Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 16:23:33 följande:
jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
fler som tycker så?
Där jag gick både i grundskolan och gymnasiet fanns inga duschbås, ville man inte visa visa naken inför klassen så ställde man sig helt sonika och höll ut handduken bakom och runt sig utanför vattenstrålen men tillräckligt för att skyla sig. Detta sätt att duscha uppfann vi när killarna tittade under duschväggen, det var en ränna som de hade struntat i att sätta för så man kunde få igenom huvudet där och detta utnyttjade killarna varenda gång vi skulle duscha så vi fick aldrig duscha ifred. Trots att vi pratade med ett antal lärare var det ingen som tog oss på allvar. Men det tog hus i helvete när en av oss tjejer tröttnade och tittade tillbaka. Då skulle rektor, BUP och jag vet inte allt kopplas in för att arbeta bort tjejens perversa beteende. Men om killarna tittade på oss så var de ju bara nyfikna och vi skulle ju vara tacksamma över att de ville se oss. Samma skola blundade för våldtäktsförsök lärare-elev, misshandel både elev-elev och lärare-elev, all form av mobbing osv och gick ut och skröt om att de hade minst mobbing av alla skolor i kommunen där det fanns ett antal olika men i själva verket tror jag nog vi låg överst på den listan. Långt över dem andra om man räknar med misshandeln och våldtäktsförsöken