Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Vi märkte stor skillnad på vår toka när vi böt från baby semp till NAN HA. Hon är mycket gladare & nöjdare

• Tjolanta

Ger också när hon signalerar "vill ha" Det går inte att mata annars då hon vägrar :-P brukar gå 3-4 timmar mellan ibland 5-6.

• Tjolanta

Nan ha är inte HELT mjölkfri, den är ju ändå mjölkbaserad. Den ska absolut inte ges till bebisar som har risk för komjölksallergi! (finns speciell ersättning för de enbart på apotek) Den innehåller i stort sett samma som nan (pro?) bara det att i nan ha är mjölkproteinet DELVIS nedbrutet.

• Tjolanta

Men laktos är ju något annat.. Nan Ha är MJÖLKBASERAD och innehåller LAKTOS om man läser på förpackningen.. Det är ingen som helst risk att utveckla "allergi" genom att äta den. Rådfråga med BVC och se vad de säger.

• Tjolanta
    LindaEfraim skrev 2013-02-19 13:12:41 följande:
    Tjolanta Om den är mjölkbaserad så kan man ju inte använda den om man tror barnet har mjölkallergi. Vad diskuterar ni?

Nä precis Det är mjölkPROTEINET. Nu är det nog insnurrat allting
  • Tjolanta

Okej Då släpper vi det! Helt mjölkfria ersättningar finns på apoteket och är svindyra. Helst ska man ha dessa på recept av läkare, då är de billigare.

• Tjolanta
    LindaEfraim skrev 2013-02-20 08:54:08 följande:
    Tjolanta Jo det visste jag därför blev jag lite konfunderad när någon började diskutera nan ha och mjölkproteinallergi.

Aha!
  • Tjolanta
    CarolineL skrev 2013-02-20 10:48:18 följande:
    Vi har fortsatt BabySemp men ger Minifom innan och det verkar faktiskt fungera, vilket det inte gjorde för storebror. Vi tackar och tar emot för varje dag som är någorlunda lugn och där lillebror sover några timmar per dygn, vi är intebortskämda med det

Vad skönt! Vi har också en nöjdare bebis sen vi började med Nan Ha! Så skönt.
  • Tjolanta

Hittade NAN HA 1 idag i 600g kartong på Coop forum. Wiiiee.. Liiite mer i den än plåtburken Var först ner på Ica maxi, för de ska ju ha allt! Skitaffär! Blev i alla fall billigt då jag kom ut tomhänt :-P men åkte dock i onödan.. Dyrare var de också på de flesta barnsaker. Tom willys här är dyrare än Coop på nan ha.

• Tjolanta

Men inte vet jag om de blir nåt billigare med den kartongen? Borde ju bli billigare med två små på 64:90 :- på 400g än en stor på 600g för (TROR) det var 115 :-. Borde inte den större ha ett bättre pris? Måste kolla kvittot! Nu pratar jag nan ha

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...