Sture skrev 2013-06-15 17:44:21 följande:
Hej! Den 23 maj föddes vår son Jack. Då jag inte hade tillräckligt med mjölk, och han vägrade ta bröstet, fick vi rådet att börja med ersättning. Jack är nu tre veckor och har fått ersättning sedan vi kom hem från BB. Enligt BVC ska han ha fri tillgång till mat. Han äter 120 ml ca 10 gånger om dagen. Är det för mycket? Han har ont i magen, svårt att bajsa och har mycket gaser. Vi har provat att ge honom 1 tsk kallpressad rapsolja i varje flaska och masserar hans mage nästan vid varje blöjbyte, men det hjälper inte så mycket. Han fick Baby Semp först men kräktes upp nästan allt efter varje måltid så nu har vi bytt till NAN Pro sedan en vecka tillbaka. Han var hård i magen även när vi använde Baby Sempen. Är det någon som har likande erfarenheter av ersättning eller tips och råd hur man kan göra när de får så ont i magen? På BVC har de rått oss att bara fortsätta som vi gör. Det känns dock inte helt bra när han ligger och trycker så fort han ligger ner, utan att det kommer något, och är väldigt ledsen. Jag undrar också hur ofta ni matar era barn och hur mycket ett barn i hans ålder äter ungefär? Det känns väldigt mycket att ge honom 120 ml 10 gånger om dagen. Bara det borde ju göra att han får ont i magen. Tacksam för svar.
Testa Nan HA! Och strunta I alla andra droppar och grejer dom funkar ändå inte.
Det där med hur mycket dom äter reglerar dom själva så han kanske växer mycket just nu. Låter inte överdrivet mycket tycker jag. Rätt som det är så vill han inte äta lika mycket så oroa dig inte över det.
Att man kräks när man äter mjölkproteinfri/processerad ersättning är normalt. Det gör inte ont att kräkas upp lite, däremot gör det ont att ha magkramper som din son verkar ha.
Nan Ha va vår räddning och även trådstartarens så testa!