• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • Kissekatten

Bf på onsdag!

Nån som hört om något man kan göra själv för att få igång förlossningen? :D

Min barnmorska sa att se var samma som en hinnsvepning.. Kan det verkligen stämma?

Känns som hon yrar!?

• Kissekatten
    Kissekatten skrev 2013-10-13 21:01:45 följande:

Bf på onsdag!

Nån som hört om något man kan göra själv för att få igång förlossningen? :D

Min barnmorska sa att se var samma som en hinnsvepning.. Kan det verkligen stämma?

Känns som hon yrar!?

Se=sex
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-10-13 09:30:27 följande:
    Åh imorrn fm är det dags för snittet å träffa bebisen längtar så efter den dag!
    Men samtidigt är jag livrädd för allt!
    Igår kväll började jag stor tjuta igen, dessa hormoner alltså. Då va jag livrädd för att snittas å hur jag skulle klara att va en 2 barnsmamma osv. Sen så vågar min sambo inte va me mig på sjukhuset under snittet för han har sån sjukhus rädsla, så min mamma ska följa me, å hon är inte heller så kaxig på att följa me. Så det känns allmänt piss nu :-/
    Men jag längtar efter bebisen så det löser sig säkert när jag väl kommer dit!
    Klart att det löser sig! Mamma är ett bra substitut, och på sjukhuset har de ju  garanterat full koll på läget! Flört Förstår att du längtar dig galen, det har jag gjort hela dagen efter min... och jag har ju trots allt 9 dagar kvar till BF och får säkerligen gå över. Det är nog första gången jag verkligen, verkligen längtat efter att den ska komma och har pratat med magen idag och sagt att det är dags att börja fundera på att komma ut snart!

Tycker samtidigt att det är mysigt med magen och det stör mig inte att få lite egentid så här innan heller, det lär ta lång tid tills det inträffar igen... så att bara pyssla om sig själv lite verkar bra Solig
    LYCKA TILL i morgon! Posta en bild på det lilla hjärtat när du orkar  {#emotions_dlg.flower} Hjärta Skål KRAM!
  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-13 14:52:03 följande:
    hej på er!
    Måste bara skriva av mig lite, jag har gått 5 dagar över tiden och känner inget mer än sammandragningar.
    Börjar bli så trött och less. Sover extremt dåligt så är konstant trött och har haft huvudvärk sen kl 10 imorse som inte vill ge med sig fast jag då tog 2 alvedon.
    Vill bara att värkarna ska sätta igång NU!  
    De kommer säkert komma igång när som helst Solig Och vips så får du din lilla! Skrattande
  • TessTessan

Idag är min dag äntligen här!
    Vaken å klar att åka till sjukhuset nu, blir snittad på fm nu nångång. Sjukt nervös, men samtidigt väldigt laddad å glad att få träffa bebisen idag
    Uppdaterar er så fort jag orkar å kan!

• Olivetta

EFTERLYSNING!

Många föräldrar vittnar om att den första delen av födseln i hemmet, inte var helt enkel, man känner sig lätt ensam och saknar stödet som man får när man väl är på sjukhuset. Därför har vi, 3 profylaxinstruktörer (1 är också barnmorska) skapat denna tjänst.

Vi på Föd med Stöd erbjuder stöd till den födande kvinnan och hennes partner, via telefon och med ett besök, under förlossningens första del då man är hemma. (En förenklad variant på en doula)

Ni får hjälp att hitta avslappnande ställningar, att känna in rätt andningstempo, rejäla verktyg och tips på saker att göra för att må bra under latensfasen. 
    Med de redskap och strategier ni får av oss infinner sig ett lugn och en trygghet, ni har kunskap om det som gör skillnad. Det tar ni med er hela vägen och använder även på sjukhuset, tills er bebis är född!

Nu önskar vi att några som ska föda barn under hösten 2013 är med i vår testpanel, GRATIS!

Då vi än så länge finns i Stockholm behövs det att ni bor här.

Hör av er till info@fodmedstod.se
    för att visa intresse av att få del av detta erbjudande / Varmt välkomna!

• 123456

BF på fredag, tror slemproppen gick idag... Undrar hur länge det dröjer nu? 

• Lindgren79
    Kissekatten skrev 2013-10-13 21:02:40 följande:
    Se=sex
    sex är lite av en myt.. absolut ämnet(Prostaglandin) som finns i spermier finns även i droppet som ges till kvinnan när hon "sätts igång" men jämförelse viss så är ämnet så högkonsitrerat i droppet så mannen skulle behöva flertala utlösningar / kvinnan flertal orgasmer för att det ska ge någon effekt, därimot  kan de hjälpa psykiskt,  

jag har själv suttit och läst artiklar  innan vi fick våran dotter 
  • sofffi

BF idag och inget tecken :( blää.. envis unge som aldrig vill ut:) men dagen är ju inte slut än! ;)
    surt när ingen trott jag skulle gå över tiden så lär man göra det men men bara vänta och se när han vill komma ut! 

• TessTessan

Idag kl 10:36 kom våran lilla Philip till oss.
    4140 gram å 53 cm lång
    Snittet gick jätte bra å vi mår bra.
    Nu ligger vi bara å myser på BB.

Svar på tråden bf oktober 2013???