• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Christi38

Vad är sempers bifidus? Aldrig hört talas om. Det är ju kanon att det finns något när de är så små och inte får äta Katrinplommonpure!!

• Madeleiiiine

Det är en ersättning, man byter ut ett eller två mål om dagen mot bifidus så avföringen ska bli mjukare.. :)

• Frutess

Pratade precis med familjestödet på Folksam och ho. Rekomenderade lemolac iom att han varit gnällig och skrikig ett tag och de efter bytet till NAN för 3 v sen. Känslig mage kanske så de Skadar inte att prova ialla fall! Kan ju Lixom inte bli värre för min lilla plutt

• Humla85

Vi har också trixat med det mesta p.g.a. förstoppning, men har använt lemolac för det mesta. Använder nu dock Nan Pro sedan 3 v tillbaka. Vi har inte märkt någon större skillnad när vi bytt ersättning, det som gjort skillnad är när vi började kunna ge katrinplommon- och päronpuré.

• Madeleiiiine

Jag ger min lilla rapsolja, en skvätt en gång om dagen. Det verkar funka (det ända av det vi testat som verkar funka på Isabelle)...

• Tjolanta

För vår Lilla så hjälpte det att byta ersättning, från Semper till Nan Ha. Testade också lemolac men den var inte heller något vidare :-/ Ger också magdroppar som inte heller har nån verkan, tyvärr... Men NAN HA funkar utmärkt

• Tjolanta

En liten fundering... Från vilken ålder kan man ha färdigblandad ersättning i kylen? Typ göra ordning en flaska till nästa mål? Jag menar tetrorna måste ju funka på samma sätt, eller? Man blandar ersättning i kallt vatten och ställer i kylen i kanske MAX 6 timmar.. ? Tösen är nu 3,5 mån.

• Lindsey Egot the only one

Tjolanta du kan blanda kokat kylt vatten med ersättning blandat och förvara i kylen upp till 8 timmar i kylskåp. Det viktigaste är att du har kokat vattnet innan och sett till att det är kallt innan du blandar i ersättningen. Detta gör de även på sjukhus. Sedan värmer man i mikron alt i vattenbad.

• Tjolanta

Tack för snabba svar Då ska jag testa det.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...