• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Mammatillfilur

Frutess: Min lilla tjej äter Pepticade. Den är godare än Nutramigen. Pepticade har bara varit på marknaden i ca 2 år. Fördelen med den är att den smakar gott :)
    Finna att köpa på Apoteket.
    Ett tips: fråga om provburk på BVC. Om det fungerar se till att få en livsmedelsanvisning på ca 12 burkar per uttag. 1 uttag kostar då 120 kr.

• Tjolanta
    Mammatillfilur skrev 2013-03-13 20:35:55 följande:
    Frutess: Min lilla tjej äter Pepticade. Den är godare än Nutramigen. Pepticade har bara varit på marknaden i ca 2 år. Fördelen med den är att den smakar gott :) Finna att köpa på Apoteket. Ett tips: fråga om provburk på BVC. Om det fungerar se till att få en livsmedelsanvisning på ca 12 burkar per uttag. 1 uttag kostar då 120 kr.

[Det kanske var den jag menade Tack! Glöm mitt förra inlägg!!!
  • Tjolanta

En fundering.. Om jag tar 150ml vatten, kan jag då blanda i 2 skopor nan pro med 3 skopor nan ha? Måste ju bli samma som att blanda 60/90 i två flaskor?

• Tjolanta

Man blir så osäker :-S Vill ju det bästa åt de små älsklingarna

• Tjolanta
    MinFinaMinna skrev 2013-03-14 09:44:11 följande:
    Tjolanta: lycka till! Hoppas att bytet mellan PRO och Ha går smärtfritt

Tack! Det hoppas jag med. Har bara hunnit kört nan pro 60ml i tre dagar. Så det får ta sin lilla tid.
  • Tjolanta

Ja precis har då inte märkt nån skillnad än i alla fall, förutom att hon börjar bli förkyld :-/

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...