Regnig måndag skrev 2013-02-16 23:03:43 följande:
Nej det är inte irrelevant eftersom hela mitt resonemang är från ett samhällsperspektiv.
Jag har inte sagt att hon ska ge upp sin dröm, din sanning får du lägga i någon annans knä än mitt. Jag anser inte att det är rätt pga kostnaden. Vill man trots det kan man bekosta utbildningen själv, tex utomlands.
Okej, men menar du att ts själv borde låta bli på grund av att det kostar för mycket för staten? Det är så jag tolkar dig nu, och det är den grejen som jag har svårt att förstå.
ts: Jag var jättekorkad och började plugga efter studenten, något jag aldrig vill jobba med (där kan man snacka om förlorade skattepengar...) och har sen hankat mig fram på ströjobb inom vården. Jag är egentligen något av en konstnärssjäl, om man kan säga så om sig själv utan att det låter alldeles för fjantigt, men det verkar ju tyvärr helt omöjligt att leva på det... Och samtidigt, ska man vara realistisk och vill göra någon sorts karriär, är det väl läkare som är det "säkraste" kortet.
Svårt att hänga med som äldre tycker jag definitivt inte. Det svåraste är väl rent socialt, men det tycker jag iofs om alla grupper jag hamnar i.