• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Madeleiiiine

Hur ser prickarna ut? Isabelle har fått utslag/blåsor i ansikte och hals, dem är röda och torra.. Men hon skriker inte eller så, och det är inte hormonplitor.. Vi ger NAN pro och ger minifom och sempersmagdroppar

• Tjej78

Min tjej har också röda utslag, på hakan. Jag tror hon får dem då allt kräk och saliv rinner där och det är inte alltid jagser det och torkar bort det med en gång och då får hon lite utslag för hon är fuktig där hela tiden, ska tilläggas att hon dreglar MYCKET.

• Frutess

Han tar inte dr Brown men vet inte om de finns andra sorters nappar?
    Jag fick veta om en medicin i Finland som heter kuplastop. Ska tydligen vara typ dom semper och minifom fast i samma och funka as bra. Tydligen är de nästan sommirakel medicin för kolik barn. Någon som hört nått om den här??

• Frutess

Vet lite mer om kuplastop en vän till mig som är finska har googlar om de och såhär skriver hon:
    Det var många som skrev i olika forum att det hade hjälpt deras barn man ger det 10 droppar 2-4 gånger/dag efter mat, är mot kolik,gasproblem o även vid diarre, innehåller ett ämne simetikoni o probotik bakterier, verkar tydligen lokalt i magen o påverkar inte tarmarna,hittade inga biverkningar..det går att beställa till sverige via en hemsida...kostade runt 19 E ...konstigt att dom inte kan ta hit en sån produkt som verkar hjälpa bebisar...

• Madeleiiiine

Jag har hört mycket gott om den medicinin, har en vän som bor i finland och som använde det åt sin dotter, funkade super (då hon hade kolik).. Det är typ 10gånger så bra effekt som minifom..

Ang varför dem inte har den i sverige vet jag inte, dock är vi ett sådant land som ska hatta och snåla med starka prepparat, gäller all medicin i stort sett. Sverige i ett nötskal. 

• Frutess

Ja så jäkla dumt i de här fallet! De säljs ju receptfritt där och om de hjälper små bäbisar med magtjorv så är väl de as bra?:(

• Tjolanta

Har hittat Nan Ha här på Willys för 92:- billigast hittills Hur går det för er alla med bebisar och deras magar?

• CarolineL

Här går det bra med magen tycker jag. Minifom och semperdroppar kör vi och vågar nog inte sluta tycker att Nils är lugnare och inte lika knorrig dagarna. Han får mat var fjärde timme ungefär. Nätterna är dock en annan historia. Vet inte vad det är men då knorras det. Inte hungrig, ont eller våt. Ändå måste vi bära honom från ca 01.30 och fram till morgonen. Om han ändå sov gott i famnen eller bredvid oss förstår jag att det är närhet han behöver just då men han ålar mest runt i famnen, halvsovandes, missnöjd men inte skrikig. Någon som har något tips?

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...