Tråden för oss som INTE ammar...
Vi märkte stor skillnad på vår toka när vi böt från baby semp till NAN HA. Hon är mycket gladare & nöjdare
Vi märkte stor skillnad på vår toka när vi böt från baby semp till NAN HA. Hon är mycket gladare & nöjdare
Ger också när hon signalerar "vill ha"
Det går inte att mata annars då hon vägrar :-P brukar gå 3-4 timmar mellan ibland 5-6.
Nan ha är inte HELT mjölkfri, den är ju ändå mjölkbaserad. Den ska absolut inte ges till bebisar som har risk för komjölksallergi! (finns speciell ersättning för de enbart på apotek) Den innehåller i stort sett samma som nan (pro?) bara det att i nan ha är mjölkproteinet DELVIS nedbrutet.
Men laktos är ju något annat.. Nan Ha är MJÖLKBASERAD och innehåller LAKTOS om man läser på förpackningen.. Det är ingen som helst risk att utveckla "allergi" genom att äta den. Rådfråga med BVC och se vad de säger.
Okej
Då släpper vi det! Helt mjölkfria ersättningar finns på apoteket och är svindyra. Helst ska man ha dessa på recept av läkare, då är de billigare.
Hittade NAN HA 1 idag i 600g kartong på Coop forum. Wiiiee.. Liiite mer i den än plåtburken
Var först ner på Ica maxi, för de ska ju ha allt! Skitaffär! Blev i alla fall billigt då jag kom ut tomhänt :-P men åkte dock i onödan.. Dyrare var de också på de flesta barnsaker. Tom willys här är dyrare än Coop på nan ha.
Men inte vet jag om de blir nåt billigare med den kartongen? Borde ju bli billigare med två små på 64:90 :- på 400g än en stor på 600g för (TROR) det var 115 :-. Borde inte den större ha ett bättre pris? Måste kolla kvittot! Nu pratar jag nan ha