• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • SmultronSöt

TessTessan! Ja, våran lilla rackare drar också igång efter att jag har ätit, men jag vet inte riktigt varför? Så har det hållit på enda sedan jag kunde känna sparkar, typ. Tänker om det kan ha att göra med att magsäcken helt enkelt spänns ut, så att bebisen får mindre plats, eller "blir knuffad på", som gör att den börjar böka runt eller försöker lägga sig tillrätta? Vad tror du?

Sofffi; visst är det lite irriterande om för mycket alkohol blir inblandat. Jag förstår att du blir ledsen och irriterad! Det gör mig inget om min sambo vill dricka ett par öl eller lite vin, men starksprit är ju ingen bra idé, i alla fall inte så här mot slutet tycker jag.

Min kille har vart på krogen några gånger (typ 4-5 gånger kanske?) nu under graviditeten och då har han ju druckit sprit, men senaste två gångerna var han hemma och kramade på mig redan halvtolv, tolv. Han har nog inte tyckt att det har varit så givande ute och längtat hem :) Sen kanske han känner själv att han inte vill dricka för mycket eftersom att tanken finns ju att vad som helst kan hända, och inte heller så speciellt kul när alla runt om kring en blir packade och man själv inte är det... men jag vet egentligen inte, jag har inte frågat eller diskuterat om det här med drickande då det liksom inte har behövt tas upp för diskussion, han har styrt det bra själv tycker jag. 

Men du... jag tycker att du kan säga till din kille att nu vill inte jag att du ska dricka mer. Jag tror att det sista min kille dricker är nog nästa fredag, då ska vi på middag och jag har gått in i vecka 37, så efter det blir det nog inget dricka OM det skulle dra igång lite tidigare (Önsketänkande Drömmer)

Om jag ska säga nått som är skitdåligt av min kille så är det att han röker lite då och nu, och jag tycker det är så jävla svagt av honom. Han snusar på heltid och det är för mig OK, det drabbar inget annat än honom själv och ekonomin egentligen. Men rökning alltså... han vet att han absolut inte KAN göra det när bebis kommer, och det är naturligtvis inget han någonsin skulle utsätta bebisen för, med nikotin som sitter i kläder osv. MEN jag tycker att han kan avrunda nu, varför röka om han inte ens behöver göra det? MORR!!!! Skrikandes

Sedan tänker jag att det är inget kul att känna sig ensam i sin graviditet, vad det än beror på. Men jag kan säga att det har jag också gjort trots att min kille visar att jag och magen är superviktiga för honom. Trots det så har jag varit ledsen och känt mig själv och ensam, och fällt ganska många tårar från och till de här månaderna. Det är nog lite hormoner, men också för att min sambo aldrig kan förstå helt vad en graviditet innebär, för kropp och själ. Även om han försöker stötta så blir det ibland inte på rätt sätt eller när det egentligen behövs, och då kan man ju känna sig ensam. Gläder mig i alla fall åt att snart är bebis här och och vi ska få bli en familj Hjärta Och förhoppningsvis slipper man känna sig ensam då!  

• LinnElin

Sambon har väl druckit totalt 5 öl sedan jag blev gravid. Ingen av oss dricker i stora mängder eller speciellt ofta. Mer jag som har sagt åt honom att dricka någon öl till middagen när vi har varit bortbjudna.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Min sambo är väldigt förstående och oerhört omtänksam men trots det så kan jag bli irriterad på vissa grejer. Typ som att jag måste köpa nya kläder för att jag inte kan knäppa byxorna pga magen medan han inte behöver tänka på sånt. Eller som att jag inte har orkat plugga på kvällarna pga illamående, trötthet osv och får lägga studierna på hyllan till nästa höst. Säkerligen skitlarvigt men sånt kan verkligen göra mig arg och ledsen. Och att inte kunna gymma och skruva med bilarna för att jag har för ont. Han säger att han förstår men skulle han ha lika ont skulle han ligga i fosterställning och gråta hela dagarna med tanke på hur han låter när han råkar slå i armen i något... Killar säger jag bara... Flört

