• Anonym (förbannad)

samduschning

jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

• Svar på tråden samduschning
  • Muppen0226
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 16:23:33 följande:
    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

Där jag gick både i grundskolan och gymnasiet fanns inga duschbås, ville man inte visa visa naken inför klassen så ställde man sig helt sonika och höll ut handduken bakom och runt sig utanför vattenstrålen men tillräckligt för att skyla sig. Detta sätt att duscha uppfann vi när killarna tittade under duschväggen, det var en ränna som de hade struntat i att sätta för så man kunde få igenom huvudet där och detta utnyttjade killarna varenda gång vi skulle duscha så vi fick aldrig duscha ifred. Trots att vi pratade med ett antal lärare var det ingen som tog oss på allvar. Men det tog hus i helvete när en av oss tjejer tröttnade och tittade tillbaka. Då skulle rektor, BUP och jag vet inte allt kopplas in för att arbeta bort tjejens perversa beteende. Men om killarna tittade på oss så var de ju bara nyfikna och vi skulle ju vara tacksamma över att de ville se oss. Samma skola blundade för våldtäktsförsök lärare-elev, misshandel både elev-elev och lärare-elev, all form av mobbing osv och gick ut och skröt om att de hade minst mobbing av alla skolor i kommunen där det fanns ett antal olika men i själva verket tror jag nog vi låg överst på den listan. Långt över dem andra om man räknar med misshandeln och våldtäktsförsöken
  • Anonym (ja fy)

Minns hur det var att duscha vid mens, inte alls kul. Hade inte heller tampong när jag var 12-13 år utan binda. Jävla pina.

• sär skriven
    Muppen0226 skrev 2013-01-09 10:28:21 följande:

Där jag gick både i grundskolan och gymnasiet fanns inga duschbås, ville man inte visa visa naken inför klassen så ställde man sig helt sonika och höll ut handduken bakom och runt sig utanför vattenstrålen men tillräckligt för att skyla sig. Detta sätt att duscha uppfann vi när killarna tittade under duschväggen, det var en ränna som de hade struntat i att sätta för så man kunde få igenom huvudet där och detta utnyttjade killarna varenda gång vi skulle duscha så vi fick aldrig duscha ifred. Trots att vi pratade med ett antal lärare var det ingen som tog oss på allvar. Men det tog hus i helvete när en av oss tjejer tröttnade och tittade tillbaka. Då skulle rektor, BUP och jag vet inte allt kopplas in för att arbeta bort tjejens perversa beteende. Men om killarna tittade på oss så var de ju bara nyfikna och vi skulle ju vara tacksamma över att de ville se oss. Samma skola blundade för våldtäktsförsök lärare-elev, misshandel både elev-elev och lärare-elev, all form av mobbing osv och gick ut och skröt om att de hade minst mobbing av alla skolor i kommunen där det fanns ett antal olika men i själva verket tror jag nog vi låg överst på den listan. Långt över dem andra om man räknar med misshandeln och våldtäktsförsöken
    Riktigt, riktigt illa av skolan.

Men bättre lösningar finns ju på det här problemet, som man kan ta till i dagsläget för att förhindra att obehag i duscharna uppstår. Och ärligt talat - hur ren blir man om man bara står och sköljer av sig? Man kan ju inte båda tvåla in sig på kroppen och hålla sin egen handduk uppspänd bakom sig samtidigt.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym

Jag hatade det. Skolkade från nästan alla gympalektioner i högstadiet och gymnasiet om dom inte låg som sista lektion så man kunde gå hem och duscha.

Så jäkla svårt kan det ju inte vara att sätta upp duschdrapperier mellan varje dusch. 

• Anonym

åhhh önskar ni hade haft tillgång till nån form utav insektsspray att spraya i ansiktet på killarna när dem kikade in ! 
  • Deo volente

Jag skriver det som de flesta redan skrivit, är det så väldigt svårt att sätta nått skynke eller dörr framför duscharna.

Jag hatade också idrotten tack vare duschen efteråt. Jag vågade dock inte göra annat än att klä av mig och duscha de första skolåren.
    Min fröken var med oss under en period och hon såg att jag var obekväm att vara naken och framförde ett extra möte med mig och min mamma. Som att det skulle bli bättre??!! Jag fick alltid höra att det var jag som var konstig och annorlunda.
    Nu som vuxen så skulle jag fortfarande inte duscha naken inför någon annan, (förutom min man)
    Varför är det så konstigt att barn inte vill visa sig nakna? Det handlar om respekt och integritet.

• Deo volente

På gymnasiet hade vi idrott sista lektionen och jag kunde gå hem och duscha och byta om, inte förrän då började jag att tycka om idrotten och fick tom VG i slutbeyg.

• Wittra

Sånt där gör mig så ilsken så jag nästan går upp i rök, jämnt är det tjejer som ska finna sig i all möjlig skit. könsrollerna har aldrig varit tydligare än såhär.....flickor ska vara fina o väna violer som bara ska fnittra lite generat när killar gång på gång kliver över integritetströsklarna och utforskar våra kroppar som de själva vill. jämnt detta "men han är nog kär i dig" eller "men de är ju så nyfikna". min kropp är fan ingwt utställningsobjekt!!!när fan ska tjejers kroppar respekteras och inte utgöra utforskningsobjekt för alla hormonnstinna pubbe-killar
  • puss

Men om man kör med samdushning som liten så kanske folk inte blir så könsparanoida.

Svar på tråden samduschning