• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta

Förresten! Varför har INGEN sagt att man kan göra det från början!? Här har man stått och krånglat i hungerns nöd då hon skriker å skriker "JAGVILLHAMATNUPÅENGÅNG"? *slår mej för pannan* knäppskalle... Haha...

• Christi38

Fast... Jag tycker inte det är så himla bra. Eller jag menar jag tycker inte man sparar in tid på det, plus att det kan ta längre tid mellan mattiderna och då måste man ju slänga maten. 6 timmar är ju ingen lång tid.

Vi har vatten förberett och pulver doserat i flaskorna, så det är ju bara att värma i 20 SEK och mixa ihop...

Men alla är vi olika :) Skulle det krisa i tid av nån anledning så öppnar vi en tetra.

• Lindsey Egot the only one

Det är väl mest på natten som man har tre flaskor i kylen om barnet äter tre mål på mindre än 8 timmar på natten. Vår son åt sista vid 22:30 sedan vid 02:30 och 05:30. Då gjorde vi två st runt 23:30 när vi lade oss.

• purple box

Det finns en bok om flaskmatning, där står det om olika ersättningar och om hur man kan göra på natten, resor osv. Glad

• Tjolanta

Den boken skulle vara intressant att läsa Nej men om man kan spara maten längre än sex timmar är det ju bra. Jag fick för mej att det var maxtiden

• Lindsey Egot the only one

Eller så läser man på tillverkarnas förpackningar och hemsida.

• purple box

Ja, det kan man också (om man BARA vill veta om just det) men hos Nan finns ingen sådan information. Och dietisten deras ger inga råd om barnet är under 6 månader.

• Airhostess
    Frutess skrev 2013-03-03 10:05:19 följande:
    Okej jag behöver lite hjälp! Min lill äter NAN PRO 1. Han har skrikit sen i torsdags. Nästan konstant! Trodde de var kolik, va på sjukan som trodde de va magvirus och inte kolik. (Grönt väldigt illaluktande bajs). Han får semper dr+minifom och de är fortfarande ingen skillnad! Idag när han bajja va de inte grönt men kändes mer hårt typ som hård lera och bara jätte lite. Så skriker han efter varje gång han ätit!

Tänkte iaf prova med NAN ha eller lemolac. Har hört att de är för känsliga och hårda magar. Har jag fel? Tycker så otroligt synd om honom att han ska behöva gråta så mycket!:((
    Prova Nan Ha
  • Frutess

Någon som vet hur långtid de tar för lemolacen att börja ge resultat?? Sen tänkte jag kolla om någon vet nått om mjölkproteinallergi? Sonen har fått som prickar i hela ansiktet. Inte med nå gul Plupp i mitten utan bara massa röda prickar?

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...