• Pluttemor

Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!

Ruvar för 6:e gången i mitt liv, förstår inte hur jag ska fördriva tiden.. Har en liten pojke sedan innan, oxå mha IVF. Nu har vi börjat syskonförsök, i nov/dec ruvade jag på  på en blasto, men denna gången två! Är det någon mer som ruvar/ har ruvat på två, som vill dela med sig av sina roliga historier! Välkommen hit då! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!
  • Caspianne

Å nej Barnlängtan! Lider med dig, det är HEMSKT att få det där minuset. Ta hand om dig nu så gott det går. 

• Pluttemor

Allt känns väldigt surt just nu! Fick ett minus på Stickan på RD 8 idag. Testdag är egentligen på måndag men om jag hade varit gravid så borde det synts! Fy vad trött jag blir på det här! Det tär på en psykiskt mer än fysiskt! Varför ska det inte gå när vi gör precis samma sak som när vi fick sonen?

• Caspianne

Å nej, Pluttemor! Lider med dig!  Det är verkligen en psykisk påfrestning hela IVF-processen.
    Hoppas innerligt att du testat för tidigt. Kram! 

• Pluttemor
    Caspianne skrev 2013-03-05 07:45:48 följande:
    Å nej, Pluttemor! Lider med dig!  Det är verkligen en psykisk påfrestning hela IVF-processen. Hoppas innerligt att du testat för tidigt. Kram! 

Caspianne skrev 2013-03-05 07:45:48 följande:
    Å nej, Pluttemor! Lider med dig!  Det är verkligen en psykisk påfrestning hela IVF-processen. Hoppas innerligt att du testat för tidigt. Kram! 

Tck vännen. Hoppas givetvis detsamma. Men det var exakt såhär förra gången med!
  • Pluttemor

Ingen mens än!! Men jag har inte vågat testa någon mer gång... en fråga som kanske är lite dum... Men, om jag tjuvtestade på RD 8 med ett 6 dagars odlat embryo, som jag i o för sig fick tillbaka dag 5 efter ÄL (pga att det inte fanns tid dag 6 efter min ÄL)..... Vilken Ruvdag skulle det ha motsvarat om det hade skett en vanlig IVF med ÄP och återföring av ett fyrcelligt embryo? Jag har själv räknat på att det i såfall skulle ha varit RD 10? Men har jag räknat fel då? Eller skulle det ha motsvarat RD 12?? Tacksam för svar!

• Caspianne

Blir lite osäker här, fick du tillbaka ett 4-celligt som var odlat i 6 dagar, men du fick det återinsatt 5 dagar efter ÄL?

• Pluttemor

Nej så här är det. :) Jag fick tillbaka en blasto som var odlad i 6 dagar. Jag fick tillbaka den på dag 5 efter min naturliga ÄL. För vi gjorde FET. Och egentligen skulle jag ha fått tillbaka den dag 6 efter min ÄL för att det ska bli så rätt som möjligt men det fanns inte tider. Men min fråga är. Om jag testade minus På rd 8 med en blasto, vilken rd skulle det ha motsvarat om det hade varit ett ägg som varit odlat i 2-3 dagar? Är jag otydlig? :(

• Pluttemor

Ett fett minus dagen före riktiga testdagen! Är så himla trött på allt som har med ivf och test att göra just nu!!

• Penny å längtan
    Pluttemor skrev 2013-03-10 05:57:20 följande:
    Ett fett minus dagen före riktiga testdagen! Är så himla trött på allt som har med ivf och test att göra just nu!!

Pluttemor skrev 2013-03-10 05:57:20 följande:

Åh vad tråkigt Pluttemor :( Ta hand om dig, och skrik, gråt, bli arg, gör det som behövs för att du ska må bättre. Styrkekramar!
  • Pluttemor

Tack Penny o längtan. Jag har gråtit ganska mycket idag. Har gråtit så mycket att jag har världens huvudvärk just nu! 55000 har man liksom slängt ut i intet just nu känns det som

Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!