Tråden för oss som INTE ammar...
Två döttrar och en son skrev 2013-06-25 13:47:34 följande:
Ditt första fick mjölkproteinallergi av vanlig ersättning? Det fick mitt andra barn. Och tydligen rek man då att börja direkt med Nan Ha (hyperallergenic står det väl för?) Det finns mjölk i den med om jag förstått rätt men inte i de mängder el på annat sätt...så att barnet löper mindre risk att få allergi mot det. Ska googla det igen! Isåfall får jag ta med det pulvret till förlossningen. Det Nan pro 1 jag redan köpt kan ju användas efter fyra mån. Tror risken för allergi är mindre då - väl? Annars går det väl att ge även 1 efter 6 mån? Plus annan mat. Eller så får jag sälja det billigt till nån som använder det!
Ja precis. Vi bytte då från vanlig Nan till Nan Ha och provocerade första gången med vanlig Nan när han var 10 månader men han fick diarre igen så vi väntade tills han var 1 år och då gick det bra. Så för oss så tog det rätt lång tid. Nan 1 kan du juh spara till honom/henne när du vill se om överkänsligheten är borta. Även om det är vid 6-7-8 månader.
Vi körde helt mjölkfri diet fram tills han tålde vanlig Nan. Alltså ingen ost, ingen gröt med mjölk I, ingen yogurt osv. Gjorde ni också så? Eller hade hen redan "växt" ur sin överkänslighet när ni började med mat?