• Anonym (Kanske)

För gammal för att plugga?

När är man för gammal för att plugga till läkare?

Jag har betygen men har blivit utlottad när jag sökt, alla som söker har ju högsta betyg som bekant. 

Börjar fundera på om jag är för gammal och undrar när man är för gammal för att plugga till just läkare?

Vill inte skriva hur gammal jag är utan mer vad ni tänker om åldern när är man för gammal, vid 25, 30, 35, 40, 45, 50...? Motivera varför!

• Svar på tråden För gammal för att plugga?
  • Regnig måndag
    AngieT skrev 2013-02-16 21:12:49 följande:
    Bemöta vad?:S Om jag tycker att det är okej att leva på soc under tiden man pluggar? JA.
    Men jag har svårt att se en 45 åring leva på soc. Dom flesta i den åldern borde ha sparat ihop en ganska stor summa, stor nog att kunna leva på medan dom pluggar.
    Så mycket var det med ditt prat om att alla har rätt att förverkliga sina drömmar...

Och verklighetsförakring, för du glömmer alla de som inte lever i par, låga boendekostnader etc, dvs en stor del av befolkningsgruppen.

Då vet vi, tomma tunnor skramlar mest har sällan passat bättre.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    AngieT skrev 2013-02-16 21:14:25 följande:
    1 miljon är inte så mycket om man jobbat sedan 25 års åldern och bestämmer sig att plugga till läkare när man är 45.
    Vad du betalat i skatt innan är totalt irrelevant, den skatten har gått åt. Vi betalar inte in på ett skattekonot som vi sen kan använda efter eget behag.
  • Petite Chérie
    Regnig måndag skrev 2013-02-16 21:15:37 följande:
    Så mycket var det med ditt prat om att alla har rätt att förverkliga sina drömmar...

Och verklighetsförakring, för du glömmer alla de som inte lever i par, låga boendekostnader etc, dvs en stor del av befolkningsgruppen.

Då vet vi, tomma tunnor skramlar mest har sällan passat bättre.
    Alla har fortfarande rätt att förverkliga sina drömmar. Jag säger bara att alla 45 åringar som bestämmer sig för att plugga till läkare inte alls kommer behöva gå på soc. Och om dom behöver det, så låt dom göra det.
    Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Petite Chérie
    Regnig måndag skrev 2013-02-16 21:16:37 följande:
    Vad du betalat i skatt innan är totalt irrelevant, den skatten har gått åt. Vi betalar inte in på ett skattekonot som vi sen kan använda efter eget behag.
    What? Jag snackar inte om skatt nu. Jag säger att folk sparar. Dom flesta sparar. Du kanske inte gör det, men jag läste ganska nyligen att det är många som har ett ganska rejält sparkonto, fler och mer än vad jag trodde.
  • Regnig måndag
    AngieT skrev 2013-02-16 21:20:49 följande:
    What? Jag snackar inte om skatt nu. Jag säger att folk sparar. Dom flesta sparar. Du kanske inte gör det, men jag läste ganska nyligen att det är många som har ett ganska rejält sparkonto, fler och mer än vad jag trodde.
    Vad har mitt sparande med det här att göra mer än att du försöker göra det till ett osakligt argument gripet ur luften?

Sluta blanda äpplen med elefanter. Jag har öht inte nämnt vad studenten ska leva av utan bara det faktum att utbildningen kostar en mille. Sen jämförde jag det med att leva på soc i 10 år eftersom kostnaden för staten är ungefär densamma.

Ditt sparande är irrelevant och osakligt. Många har ett rejält sparkonto men desto fler har det inte, du missade den delen.
  • Petite Chérie
    Regnig måndag skrev 2013-02-16 21:24:18 följande:
    Vad har mitt sparande med det här att göra mer än att du försöker göra det till ett osakligt argument gripet ur luften?

Sluta blanda äpplen med elefanter. Jag har öht inte nämnt vad studenten ska leva av utan bara det faktum att utbildningen kostar en mille. Sen jämförde jag det med att leva på soc i 10 år eftersom kostnaden för staten är ungefär densamma.

Ditt sparande är irrelevant och osakligt. Många har ett rejält sparkonto men desto fler har det inte, du missade den delen.
    Kräks

Vi har olika syn på det. Jag tycker folk ska få förverkliga sina drömmar, även om det kostar staten pengar. Du håller inte med. Punkt slut.
  • Regnig måndag
    AngieT skrev 2013-02-16 21:19:09 följande:
    Alla har fortfarande rätt att förverkliga sina drömmar. Jag säger bara att alla 45 åringar som bestämmer sig för att plugga till läkare inte alls kommer behöva gå på soc. Och om dom behöver det, så låt dom göra det.
    Ok, jag fattar.
    Din huvudsakliga ståndpunkt är att man ska hålla mycket hårt på individens rätt oavsett vad det kostar staten eller varför, den rätten går före allt annat.

Jäkla tur att samhället inte funkar så...
  • Petite Chérie
    Regnig måndag skrev 2013-02-16 21:26:26 följande:
    Ok, jag fattar.
    Din huvudsakliga ståndpunkt är att man ska hålla mycket hårt på individens rätt oavsett vad det kostar staten eller varför, den rätten går före allt annat.

Jäkla tur att samhället inte funkar så...
  • Regnig måndag
    AngieT skrev 2013-02-16 21:26:20 följande:
    Kräks

Vi har olika syn på det. Jag tycker folk ska få förverkliga sina drömmar, även om det kostar staten pengar. Du håller inte med. Punkt slut.
    Så gullig du är när du sprider spysmileys omkring dig.

Helt klart är att du inte kan diskutera utan kämpar bara om rätten att få ha rätt.
    Your loss.
  • Petite Chérie
    Regnig måndag skrev 2013-02-16 21:28:35 följande:
    Så gullig du är när du sprider spysmileys omkring dig.

Helt klart är att du inte kan diskutera utan kämpar bara om rätten att få ha rätt.
    Your loss.
    I know, jag är supergullig.

Tihi, det där var lite roligt. Tänker inte säga varför dock. Bläblä sandlåda!

Nu orkar inte jag med det här längre. Jag har moodswings och kommer slänga datorn i väggen snart.
Svar på tråden För gammal för att plugga?