Tvång är såklart ingen bra metod. Jag tycker att man borde försöka bevara det naturliga och sunda i vanlig mänsklig nakenhet.
    Och med samma resonemang så kan vi också ta bort dörrarna till toaletterna. Det är naturligt att bajsa.
  • nagev

absolut Så tycker verkligen jag med.Minns ngt ridläger jag var på Då var det en kille med.Självklart sov han o duschade med oss tjejer.Ingen brydde sej Så varför göra så mkt väsen av ngt som ingenting är för dom allra flesta
  • Wittra
    Tycker folk prånglas på en osund hysteri angående nakenhet. Tvång är såklart ingen bra metod. Jag tycker att man borde försöka bevara det naturliga och sunda i vanlig mänsklig nakenhet.

Finns massa som är naturligt men det betyder inte att alla är bekväma med att andra ser på.
  • puss

Wittra
    Javisst. Såklart är det så.
    Och ang just nakenhet har jag klargjort min åsikt.

• nagev
    Wittra skrev 2013-01-09 11:23:26 följande:

Finns massa som är naturligt men det betyder inte att alla är bekväma med att andra ser på.

nä alla är inte beväma med det nä Men det är ett inlärt beteende.Alla små barn är bekväma med nakenhet.Så problemet är väl också Vem lär dom att bli obekväma? I regel föräldrarna genom sitt beteende
Svar på tråden samduschning