Inlägg från: Airhostess |Visa alla inlägg
  • Airhostess

Tråden för oss som INTE ammar...

Frutess skrev 2013-03-18 07:46:48 följande:
    Vi har provat vanlig NAN men med den blev han hård i magen (bajja typ en gång om dagen) stånkade och gnällde efter maten och så fort de skulle ut minsta lilla prutt. Men nu med lemolac bajjar han fler gånger/dag + att gaserna kommer ut lättare. Men ja jag tror vi kommer prova iaf!
    Men tjolanta menade NAN HA inte vanlig Nan.
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-05-22 20:11:58 följande:

Alltså, hon har ju såklart ätit nan ha till mat! Läste efter och det verkar som om hon levt på messmör, plommonpure och vatten! Haha
    Varför vill BVC att ni ska provocera med vanlig ersättning. Det rådet skulle jag inte lyssna på. Min son drack Nan Ha tills han va 1 år. När han va 11 månader gav vi 20-30 ml vanlig Nan men då fick han diarre, så vi väntade en månad till och då gick det bra.
    Din lilla är väl inte ens 6 mån?
    Dricker dom Nan Ha så ska man köra mjölkfria smakisar/barnmat. Hipp har även mjölkfri havregröt (och annan gröt också utan mjölk) om man nu vill ge gröt. 
  • Airhostess
    prickigkatt skrev 2013-06-10 00:35:16 följande:
    Ni som använt Nan HA 1, vad har ni gått över till när det är dags att byta vid 6 månader?

Nan Ha 2
  • Airhostess
    Beaniee skrev 2013-06-10 23:47:35 följande:
    Hejsan! Hur lång tid tar det när ni matar? För mig tar det alltid minst 30 min, ofta längre. 135 ml babysemp 1 i den stora Dr Brown-flaskan. Är inte det lite väl lång tid? (min dotter är 1 mån)

Min son drack I ett, sa max 5 min. Men min vannina fick sitta med sin dotter I 1 timma varje matning.
  • Airhostess
    prickigkatt skrev 2013-06-12 00:03:39 följande:

Finns Nan HA 2, såg inte det på hemsidan.. får kolla igen!

Det finns!
  • Airhostess
    Sture skrev 2013-06-15 17:44:21 följande:
    Hej! Den 23 maj föddes vår son Jack. Då jag inte hade tillräckligt med mjölk, och han vägrade ta bröstet, fick vi rådet att börja med ersättning. Jack är nu tre veckor och har fått ersättning sedan vi kom hem från BB. Enligt BVC ska han ha fri tillgång till mat. Han äter 120 ml ca 10 gånger om dagen. Är det för mycket? Han har ont i magen, svårt att bajsa och har mycket gaser. Vi har provat att ge honom 1 tsk kallpressad rapsolja i varje flaska och masserar hans mage nästan vid varje blöjbyte, men det hjälper inte så mycket. Han fick Baby Semp först men kräktes upp nästan allt efter varje måltid så nu har vi bytt till NAN Pro sedan en vecka tillbaka. Han var hård i magen även när vi använde Baby Sempen. Är det någon som har likande erfarenheter av ersättning eller tips och råd hur man kan göra när de får så ont i magen? På BVC har de rått oss att bara fortsätta som vi gör. Det känns dock inte helt bra när han ligger och trycker så fort han ligger ner, utan att det kommer något, och är väldigt ledsen. Jag undrar också hur ofta ni matar era barn och hur mycket ett barn i hans ålder äter ungefär? Det känns väldigt mycket att ge honom 120 ml 10 gånger om dagen. Bara det borde ju göra att han får ont i magen. Tacksam för svar.

Testa Nan HA! Och strunta I alla andra droppar och grejer dom funkar ändå inte.

Det där med hur mycket dom äter reglerar dom själva så han kanske växer mycket just nu. Låter inte överdrivet mycket tycker jag. Rätt som det är så vill han inte äta lika mycket så oroa dig inte över det. 

Att man kräks när man äter mjölkproteinfri/processerad ersättning är normalt. Det gör inte ont att kräkas upp lite, däremot gör det ont att ha magkramper  som din son verkar ha.

Nan Ha va vår räddning och även trådstartarens så testa!   
  • Airhostess
    Madeleiiiine skrev 2013-06-18 10:00:34 följande:
    bytte till NAN PRO ska det stå, inte HA

Jag testade ge vanlig Nan från att ha gett Nan Ha från  när min son var 10 månder gammal. Gav honom 20 ml vanlig Nan varpå han fick diarre direct efter så alltså va han ff överkänslig. Väntade I 1,5 månad till och testade igen och då gick det bra. Blandade ersättningarna och la till 30 ml mer av den nya ersättningen varje dag tills han bara åt den nya.
    Varför testar du inte Nan Ha? 
  • Airhostess
    Madeleiiiine skrev 2013-06-18 10:00:34 följande:
    bytte till NAN PRO ska det stå, inte HA

Är det mjölkfri Hipp då?
  • Airhostess
    Madeleiiiine skrev 2013-06-18 11:36:27 följande:
    Ja bra fråga, innehåller ha probotika som PRO gör? Vad är skillnaden? Är ha mjölkfri eller? Nej hipp är inte mjölkfri.

Nutramigen är väl helt mjölkfri? Varför vill ni fasa ut den? Hur gammalt är barnet? Hur har hon/han reagerat på en skopa med Hipp?
  • Airhostess
    Madeleiiiine skrev 2013-06-18 13:39:55 följande:
    Ja nutramigen är helt mjölkfri. Vi fick ordination från BVC att testa nutramigen LGG lipil som har en ''tendens'' att mjuka upp avföringen. Och det gjorde det, när hon åt pro tröck hon hela tiden och när det väl kom ut något var det en svart liten klutt. Dock tror inte jag att hon är mjölkallergiker därav anser jag att det är ondödigt att ge henne mjölkprotein, laktos och soya fri ersättning. Dessutom smakar nutramigen så fruktansvärt illa att det kan hämma smaken på annan mat, hon totalvägrar all annan mat vilket säkert har ett samband och som en läkare på sjukhuset även påstod. Läkaren tyckte att det var konstigt att barnläkaren på BVC fortsatte skriva ut recept åt oss utan att veta om hon är allergisk och bara på grund av att hon var stenhård i magen. Jag ska till BVC imorgon och tala med dem, men börjar nu testa med vanlig ersättning för att se om hon reagerar annorlunda. Ingen reaktion än på en skopa hipp, får se när hon bajsar. Hon verkar inte ha ont eller något sådant än iaf. Hon är 5 månader.
    Om hon inte reagerar med hård/lös mage, gaser osv så kan ni juh öka lite I taget. Typ 2 skopor imorgon, 3 I övermorgon osv. Men om hon visar obehag så sluta såklart. Då kan du juh I så fall testa Nan Ha. Den är juh som sagt inte till allergiker utan till känsliga magar.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...