• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Frutess

Han har 1 nappen så för fort borde det inte vara. Han har endå ätit NAN i 2 veckor och de här började igår på morgonen. Han börjar ju inte skrika direkt efter maten utan de går en timme eller så sen skriker han helt hysteriskt tills han till slut somnar av utmattning :(

• purple box

Stackarn! :( Kolik kanske? Eller så är det pro. Jag hade nog testat ha i så fall.

• Airhostess
    Frutess skrev 2013-02-27 10:57:44 följande:
    Han har 1 nappen så för fort borde det inte vara. Han har endå ätit NAN i 2 veckor och de här började igår på morgonen. Han börjar ju inte skrika direkt efter maten utan de går en timme eller så sen skriker han helt hysteriskt tills han till slut somnar av utmattning :(
    Testa Nan HA det skadar inte.
  • Tjolanta

Var till Coop och skulle hämta nan ha burkarna jag beställt.. Nej men då hade de utgått!? Finns bara de i 600g kartong & den Va ju svindyr på Coop..

• Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-02-27 12:48:06 följande:
    Var till Coop och skulle hämta nan ha burkarna jag beställt.. Nej men då hade de utgått!? Finns bara de i 600g kartong & den Va ju svindyr på Coop..
    Storhandla i grannstaden då?
  • Frutess

Humla85: ja vi rapar honom både mitt i matningen och efter:(
    Men nu har vi köpt minifom så ska prova de ett två veckor så får vi se om de blir någon skillnad!

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-02-27 12:51:10 följande:
    Storhandla i grannstaden då?

Jag ska kolla willys här igen om de fått in de stora kartongerna... Annars får de bli citygross
  • Tjolanta

[quote=68965537][quote-nick]annakarin75 skrev 2013-02-27 08:50:37 följande:[/quote-nick]

Tjolanta skrev 2013-02-27 07:28:43 följande:
    vår böna tar bara avents nappar och jag hatar napparna med ring på egentligen men har testat andra å de vägrar hon ha! Kul när de är så små (3,5 mån) & vet preciiiis vad de vill Lääääängtar till trotsåldern... N.O.T...
    Jag gillar bara de med ring på, mycket mer praktiska. Man kan ha de på fingret om man bär på barnet eller om han inte vill ha nappen just då eller om man ska torka honom eller vad som helst. Dessutom är de mycket lättare att hålla fast när han ska sova, de åker ju ur hela tiden och de utan ring är blanka och rundade och då glider min hand hela tiden, så jag föredrar de med ring   :)[/ Jo det är ju sant att man kan ta nappen "med sej" Man kan också ha den som "skallra".. Men hon kör i fingrarna å drar ur nappen å så blir hon bannad när den inte flyger in igen!
  • MinFinaMinna

Jag var på både Ica och Willys idag för jag skulle köpa större nappar till våra MAM flaskor. Vi har strl 1 och ville ha strl 2. Men hittade ej några. Så vi har strl 1 fortfarande. Min dotter är lite över 10 veckor. Så strl nr 3 vill jag ej ta än. Känns som det blir ett väldigt stort hopp från strl 1 till 3. Får väl kolla Apoteket annars.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...