• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • annakarin75

Jag kommer fortsätta koka, för det är ju bara en gång per dygn som man gör det och det är verkligen inget extrajobb. Bättre det än att maximala oturen skulle vara framme. 

• Christi38

Vi kokar ett tag till också, han är 3 mån och en vecka nu. Vi kommer när han blivit 4 successivt slussa in honom på 2.ans Nan ( jag vet att den numera är från 6 mån) och då slutar vi kanske i samband med att han gått över. Då kommer han ju även börja med smaksensationer så...

• MinFinaMinna

Jag fick tag i nr 2 nappen till MAMs flaskor. Testa igår kväll. Märkte att det kom snabbare för jag fick pausa emellanåt för det hördes som att dottern inte hann med att svälja. Hon är 11 veckor på tisdag. Alltså snart 3 månader. Så hon borde klara nr 2. Hon blir ju visserligen delammad också och bröstmjölken kommer ju inte så snabbt.
    Igår kväll när jag skulle rapa henne efter flaskmatningen så kom värsta spyan över hela mig. Kan det vara att hon har ätit för fort så att hon inte känt när hon var mätt så hon kräkte upp det överflödiga?
    Visst brukar hon kräka, men inte så här mycket.

• annakarin75
    MinFinaMinna skrev 2013-03-03 07:45:24 följande:
    Jag fick tag i nr 2 nappen till MAMs flaskor. Testa igår kväll. Märkte att det kom snabbare för jag fick pausa emellanåt för det hördes som att dottern inte hann med att svälja. Hon är 11 veckor på tisdag. Alltså snart 3 månader. Så hon borde klara nr 2. Hon blir ju visserligen delammad också och bröstmjölken kommer ju inte så snabbt.
    Igår kväll när jag skulle rapa henne efter flaskmatningen så kom värsta spyan över hela mig. Kan det vara att hon har ätit för fort så att hon inte känt när hon var mätt så hon kräkte upp det överflödiga?
    Visst brukar hon kräka, men inte så här mycket.
    Inte alls omöjligt. Jag tror inte man ska stirra sig blind på åldern på napparna. Jag köpte trean för att det passade åldern, men läste inte så noga på den. Jag köpte tvåan istället och den passar perfekt. Sonen är drygt 4 månader.
    han äter bara ur flaska.

gå tillbaka till ettan, för hon får ju i sig allt ändå väl? 
  • Tjolanta

Vi har två nappen till mam och den funkar bra för vår tjej. Ettan kom alldeles för sakta för henne och hon är 3,5 mån

• annakarin75

Det kan ju vara så att hon behöver vänja sig vid tvåan också. Kanske blev en chock att det kom så fort och mycket?

• Frutess

Okej jag behöver lite hjälp! Min lill äter NAN PRO 1. Han har skrikit sen i torsdags. Nästan konstant! Trodde de var kolik, va på sjukan som trodde de va magvirus och inte kolik. (Grönt väldigt illaluktande bajs). Han får semper dr+minifom och de är fortfarande ingen skillnad! Idag när han bajja va de inte grönt men kändes mer hårt typ som hård lera och bara jätte lite. Så skriker han efter varje gång han ätit!

Tänkte iaf prova med NAN ha eller lemolac. Har hört att de är för känsliga och hårda magar. Har jag fel? Tycker så otroligt synd om honom att han ska behöva gråta så mycket!:((

• Emiii

Frutess: Om jag hade varit du hade jag testat nån tsk rapsolja i ersättningen. Låter som han är väldigt hård i magen. Jag hade provat det innan jag provat att byta ersättning. Här var det en process att byta och tog ett tag för sonen att ställa om.

• Madeleiiiine

Finns även sempers bifidus mot förstoppning på Apoteket!! Men om han verkligen är jätteförstoppad och har jätteont bör du kanske söka vård..

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...