• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 19:52:10 följande:
    LOL...

räcker det inte med de 4 jag redan testat?
    Ok men varför känner du att nätet inte funkar för dig? Jag har nätdejtat ganska länge, kanske kan ge dig nåt tips?
  • Anonym (singelpappan)

Finns bara en sak att konstatera... Folk är sjukt ytliga..
    Är man inte kopparbrun och har sexpack så är man inte intressant på marknaden..

• Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 19:57:49 följande:
    Jag håller inte med, men då får man accepreta att de tjejer man söker inte heller är vältränade och solbruna.
  • Freddy
    Fiona M skrev 2013-03-18 17:16:05 följande:

hur tänker du nu? de männen hade väl inte varit intressanta ändå?
    Nej o nu besvärar de inte henne och de tjejerna besvärar inte de män hon är intresserad av
  • Anonym (Singelman)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 19:57:49 följande:
    Man kanske kan testa "brun utan sol" och ett sexpack kan man ju alltid köpa hem. Fast jag håller med, det går trögt som fan på nätet, har själv annonserat efter kvinnor på Blocket ett helt år, får knappt något svar, bara någon djävel som vill sälja sina sommardäck!

• Anonym (singelpappan)

HAHAHAHAHAHAHA underbar bild!!
    There is hope still..!!

• Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 20:29:17 följande:
    HAHAHAHAHAHAHA underbar bild!!
    There is hope still..!!
    Men om du verkligen känner så, varför inte börja träna så du känner dig snygg?
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 19:53:58 följande:
    Ok men varför känner du att nätet inte funkar för dig? Jag har nätdejtat ganska länge, kanske kan ge dig nåt tips?
    Antingen är det så att du gillar att hålla på att nätdejta, och då är det ju bara att hålla på att inte vara desperat ju längre ju bättre.

Om det vore en relation du är ute efter så verkar du använda alla dina resurser på ett dåligt sätt, precis som med allt annat så gör de flesta sina seriösa klipp på kärleksmarknaden via kontakter, som känner människor och platser där det man är ute efter finns.

Nätverka, goda vänner som har goda vänner som vill ha flera goda vänner hjälper varandra att hitta det man vill. Det är så det mesta goda kommer till.
  • Anonym (singeltjej)
    Freddy skrev 2013-03-18 20:38:09 följande:
    Antingen är det så att du gillar att hålla på att nätdejta, och då är det ju bara att hålla på att inte vara desperat ju längre ju bättre.

Om det vore en relation du är ute efter så verkar du använda alla dina resurser på ett dåligt sätt, precis som med allt annat så gör de flesta sina seriösa klipp på kärleksmarknaden via kontakter, som känner människor och platser där det man är ute efter finns.

Nätverka, goda vänner som har goda vänner som vill ha flera goda vänner hjälper varandra att hitta det man vill. Det är så det mesta goda kommer till.
    Jag hade gärna träffat nån via kontakter men har inte så många kontater som kan ledaa till att jag träffar en kille.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 20:42:11 följande:
    Jag hade gärna träffat nån via kontakter men har inte så många kontater som kan ledaa till att jag träffar en kille.
    Kanske dags att lägga ett uns av dina resurser på att vårda ett socialt nätverk då!
Svar på tråden Desperata singeltjejer