• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    Loriyana skrev 2013-03-12 16:19:33 följande:
    Hej Jante (TS) Varför bryr du dig? Är det inte dags att helt enkelt låta andra vara som de är? Tycker faktiskt det är riktigt elakt av dig att dömma dessa kvinnor. Vad vet du om deras bakgrund? De kanske har en aledning till varför de agerar som de gör? Och varför ska de inte få vara "needy" om de vill? Varför ska det ses som något negativt att vilja hitta en partner och stadga sig?

Och vet du vad, jag är singel och nöjd med tillvaron. Jag är inte ute efter en partner. Däremot så har jag empati, sympati och förståelse för de kvinnor och män som faktiskt VILL ha en partner och jag skulle aldrig, som du, se ner på dem pga deras längtan.  
    Det är fullt normalt och rimligt att vilja hitta en partner, vårat samhälle bygger på denna norm. Vad jag däremot vänder mig mot är att vissa tjejer är desperata och inte har några krav på framtida partners, bara de slipper vara ensamma! Det tycker jag är konstigt och framstår som ett avtändande personlighetsdrag av det motstta könet (antar jag) och det är vad jag från början ville diskutera i denna tråd.
  • Loriyana
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 16:23:24 följande:
    Det är fullt normalt och rimligt att vilja hitta en partner, vårat samhälle bygger på denna norm. Vad jag däremot vänder mig mot är att vissa tjejer är desperata och inte har några krav på framtida partners, bara de slipper vara ensamma! Det tycker jag är konstigt och framstår som ett avtändande personlighetsdrag av det motstta könet (antar jag) och det är vad jag från början ville diskutera i denna tråd.

Ok, det kan jag faktiskt hålla med dig om. Jag tycker definitivt att man bör ha krav på en framtida partner. Man bör inte bli ihop med någon bara "för att".
  • 040kille
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 14:41:08 följande:
    Om jag inte hittar nån i tid så kommer jag säkert iaf. hitta en ok kille som kan bli pappa till mina barn och sen om jag inte känner mig kär i killen så går vi väl isär och har varannan vecka med barnen. Och i det läget har jag inga problem med att inte ha en sambo, kan tänka mig att ha en kk och lägga resten av tiden på mina barn.

Säg samma sak när du har barn och tvättkorgen håller på att svämma över samtidigt som du inte har sovit ordentligt de tre senaste dygnen för det ligger en propeller bredvid dig i sängen så ska jag lyssna på dig. Du är ju totalt naiv om du tror att skaffa barn är något i stil med att skaffa en sak. Till det kommer den spännande grejen att barn behöver både manlig och kvinnlig förebild. Den biten, hur orättvist barnen blev behandlade, tog hårdast på mig när jag separerade från mitt ex. 
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • 040kille
    Anonym skrev 2013-03-12 15:40:11 följande:
    De har aldrig fått lära sig att leva egna liv, utan vuxit upp genom att leva genom andra människors åsikter och tankar, må det vara bästa kompisen, föräldrarna, första pojkvännen, och sedan har det helt enkelt rullat på.

De har aldrig reflekterat själva över sitt liv, utan ser alltid sig själva med någon annan som styr och bestämmer och planerar hur deras liv skall se ut. Högst oattraktivt, och tillslut inser männen detta och gör sig av med ryggsäcken, för det är precis vad dessa kvinnor är, ryggsäckar som drar ner och tynger ner tillvaron och förhållandet.

Att de blir desperata efter nästa man är bara helt naturligt eftersom de aldrig lärt sig att leva själva eller ha egna värderingar. Allt styrs utifrån de senaste "fashionabla amerikanska showerna" (jag spyr), och de vet inte om något annat liv helt enkelt.

Det är precis som att där är ett facit man ska leva efter, jag håller med. Ett facit uppsatt av amerikanska shower och kvällspress. Det är ytterst sällan man stöter på nån som verkar tänka själv, landar i sig själv och verkligen känner efter vad som känns rätt och riktigt för en. Försök få igång en diskussion om vad folk vill i livet, och du får ofta en spegelbild av vad som pumpas ut i media.
  • 040kille
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 16:23:24 följande:

Det är verkligen mitt intryck av vad som sker på dejtingsidor. Jag nätdejtar också, och har gjort så under några år. Jag är grymt förvånad över liten omsättningen på de sidorna är. Det spelar ingen roll när man kollar in på HP, så nog tusan sitter samma tjejer inloggade hela tiden. 

När det leder till att man träffas är där genomgående att man kan snacka om något från verkliga livet. Det är sällan man får till det samtalet, för livet levs ju för en del på HP eller något liknande ställe.... Där finns ingen input som kan skapa en output.
  • Fiona M

jag förstår inte alls varför det är provocerande att man vill ha en partner man klickar med på alla plan.
    jag har haft relationer där flera delar inte stämt och nej, det har förstås inte varat så länge.
    för mig är det viktigt med liknande värderingar, driv och utbildningsnivå hos en partner och jag tycker det är sunt att inte "nöja sig".

• Kul
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 15:32:21 följande:
    Ok, har varit på väldigt många dejter och aldrig mräkt av detta, likaså andra akademikervänner. Detta existerar säkert men jag har aldrig haft det problemet så det är inget som jag känner att jag behöver fundera överdrivet mycket på.
    Hahaha, hur kan du veta det? När du bestämmer dig för att du vill ha förhållande kommer du att märka det.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 18:56:06 följande:
    Hahaha, hur kan du veta det? När du bestämmer dig för att du vill ha förhållande kommer du att märka det.
    Det är inte det generella intrycket jag fått helt enkelt.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 18:56:06 följande:
    Och jag har (tro det eller ej) haft flera förhållanden förut och har inte haft såna problem.
  • Kul

TS tjatar så mycket om att hon är akademiker men verkar inte så värst intelligent när det kommer till kritan. Det är tydligen inte en utbildning som lär ut kritiskt tänkande och reflektion du läst. Sluta malla dig. Du gräver bara en grop för dig själv.

Svar på tråden Desperata singeltjejer