• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Juronjaure
    Anonym skrev 2013-01-19 19:35:51 följande:
    Fel fel fel. Skippa snacket om rakning. Hon kommer känna sig övervakad och det är inte rätt väg att gå. Hade jag fått ett sådant brev hade det varit hej och adjö om situationen redan var dålig. Fokusera på HENNE och DIG och era känslor till varann. Att prata f-a i ett seriöst brev...nej.
    Håller med. Att hon poängterat att hon rakar sig för sin egen skull är skäl nog till att inte ta upp det. Det känns inte relevant i ett sådant här brev, tycker jag.
  • Anonym (man 43)

Bra initiativ! Men fokusera inte så mycket på rakningen.

För övrigt skulle jag nog börja fundera på om hon är otrogen...  

Sen kanske du skall känna efter om du vill vara ihop med någon som inte vill ha sex med dig. Kan det vara något att satsa på?  

• Bingo

Jag upplever att det finns så mycket mer vi inte vet i fallet, så det är lite svårt att ge ett bra råd. Varför svarar du inte på vem x är ts.

Ps. du glömde att svara anonymt i ditt senaste svar 

• visma1
    Anonym (man 43) skrev 2013-01-19 19:52:56 följande:
    Bra initiativ! Men fokusera inte så mycket på rakningen.

För övrigt skulle jag nog börja fundera på om hon är otrogen...  

Sen kanske du skall känna efter om du vill vara ihop med någon som inte vill ha sex med dig. Kan det vara något att satsa på?  
    Det är väl därför fokus ligger på rakningen, att det finns en oro för otrohet?
  • pontus1992

hoppas inte din fru har fl och vet ditt nick här med tanke på att du midsa att vara anonym

• Ceasar

Att tappa"anonymiteten" gör inget. Jag ville veta folks magkänsla och inte låta det färgas av tidigare inlägg just jag gjort.

Men jag är tacksam för svar. Jag är en tänkare och jag spenderar mycket tid på att tänka om detta. Varför tappas lust? Varför si? Varför så? Omkring 95 % av dessa tankar stannar inom mig, och inget jag "belastar" min fru med. Men när det gäller vissa saker kommer jag inte till några vettiga svar (för mig själv).

Min ide med rakningen är egentligen dubbel.

Dels undrar jag verkligen varför hon måste göra det just när jag är borta eller när mina barn är hos oss. Jag kan verkligen inte förstå vad hon får ut av just det.

Dels vill jag att hon skall börja tänka, och någonstans längs vägen kanske  inse att i detta problem ingår hon och jag. Det är inte jag som har ett problem och hon har ett annat. Om jag då kunde få henne först att fundera över varför rakning sker just vid dessa tillfällen och hur åtsidosatt detta får mig att må, och därifrån komma till att allt är ett gemensamt problem.

Vidare... Min fru surfar inte runt på FL. X är bara namnet på en kompis till min fru, det kändes orelevant att skriva ut Karin, Anna, Sofia eller Berit.

• Bingo
    Ceasar skrev 2013-01-19 20:25:56 följande:
    Men jag är tacksam för svar. Jag är en tänkare och jag spenderar mycket tid på att tänka om detta. Varför tappas lust? Varför si? Varför så? Omkring 95 % av dessa tankar stannar inom mig, och inget jag "belastar" min fru med. Men när det gäller vissa saker kommer jag inte till några vettiga svar (för mig själv).
    Där tror jag att du gör ett stort fel Ceasar. Du ska inte låta dina tankar stanna inom dig. Du ska tänka högt, du ska ge din fru möjligheten att hela tiden vara uppdaterad med vad som rör sig i ditt huvud. Det är bristen på sånt som gör att man plötsligt kan bli två främlingar för varandra eller tappa närheten.
  • Anonym (Snuff)

Jag gjorde precis så när jag var otrogen, och min sambo misstänkte det inte alls.
    Är hon oftare ute på egna grejer när dina barn är där?

Jag hade inte gillat att få ett sånt brev. Det hade definitivt inte hjälpt mig att få min lust tillbaka. VILL hon ha mer sexlust?

• pontus1992
    Ceasar skrev 2013-01-19 20:25:56 följande:
    Att tappa"anonymiteten" gör inget. Jag ville veta folks magkänsla och inte låta det färgas av tidigare inlägg just jag gjort.

Min ide med rakningen är egentligen dubbel.

Dels undrar jag verkligen varför hon måste göra det just när jag är borta eller när mina barn är hos oss. Jag kan verkligen inte förstå vad hon får ut av just det.

Dels vill jag att hon skall börja tänka, och någonstans längs vägen kanske  inse att i detta problem ingår hon och jag. Det är inte jag som har ett problem och hon har ett annat. Om jag då kunde få henne först att fundera över varför rakning sker just vid dessa tillfällen och hur åtsidosatt detta får mig att må, och därifrån komma till att allt är ett gemensamt problem.

Vidare... Min fru surfar inte runt på FL. X är bara namnet på en kompis till min fru, det kändes orelevant att skriva ut Karin, Anna, Sofia eller Berit.

saken kanske är att du håller det inne prata med din fru istället för att skriva ett brev.
  • Anonym (en fru som din)

Skippa rakningen ändå, även om jag förstår varför det känns relevant för dig.

Anledningen till att hon rakar sig när hon ska på hemmaspa är väl för att slippa känna sig onormal inför sin väninna, om det nu är rakat som är normen i hennes vänskapskrets. Förmodligen ser hon inte alls kopplingen mellan din längtan efter sex/uppmärksamhet/bekräftelse och hennes rakning. Då blir allt bara jättekonstigt och risken är att hela er eventuella diskussion handlar om pubeshår, när det egentligen är något annat som borde avhandlas.

Jag tycker att idén med brev är fin. Om era försök till diskussion inte lett någonstans så kan det vara värt att lägga alla kort på bordet och se vart det leder. Du gör rätt i att låta någon utomstående läsa ditt brev. Vi vet inget om er situation, men utgående från svaren så ser du iallafall hur ditt brev kan tolkas. Sen är det ju förstås inte säkert att din fru tolkar det så som vi gör. Hon är förstås färgad av ert liv tillsammans. 

Jag lever i en relation liknande den du beskriver. Men jag är den där frun som sällan vill. Jag hade nog uppskattat ett sånt brev (minus det med rakningen). Kanske hade jag svarat med ett liknande brev. Kanske skulle det leda till en tids brevväxling som till slut gör det möjligt att prata öga mot öga. Och sen mötas i sängen. För det är ju det jag egentligen vill, men det finns så mycket motstånd. Så mycket i vägen.  

Svar på tråden Brev til min fru