• Anonym (Student)

Studentmössan

Hej! Jag ska beställa min studentmössa och antingen blir den 596 kronor eller 715 beroende på om jag ska ha metallinitialer på baksidan av mössan.

Jag har valt att ha plastskärm, för jag tror inte det är så farligt fult som vissa påstår... Men vad tycker/tror ni?
    Undrar även hur mycket er kostar eller kostade? För jag känner att min är lite dyr för att ha plastskärm och inte vara av den bästa kvalitén

>En fråga till som jag gärna skulle vilja ha besvarad, är om ni tycker det är fult om man har mycket text på framsidan? Tycker ni det räcker med För * Efternamn? Jag ska ha År Förnamn * Skola Linje - blir det för mycket tror ni?

Posta gärna bild på er! :) 
    tacksam för svar 

• Svar på tråden Studentmössan
  • Feltryck01
    Thotis90 skrev 2013-02-17 10:02:32 följande:
    Jag var aldrig med på flaket, därav jag aldrig tog något mössöverdrag.
    OK.
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • Anonym (Buss-Åke)

Student-mössa, det mest överskattade plagget ever! Nåt man betalar hutlösa summor pengar för, och använder en gång... Och det bara för att fira att man .... ja, vadå, lyckats ta sig igenom lekstugan som kallas gymnasium... Återkom när ni har en examen från högskolan.

• elmadumle

Vi har beställt från abc gruppen till våra studenter, har en nu som tar studenten i juni. Den med matt skärm är finast tycker jag, risk för blänk annars på kort. En blå kokard medföljer alla mössor sedan har vi beställt en med röd sten för dotterns program, vi tog diamant kokarden den har mer guldfärgade blad runt och inte gult som det är annars.

• kossan

Buss-Åke, du kanske inte gick något "riktigt" gymnasium men gick man natur va det fan ingen lekstuga.....

• Elin 885
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 21:20:54 följande:
    anteckningsmaterial kostar inte mer än max 100 kronor för ett år, om ens det. Hygienen sköts gemensamt med familjen... Ibland köper jag eget schampo m.m. men jag bor bara med pappa så pengar är inget problem.
    Har abonnemang som jag inte beöver betala själv och smink köper jag på rea. ett par skor per årstid räcker.

Varför ska man inte ha råd med studentmössan om man inte är slösaktig? 
    jag sägr inte om att du inte har råd, jag säger bara att för mig så var det mkt som studiebidraget skulle räcka till. jag hade ett kollegieblock per kurs t ex och det är inte billigt, men det behövdes för att hålla ordning och reda, samt pennor är inte billigt det heller.
    nåja.
    jag hade studentmössa som alla andra, men jag tycker ändå att det är dyrt för en mössa =).
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-02-17 12:11:43 följande:
    Student-mössa, det mest överskattade plagget ever! Nåt man betalar hutlösa summor pengar för, och använder en gång... Och det bara för att fira att man .... ja, vadå, lyckats ta sig igenom lekstugan som kallas gymnasium... Återkom när ni har en examen från högskolan.
    hm lekstuga säger du...ja jag var i alla fall inte ledig under ett enda lov eller en enda helg under hela gymnasietiden, för då var jag tvungen att plugga.

• Elin 885
    kossan skrev 2013-02-16 22:14:19 följande:
    Elin 885 ja jag jobbade extra! ;) men de flesta i min klass betalade mellan 600-800 kronor! Så det har blivit dyrt med studentmössor, företagen har upptäckt att det går att tjäna pengar på det! ;) men det jag ville komma fram till att jag hade inte så mycket extra tillval utan jag valde en mössa av bättre kvalité istället och det var jag nöjd med! :D
    jo de är svindyra, våra kostade 400kr tror jag, vilket var mkt pengar då, det är 9 år sedan nu =).
  • Elin 885
    Feltryck01 skrev 2013-02-16 23:53:15 följande:
    TS, överdrag är bra om man ska åka flak. Det gjorde jag och var helt DRÄNK i öl efteråt, men min mössa höll sig fin :D min sambos ser ut som att någon spytt på den...
    fast måste man åka flak då? jag tycker mest att det såg klaustrofobiskt ut. speciellt eftersom jag heller inte dricker alkohol. jag hade blivit skitsur om någon hade sprutat ned mina kläder och mig.
  • Bambi07
    Elin 885 skrev 2013-02-17 13:58:37 följande:
    fast måste man åka flak då? jag tycker mest att det såg klaustrofobiskt ut. speciellt eftersom jag heller inte dricker alkohol. jag hade blivit skitsur om någon hade sprutat ned mina kläder och mig.
    Jag drack ingenting på flaket och innan bytte man om från sina fina studentkläder till kläder som ändå skulle slängas efter flaket. Det var superkul :)
  • Elin 885
    Bambi07 skrev 2013-02-17 14:04:08 följande:
    Jag drack ingenting på flaket och innan bytte man om från sina fina studentkläder till kläder som ändå skulle slängas efter flaket. Det var superkul :)
    hm ja en del tkr kanske det.
    men det sker ju lätt olyckor i sådanna flak, för att inte tala om alla flak som åker in till stan och blockerar, t ex ovanför plattan i sthlm, vid fontänen. att inte kunna gå av när man vill, att fulla människor knuffas och puttas (säkert inte med flit men ändå), huh!
Svar på tråden Studentmössan