• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Lollo81
    Mysan0411 skrev 2013-02-21 12:46:59 följande:
    Hur gammal  är din pojke?
    han är 3 månader, har testat NAN Bifidus men hade ingen verkan på honom, men vet att Semper har också om det kan vara skillnad, deras säljs på apoteket om jag inte minns fel.
  • Tjej78

Min tjej sover mycket oroligt, vänder och vrider på huvudet hela tiden och sparkar med benen och fäktar med armarna. Hon börja med detta för ca 2 veckor sedan och jag ha typ inte sovit sen dess..... Någon som vet vad detta kan betyda? Hon har alltid ätit NAN, nu PRO eftersom den vanliga utgått. Bajsar varje dag kl 16, man kan ställa klockan efter henne :) Hon får gröt och andra smakportioner men det är inte mycket hon äter av det, ersättning får hon fyra gånger per dag, 210 morgon och eftermiddag och 240 lunch och innan läggdags. Hon blir 5 månader nästa vecka.

• CarolineL

Lollo81: om magen ärhård kan du börja med en tesked olja i varje mål, det bör hjälpa efter något dygn. Om inte det hjälper så är messmör ett bra alternativ. Vår son är drygt tre v nu och missnöjd och knorrig flera stunder varje dygn, framförallt em ochfrån tre natten och framåt...tufft för sömnen...

• Tjolanta

Hittade NAN HA 1 idag i 600g kartong på Coop forum. Wiiiee.. Liiite mer i den än plåtburken Var först ner på Ica maxi, för de ska ju ha allt! Skitaffär! Blev i alla fall billigt då jag kom ut tomhänt :-P men åkte dock i onödan.. Dyrare var de också på de flesta barnsaker. Tom willys här är dyrare än Coop på nan ha.

• Tjolanta

Men inte vet jag om de blir nåt billigare med den kartongen? Borde ju bli billigare med två små på 64:90 :- på 400g än en stor på 600g för (TROR) det var 115 :-. Borde inte den större ha ett bättre pris? Måste kolla kvittot! Nu pratar jag nan ha

• Christi38

Skönt att veta att 2.an sen är billigare iaf. Än 1.an alltså.

Ja tänk vad det kan skilja mkt mellan olika kedjor. Jag blev rätt upprörd faktiskt förra gången när jag just fått storebror. Vi kommer hem från BB och jag upptäcker att vi bara handlat semp 1 pulver, inga färdiga på tetra, så jag knallar ner till Apoteket och handlar ett par stycken där. 10 st. För, håll i er nu 15.50 kr per liten tetra alltså. Jag tyckte det kändes dyrt men vad vet jag som förstagångsförälder just hemkommen liksom. Nån dag senare var vi in på kvantum i samma Köpkvarter och där kostade samma 6.90. Galet! Jag blev så upprörd på Apoteket och med en massa graviditetshormoner sprutandes var det nog tur att vi inte passerade Apoteket just då hehe... ;0)

• Tjolanta

Har idag varit på 3 mån koll med lillfis, skönt att veta att hon TROTS allt krånglande går upp i vikt i alla fall Hon äter runt 6-700 ml sammanlagt på ett dygn & det var tydligen bra. Bebisar i hennes ålder skulle äta runt 600-1000 ml dygnet.

• Tjolanta

Idag tänkte jag ringa till Coop forum och beställa nan ha till vår Böna. Visst borde det bli billigare att ta två burkar på 400g/st för 64,90:-/st än att ta kartong på 600g för 115 Tänkte isåna fall beställa en hel platta mat

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...