• Anonym (Student)

Studentmössan

Hej! Jag ska beställa min studentmössa och antingen blir den 596 kronor eller 715 beroende på om jag ska ha metallinitialer på baksidan av mössan.

Jag har valt att ha plastskärm, för jag tror inte det är så farligt fult som vissa påstår... Men vad tycker/tror ni?
    Undrar även hur mycket er kostar eller kostade? För jag känner att min är lite dyr för att ha plastskärm och inte vara av den bästa kvalitén

>En fråga till som jag gärna skulle vilja ha besvarad, är om ni tycker det är fult om man har mycket text på framsidan? Tycker ni det räcker med För * Efternamn? Jag ska ha År Förnamn * Skola Linje - blir det för mycket tror ni?

Posta gärna bild på er! :) 
    tacksam för svar 

• Svar på tråden Studentmössan
  • Bambi07

Ingen aning om vad min kostade trots att det inte var så länge sedan. Men någonstans mellan 500-800 kronor. Jag har mitt namn på ena sidan och mitt program på andra sidan, broderat. Baktill på mössan har jag året i metallbokstäver.

Det kanske betyder jättemycket nu att ha alla coola extraval som finns, men nu lite mer än två år efter kommer man inte ens ihåg vilka val som fanns.

• Anonym (Student)

har någon beställt härifrån?
    www.b2student.se/cap 
    För det blir väldigt billigt totalt... 

Vågar man chansa? 

• Elin 885

skippa mössan då, det är ju ett alternativ.
    tänkte göra det först men jag hade sparat till studentkläder och så.
    nej mina föräldrar betalade varken mössa eller kläder.....varför skulle dom?
    de betalade min raggarbil som jag åkte i, men det var det enda, och så mat och dryck på mottagningen såklart.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym (Student)
    Bambi07 skrev 2013-02-16 20:01:04 följande:
    Ingen aning om vad min kostade trots att det inte var så länge sedan. Men någonstans mellan 500-800 kronor. Jag har mitt namn på ena sidan och mitt program på andra sidan, broderat. Baktill på mössan har jag året i metallbokstäver.

Det kanske betyder jättemycket nu att ha alla coola extraval som finns, men nu lite mer än två år efter kommer man inte ens ihåg vilka val som fanns.
    Jo, förstår det, det är inte viktigt egentligen men jag tänker att jag vill ha den så fin som möjligt för ett sådant bra pris som möjligt ...
    Vet inte om det är värt att chansa på en randomhemsida :( är så stressad 
  • kossan

Tog studenten förra året min mössa gick på ca 800! Jag valde läderskärm för jag ville ha det vid fotograferingar och så, plastskärmen blänker mycket mer och ser mer b-ig ut! ;)

Men smaken är som baken, jag kände att det ändå var så dyrt så då kunde jag lika gärna lägga till läderskärm!

Jag hade mitt namn och linje! På baksidan stod mitt gymnasium broderat på själva mössan, inte på den svarta kanten! Jag var jättenöjd, och jag känner att det var värt dom pengarna för man tar ju som sagt bara studenten en gång! :D

• Elin 885
    kossan skrev 2013-02-16 20:15:07 följande:
    Tog studenten förra året min mössa gick på ca 800! Jag valde läderskärm för jag ville ha det vid fotograferingar och så, plastskärmen blänker mycket mer och ser mer b-ig ut! ;)

Men smaken är som baken, jag kände att det ändå var så dyrt så då kunde jag lika gärna lägga till läderskärm!

Jag hade mitt namn och linje! På baksidan stod mitt gymnasium broderat på själva mössan, inte på den svarta kanten! Jag var jättenöjd, och jag känner att det var värt dom pengarna för man tar ju som sagt bara studenten en gång! :D
    oj det var dyrt, måste tagit en del månader att spara ihop till allt, eller du kanske jobbade extra? =).
  • Anonym (Student)
    Elin 885 skrev 2013-02-16 20:10:37 följande:
    skippa mössan då, det är ju ett alternativ.
    tänkte göra det först men jag hade sparat till studentkläder och så.
    nej mina föräldrar betalade varken mössa eller kläder.....varför skulle dom?
    de betalade min raggarbil som jag åkte i, men det var det enda, och så mat och dryck på mottagningen såklart.
    Har möjlighet att ta ett dyrt alternativ men vill ha billigt på grund av att det bara är en mössa som jag kommer ha på mig en gång :) har alltid velat se fin ut på studenten och då särskilt med mössan på
    hade dock känts skönt att inte bry dig såhär mycket 
    Elin 885 skrev 2013-02-16 20:16:31 följande:
    oj det var dyrt, måste tagit en del månader att spara ihop till allt, eller du kanske jobbade extra? =).
    Men man får ju studiebidraget på 1050 kronor...? Om man sparar i två månader så räcker det itll mössan och blir över, eller hur?
     Det är ju grundskolematematik
  • Elin 885
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 20:27:13 följande:
    Har möjlighet att ta ett dyrt alternativ men vill ha billigt på grund av att det bara är en mössa som jag kommer ha på mig en gång :) har alltid velat se fin ut på studenten och då särskilt med mössan på
    hade dock känts skönt att inte bry dig såhär mycket 

Men man får ju studiebidraget på 1050 kronor...? Om man sparar i två månader så räcker det itll mössan och blir över, eller hur?
     Det är ju grundskolematematik
    jo men det är ju massor med annat som ska betalas med det också, så som hygien, kläder, påladdning till mobilen, smink, ytterkläder, skor, vinterskor, anteckningsmaterial osv.
  • Anonym (Student)
    Elin 885 skrev 2013-02-16 20:29:59 följande:
    jo men det är ju massor med annat som ska betalas med det också, så som hygien, kläder, påladdning till mobilen, smink, ytterkläder, skor, vinterskor, anteckningsmaterial osv.
    anteckningsmaterial kostar inte mer än max 100 kronor för ett år, om ens det. Hygienen sköts gemensamt med familjen... Ibland köper jag eget schampo m.m. men jag bor bara med pappa så pengar är inget problem.
    Har abonnemang som jag inte beöver betala själv och smink köper jag på rea. ett par skor per årstid räcker.

Varför ska man inte ha råd med studentmössan om man inte är slösaktig? 
  • Lisaa87

Låter väldigt dyrt tycker jag! Jag tog studenten för 5 år sedan och min kostade 250-300 har jag för mig. Hade plastskärm och det blev bra, visste inte ens att det fanns andra alternativ?
    Tycker det låter mycket att skriva både namn, år, skola och linje. Kanske blir för plottrigt? Kanske räcker med namn och år?

Svar på tråden Studentmössan