• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Mary Jo

Jag fick ingen tablett, alla sjukhus ger inte det mer eftersom att det är mkt biverkningar.. Tog några dagar så slutade mjölken att rinna.

• Christi38

Här i Sthlm får man tablett om man vill. Jag tog ingen då vi inte bestämt oss o början och den ger bäst effekt om den tas rätt så direkt. Men då jag inte stimulerade brösten och mjölkproduktionen så backades den tillbaka av sig själv efter ett par dagar. Dock hann jag få rejält sprängfyllda bröst så jag var osäker på om det skulle fungera på naturlig väg....men det gjorde det!

• jmynt
    Christi38 skrev 2013-03-16 09:10:16 följande:
    Här i Sthlm får man tablett om man vill. Jag tog ingen då vi inte bestämt oss o början och den ger bäst effekt om den tas rätt så direkt. Men då jag inte stimulerade brösten och mjölkproduktionen så backades den tillbaka av sig själv efter ett par dagar. Dock hann jag få rejält sprängfyllda bröst så jag var osäker på om det skulle fungera på naturlig väg....men det gjorde det!
    Vad skönt att höra att man inte behöver gå med en massa mjölk i veckor iaf. Jag är inte mycket för tabletter så jag kommer nog inte att ta nån om man kan klara sig ändå.
  • Aapple

Hejsan! Jag vill inte amma alls ammande mitt första barn för jag trodde det var rätt men kände mig stressade av den hetsen sen ville barnet amma jämt o kände att jag inte orkade. Fick inte nog med sömn etc o brösten läckte. Väntar nu andra barnet men hur göt man nu? Brösten börjat ju redan växa känns onödigt att ens fylla upp dem om det inte skall användas. Min bm sa att tabletter får man på sjukhus men att de är för farliga att ta innan. Hur gör ni??

• Christi38

Varför vill du ta tablett innan barnet är fött? Fungerar det ens? Jag menar att brösten jan ju växa och bli svullna under graviditeten som inte har med mjölkproduktion att göra?

Jag vet inte om det är farligt, men om din BM säger att det är så, så hade jag lyssnat på det iaf :)

.

• Aapple

Mina bröst hat dubblat känns som man bara töjer ut dem o sen ska de bli åter små igen! Helt onödigt! Utomlands får man tabletter stoppa att det ska bli så,

• Christi38

Jag hade inte velat ta något man inte vet hur det påverkar bebis. Men vi är alla olika.

• Tjolanta

Igår fick jag känna på hur det var att va utan termos med varmvatten i! Var på ett köpcentrum och skulle ge lillfis mat. Gick till ett ganska känt fik där vi brukar fika och frågar om vi kunde få lite vatten att värma i flaskan. "Självklart!" säger han som jobbar där.... Går till kranen och tar ljummet vatten därifrån! Slänger till mej flaskan och tar genast nästa kund... Jag bara stod där och gapade med flaskan i handen... Gick till min man och berättade vad han gjort... Kön till kassan hade växt till det dubbla, så vi letade upp ett annat fik där de var mycket mer tillmötesgående OCH de hade micro.. Inte skulle jag ge min bebis mat, med ljummet vatten direkt ifrån kranen!.. Nästa gång tar vi termosen men nu blev det lite impulshandling med resan till köpcentrat & nan ha finns tyvärr inte i tetra annars hade jag köpt en sån

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...