• Anonym (Student)

Studentmössan

Hej! Jag ska beställa min studentmössa och antingen blir den 596 kronor eller 715 beroende på om jag ska ha metallinitialer på baksidan av mössan.

Jag har valt att ha plastskärm, för jag tror inte det är så farligt fult som vissa påstår... Men vad tycker/tror ni?
    Undrar även hur mycket er kostar eller kostade? För jag känner att min är lite dyr för att ha plastskärm och inte vara av den bästa kvalitén

>En fråga till som jag gärna skulle vilja ha besvarad, är om ni tycker det är fult om man har mycket text på framsidan? Tycker ni det räcker med För * Efternamn? Jag ska ha År Förnamn * Skola Linje - blir det för mycket tror ni?

Posta gärna bild på er! :) 
    tacksam för svar 

• Svar på tråden Studentmössan
  • Bambi07
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 22:07:04 följande:
    får man två kokarder? alltså den blågula också? :O som en reserv?
    men om du hade alla dem tillvalen kan din mössa inte blivit så billig 
    Man får ju den som ingår, alltså en i tyg med blå plupp och gula blad runt omkring. Den satt fast på mössan när jag fick den. Sedan köpte jag till en metallkokard, en nästan likadan som Thotis90 har på sin på bilden hon lade in. Jag tyckte dock att den var lite för shiny och valde att behålla den i tyg på min. Vi beställde också våra mössor från abcgruppen.

Som sagt, jag har ingen aning om vad min mössa kostade till slut. Min är likadan som Thotis90 på framsidan, förutom att jag har ett band mellan det svarta och det vita och att jag har skolans namn ingraverat + metallsiffror på baksidan. Om hennes kostade lite över 500 kanske min kostade 600-700 kronor...? Ungefär.
  • kossan

Elin 885 ja jag jobbade extra! ;) men de flesta i min klass betalade mellan 600-800 kronor! Så det har blivit dyrt med studentmössor, företagen har upptäckt att det går att tjäna pengar på det! ;) men det jag ville komma fram till att jag hade inte så mycket extra tillval utan jag valde en mössa av bättre kvalité istället och det var jag nöjd med! :D

• Anonym (Student)
    Feltryck01 skrev 2013-02-16 22:03:54 följande:
    Jag kan väl komma med en snabb input. Jag tog en ganska enkel mössa, utan band osv, typ som Louises mössa, fast utan något i nacken. Det enda jag betalade extra för var en annan färg på stenen fram (men i tyg, för jag tycker att den i metall är riktigt ful) och en mediapin. Men fan vad jag ångrar att jag inte pimpade den lite med ett band eller så.
    Om du har möjlighet, tänk så lite som möjligt på pengar. Studenten tar du bara en gång. Jag fick låna ett mössöverdrag och det är värt att lägga pengar på!
    Vad ska man med mössöverdrag till? för att den inte ska bli smutsig lr?
    Thotis90 skrev 2013-02-16 22:08:25 följande:
    Vi beställde våra mössor ifrån www.abcgruppen.se/
    Okej, tack! :)
  • Thotis90
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 22:17:02 följande:
    Vad ska man med mössöverdrag till? för att den inte ska bli smutsig lr?
    Du kan ha mössöverdrag som skydd för smuts och fukt (bl.a. regn)
  • Anonym (Student)
    Thotis90 skrev 2013-02-16 22:34:42 följande:
    Du kan ha mössöverdrag som skydd för smuts och fukt (bl.a. regn)
    tänker ta en plastpåse :D eller plastfolie haha
    Bambi07 skrev 2013-02-16 22:14:13 följande:
    Man får ju den som ingår, alltså en i tyg med blå plupp och gula blad runt omkring. Den satt fast på mössan när jag fick den. Sedan köpte jag till en metallkokard, en nästan likadan som Thotis90 har på sin på bilden hon lade in. Jag tyckte dock att den var lite för shiny och valde att behålla den i tyg på min. Vi beställde också våra mössor från abcgruppen.

Som sagt, jag har ingen aning om vad min mössa kostade till slut. Min är likadan som Thotis90 på framsidan, förutom att jag har ett band mellan det svarta och det vita och att jag har skolans namn ingraverat + metallsiffror på baksidan. Om hennes kostade lite över 500 kanske min kostade 600-700 kronor...? Ungefär.

Vad var för shiny?
    Minns du varifrån du beställde din?

Förresten: är det något som har erfarenhet av mössor med PLASTSKÄRM? Funderar nämligen på en sådan
  • Bambi07
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 23:32:50 följande:

Vad var för shiny?

Förresten: är det något som har erfarenhet av mössor med PLASTSKÄRM? Funderar nämligen på en sådan
    Den där metallkokarden (en sådan som finns på bilden här ovanför) tyckte jag såg lite för mycket ut för mig. Jag beställde min från abcgruppen TROR jag. De var i vår skola och klassen satt tillsammans och beställde.
  • Feltryck01

TS, överdrag är bra om man ska åka flak. Det gjorde jag och var helt DRÄNK i öl efteråt, men min mössa höll sig fin :D min sambos ser ut som att någon spytt på den...

• Thotis90
    Feltryck01 skrev 2013-02-16 23:53:15 följande:
    TS, överdrag är bra om man ska åka flak. Det gjorde jag och var helt DRÄNK i öl efteråt, men min mössa höll sig fin :D min sambos ser ut som att någon spytt på den...
    Jag var aldrig med på flaket, därav jag aldrig tog något mössöverdrag.
  • Lisaa87
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 23:32:50 följande:

Vad var för shiny?

Jag har plastskärm, det blev jättefint =) Kan lägga upp ett kort på den senare idag =).
Svar på tråden Studentmössan