Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

MissKaos skrev 2013-07-21 11:25:52 följande:
    Antar alla har gp och läser ändå.

Låter ju som din fl var tuff. Upplevde du personalen sådär? När isak kom var dom fantastiskt bra. Frågade vad jag ville erbjöd smärtlindring osv. Först ville jag inte ha eda då sa dom bara ok då kör vi utan. Sen ångrade jag mig och då fick jag. Vi kom överens om att ta hinnorna efter att eda var satt och det var helt rätt. Känrr inte igen den attityd som beskrivs alls. Skrämmande!

Nä förlossningspersonalen var helt underbara och hjälpsamma. Värre nu på bb när dom säger en sak och ändå glömmer av oss. Men imorrn ska vi hem. Barnläkarn skulle kollat henne idag,dom sa dom skulle knacka på oss när dom var här men d glömde dom av...så nu kommer vi påminna dom om d imorrn och även förlossningsläkarn ska komma undersöka mig imorrn. Idag kan man röra sig mer. Lånat en barnvagn och promenerat runt sjukhuset. Det var skönt
  • TeddyGirl82

Har börjat med napp på Tilde redan. Hon e så snuttig med tutten men måste få avlastning plus hon kan vara med pappa mer också

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-21 21:24:10 följande:
    Likaså med amningen. Tycker det ginns för mkt krav rätt och fel. Alla gör väl det som verkar fungera bäst för dom själva. Både för bebis mamma och pappa. Dom tjurade på bb för min aming intr skulle fungera för ungen fick lite ersättning. Så han fick knte skutade med nattligt akut besök på bb och barnavd och ers och sen funkade amningen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja än så länge verkar d lugnt med hennes aptit. Vill bara den matiga mjölken ska komma igång. Hennes mage e bubblig dock men jag äter ju bara sjukhusmat. Dock ej gjort nr 2 än. Men d e på g. Ska fråga förlossningsläkaren imorgon vad man ska göra om man kan ta microlax eller nåt. Vill ju inte bli förstoppad.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-22 02:51:53 följande:
    Hej i tråden.. ligger på Mölndals sjukhus och sniffar bebis. Kl 18:20 började jag få lite skarpa värkar. Klockade dem..höll ut till 22:15 22.30 inskrivna på förlossningen kl 23:18 kom primadonnan ut Klarade mig utan att spricka trots att hon var ngt större än de andra 2. 3780g 50 lång Fast hon kännns tiny. Har lite svårt att sova nu. Dels för att stackarn har ont i magen, vill äta / snutta tutte. Nu ligger hon på mig som en brosch och jag är MEGA pissnödig. Hemgång imorgon. .känns lite löjligt att ligga kvar när man gjort detta för 3:e och ABSOLUT SISTA GÅNGEN God natt på er

Grattis Dannii. Härligt d gick bra. Vet hur d e med klänging bebis. Ännu en natt utan sömn. Tur mannen ka få.sova och slippa göra nåt..men ska snart väcka han ska inte.tro han får semester bara för jag ammar
  • TeddyGirl82

Lilla gumman har sån magknip. Haft hela natten tills jag fick henne lugn. Nu är hon igång igen och är otröstlig. Vet intr vad man ska göra. Och kan inte skillnaden på vanligt magknip och kolik..vilket jag verkligen inget hoppas det är

• TeddyGirl82

Visa sig inte vara magknip nu på besiktningen. Hon har tappat 200 g sen igår. Och det är inte bra. Har fått ge henne ersättning nu. Och sen ska jag hand mjölka ut i en kopp och sen pumpa lite för att få igång mina tuttar. Sen blor d försöka med amningen. Frustrerande men bra det upptäcks.

• TeddyGirl82

Nu har jag lärt mig teknik med amningen. Det går bättre. Och sen pumpar jag efteråt för mer stimulans. Och hon får ersättning med på 20 ml. Jag får bara ut 10 själv. Och detta varannan timme så hon proppas med mat nu. Stackarn. Sen ska hon få bada med för d har ingen visat hur man ska göra sen

• TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-07-22 19:47:57 följande:
    Idag fick vi tyvärr veta varför magen e så stor. Det är alldeles för mycket fostervatten i magen vilket beror på att vår bebis har hydrocefalus (vattenskalle). Läkaren kunde inte se något ryggmärgsbråck (som är vanligt hos barn med vattenskalle) på UL men sa att det inte alltid är så lätt att upptäcka.

Nu väntar vi på att få tid till magnetröntgen för att få en klarare bild över bebis tillstånd.

Tankarna går runt runt just nu och tårarna kommer helt oförberett då och då :(

Jag läser allt ni skriver men orkar inte vara så aktiv i tråden just nu. Hör såklart av mig när vi vet mer.

Styrkekramar! Att du inte vill va här inne förstår vi
  • TeddyGirl82

Har fått en helt annan bebis nu med matningen. Ska bli kul och se vad hon väger. Uppåt går d. Och vi SKA hem idag. Nu räcker d. Funkar inte min amning till helgen typ kanske så blir d bara ersättning. Både för mittpsyke och tildes mage. .

Gjort ont och väcka henne inatt när hon sovit så gott. Men så gör man ju inte hemma.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013