• amandaa

Någon mer, insemination januari/februari 2013

Hej!
    Ja, som rubriken lyder.. är det någon mer som ska göra inseminering nu i Januari/februari som vill följas åt? Jag ska börja med hormonsimulering i nästa vecka! Skulle vara roligt om någon mer vill dela tankar under resan :)

• Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013
  • 22april2009

Jag har direkt inte kunnat leva "sunt" de senaste månaderna. Har hunnit dricka alkohol några ggr, senast förra veckan. Våran inseminationstid fick vi för 2 veckor sedan. Har vart inställd på att vi skulle lyckas bli gravida naturligt.
    förhoppningsvis funkar det imorgon... 

090422 kom min prinsessa!
  • queenofhearts

Hej
    Jag ska på UL på måndag för att sedan göra vår andra insemination tis/ons.
    Jag känner väl både hopp och hopplöshet tror jag.
    Hänger gärna med i tråden, man behöver lite stöd från andra i samma sitaution :)

• amandaa
    queenofhearts skrev 2013-01-26 23:06:39 följande:
    Hej Jag ska på UL på måndag för att sedan göra vår andra insemination tis/ons. Jag känner väl både hopp och hopplöshet tror jag. Hänger gärna med i tråden, man behöver lite stöd från andra i samma sitaution :)

Välkommen:) vi gjorde vårt första försök i fredags! Hur ser din/er historia ut? Är det första försöket? Håller verkligen med, man behöver prata av sig med andra i samma situation. Kul att du hittade hit:) Kram
  • amandaa
    AnneOfGreenGables skrev 2013-01-28 00:14:57 följande:
    Jag testade negativt Rynkar på näsan och samma kväll kom mensen, så nu äter jag Tamoxifen igen inför ny insemination.
    Neej... :( *kram* Men skönt ändå att du får börja med Tamoxifen på en gång. Håller tummarna för att det tar sig nästa gång! jag har testdag om 2 veckor exakt idag.. läkaren sa 17 dagar, tycker det verkar länge men men.. Jag känner inget alls efter insemination:(Läser man så tycker jag att alla har masa symtom strax efter..
  • 22april2009
    amandaa skrev 2013-01-28 12:21:21 följande:
    Neej... :( *kram* Men skönt ändå att du får börja med Tamoxifen på en gång. Håller tummarna för att det tar sig nästa gång! jag har testdag om 2 veckor exakt idag.. läkaren sa 17 dagar, tycker det verkar länge men men.. Jag känner inget alls efter insemination:(Läser man så tycker jag att alla har masa symtom strax efter..
    Hade också många symptom efter...
    090422 kom min prinsessa!
  • queenofhearts
    amandaa skrev 2013-01-26 23:17:08 följande:

Välkommen:) vi gjorde vårt första försök i fredags! Hur ser din/er historia ut? Är det första försöket? Håller verkligen med, man behöver prata av sig med andra i samma situation. Kul att du hittade hit:) Kram
    Tack :)
    I juni har jag och min sambo försökt i 3 år. Det var i april-maj förra året som vi tog kontakt med RMC i Malmö för att göra en utredning vilket inte visar något fel på varken mig eller min partner. Vi har gjort en inseminering som inte tog sig, sedan blev det jul och inga behandlingar utfördes, så nu kör vi andra försöket i morgon.
    Hoppas hoppas.
  • queenofhearts
    amandaa skrev 2013-01-28 12:21:21 följande:
    Jag kände också super mycket efter inseminationen, var helt SÄKER på att jag var gravid, men icke.
    Tyvärr så är min erfarenhet att man inte alls kan gå på symptom. Dom har visat fel på mig varje gång.
    Jag har läst att själva ingreppet i sig kan göra att man känner mer än efter vanligt försök så att säga.
  • amandaa

Jag känner alltså INGA symtom alls efter inseminationen, har i och för sig bara gått tre dagar men ändå. Jag tror också som du säger queenofhearts att de symtom många känner är kanske är själva ingreppet.. Håller tummarna för dig att detta försöket går vägen! :)
    2009april2009 hur gick det för dig efter dina symtom du kände av?

Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013