• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • SmultronSöt
    Huffen skrev 2013-10-18 11:10:48 följande:
    Inte det minsta! Känner inte av något. Var hos BM igår och allt såg bra ut. Har fått en tid för igångsättning på måndag om inget händer under helgen - vilket jag innerligt önskar att det gör! 41+4 idag, de 12 längsta dagarna jag upplevt!

Själv då? Nu är det nära! Känner du av något? 
    Kanske, kanske att jag kommit in i latensfasen? Men den kan ju pågå i evigheter vad jag förstått. Typ flera veckor med lite otur... Började kännas konstigt i magen i förrgår kväll med lite onda sammandragningar och molande mensvärkliknande känsla som släpper efter en stund, och då känns det plötsligt ingenting! coh så kommer det tillbaka lika plötsligt, men väldigt oregelbundet. Vaknade på natten till igår och även i natt av "mensvärk" men det släpper så fort jag kissar. Idag har det gjort ont i magen lite då och nu, men det känns inte som det gör i närheten av så ont som det borde göra om nått är på G. Illamående gör sig även påmint lite då och nu.

I övrigt är jag plötsligt SUPERTRÖTT! har knappt kommit ur sängen idag, var uppe och åt frukost sedan gick jag och la mig i sängen igen och somnade om i 1 1/2 timma.

har även ganska så ont i kroppen, speciellt i bäckenbotten.  Men magen har inte sjunkit heller vad jag kan se. 

Vad tror ni!? 
  • sofffi

5 dagar över tiden nu.. väldigt less.
    förstår dig huffen, jag tycker detsamma dom segaste 5 dagarna i mitt liv :(
    sen när ingen, inte ens barnmorskan trodde jag ens skulle gå tiden ut ens och det verkar inte komma någon bebis.
    trött på att ha ont och bara va hemma och vänta..

fick en värk idag som gjorde jätteont höll i sig i 80-90 sek och trodde att nu är de väl på G men sen kom inget mer.. tycker det är väldigt konstigt ingen i min närhet verkar ha haft så.

bor i norrbotten och nu har lite snö kommit och idag hade jag vinter jackan på så det blev  ingen höstprommis med vagnen heller som jag hoppats på.
    den 28e om ingen bebis kommit ska jag på överburenhets kontroll och min bm sa att dem brukar sätta igång då eller någon dag efter men i ett annat forum skrev en tjej att i norrbotten kan man gå över 3 veckor?
    så vet inte vem som har rätt, skulle kännas surt isåfall inte ens en oktoberbebis kanske de blir,

nä fy vad deppig jag är nu hoppas jag inte sprider dålig energi till er andra men var tvungen å klaga av mig lite :)  

försöker prata med magen att nu är det dags men verkar väldigt envis!! 

• SmultronSöt

Sofffi: hua, förstår att du tröttnar! Jag har BF den 22:a så 2 dagar kvar nu när klockan passerar 00 Skrattande För mig har det hla avtagit sedan mitt förra inlägg, men som sagt det kan ju hållas på och kännas skumt i flera veckor från och till om jag har förstått det rätt. Men man tycker ju att det vore himla bekvämt om det drog igång snart!

Så klart att du ska ha en oktoberbebis!!!! Baby Det kommer att komma igång ska du se! Fortsätt att stryka på magen och säg att nu måste bebis komma ut, mamma väntar Hjärta

• Nikita87

Smultron Söt! - har lite förvärkar som är oregelbundna men inga riktiga värkar än.
    natten till torsdagen gick slempoppen och hade starka förvärkar då, torsdagen hade jag också förvärkar sen har det varit ganska lugnt magen är mest öm. Känns lite segt nu då jag gått 12 dagar över tiden.
    Men på tisdag kl 8.00 har vi tid för igångsättning :), hade hoppats på att det sätter igång av sig själv men känns inte riktigt som det kommer bli så. Har ju dock 2 dagar kvar till dess :)
    Det känns ändå skönt att veta att på tisdag är det verkligen dags! :) Äntligen ska vi få träffa vår bäbis! :)
    Du är beräknad då också såg jag! Spännande! hoppas du slipper gå över tiden :) 

• SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 10:00:46 följande:
    Smultron Söt! - har lite förvärkar som är oregelbundna men inga riktiga värkar än.
    natten till torsdagen gick slempoppen och hade starka förvärkar då, torsdagen hade jag också förvärkar sen har det varit ganska lugnt magen är mest öm. Känns lite segt nu då jag gått 12 dagar över tiden.
    Men på tisdag kl 8.00 har vi tid för igångsättning :), hade hoppats på att det sätter igång av sig själv men känns inte riktigt som det kommer bli så. Har ju dock 2 dagar kvar till dess :)
    Det känns ändå skönt att veta att på tisdag är det verkligen dags! :) Äntligen ska vi få träffa vår bäbis! :)
    Du är beräknad då också såg jag! Spännande! hoppas du slipper gå över tiden :) 
    Ja visst är det retligt! Man känner att kroppen gör sig redo, och ändå drar det inte i gång på allvar. Oj vilken rackare du har där inne som inte vill ut riktigt! Men som sagt man vet aldrig, det kan ju smälla till när som och så är det dags Solig Förstår om du tycker att det skönaste vore att det kom igång av sig självt nu!!!

Men gudars vilken lycka, du vet ju att på tisdag är gränsen nådd om det inte händer något innan dess, då är det oundvikligen bebisdags, oavsett! Hjärta Jag räknar iskallt med att gå över tiden jag med, i alla fall någon vecka skulle jag tro. (Bara för det blir det väl två veckor över och ja kommer att bli igångsatt någon gång i november Tungan ute haha) 

Hoppas såklart trots min magkänsla om övertid på att den 22:a är det magiska datumet även för oss!  
  • Kissekatten

Jag är 4 dagar över tiden o blir galen!

Kan inte tänka mej att få TVÅ VECKOR över.

Min bebis visar inga som helst tecken på att vilja komma ut!

Denna eviga väntan.. :/

• Nikita87
    SmultronSöt skrev 2013-10-20 10:27:10 följande:
    Ja visst är det retligt! Man känner att kroppen gör sig redo, och ändå drar det inte i gång på allvar. Oj vilken rackare du har där inne som inte vill ut riktigt! Men som sagt man vet aldrig, det kan ju smälla till när som och så är det dags Solig Förstår om du tycker att det skönaste vore att det kom igång av sig självt nu!!!

Men gudars vilken lycka, du vet ju att på tisdag är gränsen nådd om det inte händer något innan dess, då är det oundvikligen bebisdags, oavsett! Hjärta Jag räknar iskallt med att gå över tiden jag med, i alla fall någon vecka skulle jag tro. (Bara för det blir det väl två veckor över och ja kommer att bli igångsatt någon gång i november Tungan ute haha) 

Hoppas såklart trots min magkänsla om övertid på att den 22:a är det magiska datumet även för oss!  
    Ja det är jätte retligt! Yes vi har en riktigt envis liten krabat där inne :) Har sagt till sambon att det är hans fel eftersom att han är envis haha! Skrattande
    Jaa det känns helt underbart att veta att tisdag är verkligen sista dagen, äntligen!
    Har du haft mycket förvärkar ?  Vi får hoppas att tisdag också är eran dag! Ska hålla tummarna för det er så att ni slipper gå över tiden. Skrattande
  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 12:33:30 följande:
    Ja det är jätte retligt! Yes vi har en riktigt envis liten krabat där inne :) Har sagt till sambon att det är hans fel eftersom att han är envis haha! Skrattande
    Jaa det känns helt underbart att veta att tisdag är verkligen sista dagen, äntligen!
    Har du haft mycket förvärkar ?  Vi får hoppas att tisdag också är eran dag! Ska hålla tummarna för det er så att ni slipper gå över tiden. Skrattande
    Jo jag har haft en del känningar, sammandragningar och förvärkar med tillhörande mensvärkssmärtor, men det kan hålla på lite och så vips så är det som bortblåst igen Solig är väl bara kroppen som övar inför vad som komma skall! Som sagt man lär märka när det drar igång på riktigt! 

• Nikita87
    SmultronSöt skrev 2013-10-20 13:00:31 följande:
    Jo jag har haft en del känningar, sammandragningar och förvärkar med tillhörande mensvärkssmärtor, men det kan hålla på lite och så vips så är det som bortblåst igen Solig är väl bara kroppen som övar inför vad som komma skall! Som sagt man lär märka när det drar igång på riktigt! 

Okej! Lite som jag haft då Skrattande
    Jo men precis bara att vila äta och vänta. Ladda batterierna så är det snart dags! Drömmer

• SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 13:17:01 följande:
    Okej! Lite som jag haft då Skrattande
    Jo men precis bara att vila äta och vänta. Ladda batterierna så är det snart dags! Drömmer

Ja det är det!!!! Solig Snart är de här!
Svar på tråden bf oktober 2013???