Linnéa 100107, BF 131030
  • sofffi

jo jag har pratat nu med sambon och verkade som att han förstod och lär nog bli ändring nu för han såg ut att förstå mig :)
    dehär ni känner med ensamhet, de tycker jag också. har min sambo också sagt att han är lite utanför och han vet inte vad jag går igenom osv, det är trist men som sagt det är snart över så snart har vi ju våra bebisar här :)
    hade lite molande värk igår kväll,sen vid 01 så fick jag en jätte ond värk -kunde bara ligga stilla och kändes som att hela kroppen krampade och det gjorde jätteont! trodde faktiskt att det startade för den smärtan var helt hemsk.
    men sedan låg jag och väntade på mer men hade bara lite molande värk och inget mer. konstigt att få så ont och sen inget mer?

min sambo har slutat röka för 4 veckor sen nu och snusar istället, jag är helt chockad och trodde aldrig han skulle sluta så inbiten rökare som han varit men han säger att det är för bebisens skull så känns skönt att han visar ansvar ändå.

ingen i min närhet tror jag kommer gå ens till bf sådan värk jag haft nu i flera veckor och tryck neråt men det blir nästan lite jobbigt att alla väntar  närsomhelst men det är säkert bara jobbiga förverkar så jag försöker ställa in mig på övertid!:)

• SmultronSöt

Sofffi, vad skönt att du känner att han lyssnar på dig. Och vad starkt av din kille att sluta röka!

Det där du säger om den jätteonda värken, vad lustigt en sådan hade jag i torsdags, tror jag det var! vaknade 12.58 på natten av en riktigt djävulsk smärta, värre än den värsta mensverken typ, och blev tvungen att ställa mig på alla fyra i sängen, stod så i någon minut men blev sedan tvungen att ställa mig upp för att kunna andas, typ! Släppte efter ett par minuter och min första tanke var (shit, tänk om det är på G, redan Förvånad) Var sjukt trött så när det onda släppte så la jag mig igen och tänkte att  jag lär ju vakna om det händer igen, somnade nog rätt så omgående efter att jag lagt mig igen och sedan dess har jag inte känt av någonting Tungan ute.

En annan sak också, känner ni andra igen er? Jag har fått sådan där råmjölk... Så jäkla konstigt! Det läcker inte av sig självt eller så, men om jag "pumpar" ett par gånger över brösten och klämmer ut mot bröstvårtorna så kommer det verkligen droppar av gul mjölk, ser lite halvfräscht ut kan jag säga ObestämdSkrattande Aja, det är väl ett tecken på att det kommer att fungera med mjölken som det ska också, bara bebben kan tutta på rätt sätt.

ÖH jag dör nästan av förväntan när jag tänker på att det snart är dags!!!! Solig Weehoo!

• 123456

var på förlossningen och vände bebben igår. Det var INTE skönt kan jag säga... men nu är det huvudet neråt.
    å man undrar ju om man ska gå med detta 3-4veckor till. Då blir det jobbigt för det gör rätt ont kan jag säga och det mesta är på kvällar och nätter....

• LinnElin

123456 - Vad skönt att den ligger åt rätt håll nu! Höll de på länge innan den vände sig?

Linnéa 100107, BF 131030
  • SmultronSöt
    123456 skrev 2013-09-24 11:54:14 följande:
    var på förlossningen och vände bebben igår. Det var INTE skönt kan jag säga... men nu är det huvudet neråt.
    å man undrar ju om man ska gå med detta 3-4veckor till. Då blir det jobbigt för det gör rätt ont kan jag säga och det mesta är på kvällar och nätter....
    Åh kul att det gick och hoppas att den stannar så! Jag ska och kolla hur min ligger i morgon, ligger den fortfarande i säte så blir det som bekant vändningsförsök... 

Att det gör ont oroar mig egentligen inte, allt för att slippa snitt känner jag bara!!!! Hoppas på samma tur som du, att det går att vända. Hur känns det nu när bebisen ligger rätt? är det obehagligt? har magen ändrat form? jag tycker det är superobehagligt nu för bebisen trycker så hårt uppåt lungorna så det gör ont, skulle nog kännas skönt om huvudet hamnar nedåt! Glad 
  • SmultronSöt

Så kom idag domen hos BM... Fortfarande bor en liten sittande rackarunge i min mage. Vändnigsförsök på fredag, herre min skapare låt det fungera säger jag bara!!!!! Skrikandes

Svar på tråden bf oktober 2013???