• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (Kärlek?)
    Bulusu skrev 2013-03-12 14:37:24 följande:

@Anonym(Kärlek?)

Med tanke på att TS inte tittar på hela samhället finns det ett underskott i hennes dejting-pool. Det kan nog bekräftas av många högavlönade kvinnor som letar efter en partner.

Det kanske beror på vilken del av det "högutbildade och högavlönade" samhället man befinner sig i. I min del finns singelkillar men nästan inga singeltjejer.

Att många akademikertjejer söker partner kan ju bero på att de är kräsna och försiktiga, att bli ihop med nån på kul och snabbt binda sig genom att råka bli med barn är t.ex. något som inte är så vanligt bland folk jag umgås med.
  • Bulusu
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 14:41:08 följande:
    Om jag inte hittar nån i tid så kommer jag säkert iaf. hitta en ok kille som kan bli pappa till mina barn och sen om jag inte känner mig kär i killen så går vi väl isär och har varannan vecka med barnen. Och i det läget har jag inga problem med att inte ha en sambo, kan tänka mig att ha en kk och lägga resten av tiden på mina barn.

TS, jag misstänker att du behöver jobba lite med din attityd
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 14:17:18 följande:
    Att vara extremt kräsen är väl aldrig bra, stor risk att missa fantastiska människor man man stirrar sig blind på inkomst och examen.

Men jo, jag tror faktiskt att t.ex. läkarkvinnor har en stor chans att hitta en läkarman. Länkade tidigare till artiklar som visade att ju mer lika könsfördelning inom yrket/utbildningen, desto vanligare att man gifter sig inom sin egen yrkesgrupp. Rätt logiskt egentligen, personer som lägger mycket tid på studier och jobb får de flesta av sina nya kontakter den vägen. Det är inte ovanligt att man efter en femårig utbildning har en vänkrets där många är inom samma yrke, det borde väl inte skilja sig så mkt mellan partners och vänner.

Vissa av männen är homosexuella? Ja men det är ju vissa av kvinnorna också så det jämnar ut sig.

Players? Visst det finns en del, men det finns minst lika många killar (med bra jobb) som skulle bli fantastiska partners bara de fick chansen. Jag skulle nog snarare säga att det finns ett överskott på singelkillar, om man tittar på hela samhället.
    Haha bra skrivet!
  • Anonym (singeltjej)
    Bulusu skrev 2013-03-12 14:44:39 följande:

TS, jag misstänker att du behöver jobba lite med din attityd
    Utveckla gärna.
  • Anonym (Kärlek?)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 14:41:08 följande:
    Om jag inte hittar nån i tid så kommer jag säkert iaf. hitta en ok kille som kan bli pappa till mina barn och sen om jag inte känner mig kär i killen så går vi väl isär och har varannan vecka med barnen. Och i det läget har jag inga problem med att inte ha en sambo, kan tänka mig att ha en kk och lägga resten av tiden på mina barn.
    Låter väldigt desillusionerat, låga ambitioner för kärlekslivet.

Klart du ska träffa nån att bli himlastormande kär i och dela livet med, i alla fall ska man ha det som målbild så länge det håller.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 14:43:31 följande:
    Det kanske beror på vilken del av det "högutbildade och högavlönade" samhället man befinner sig i. I min del finns singelkillar men nästan inga singeltjejer.

Att många akademikertjejer söker partner kan ju bero på att de är kräsna och försiktiga, att bli ihop med nån på kul och snabbt binda sig genom att råka bli med barn är t.ex. något som inte är så vanligt bland folk jag umgås med.
    Nej jag skulle aldrig "råka2 bli med barn, skulle aldrig drömma om att ha oskyddat samlag och om jag mot all förmodan blev gravid innan jag planerat för det så skulle jag göra abort utan att tveka.
  • Anonym (j)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 14:43:08 följande:
    Har inte märkt av det när jag nätdejtat, alla möjliga skriver med och utan utbildning (som kan tänka sig ett förhållande med mig). 
    vad främlingar på nätet skriver ska du nog ta med en nypa salt.

Vet du t.ex. att många gifta män är de sajter och låtstas att vara singlar för att lura till sig sex. Det finns all möjliga konstiga män på dejtingsajter. Är du möjligen lite naiv?
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:13:00 följande:
    vad främlingar på nätet skriver ska du nog ta med en nypa salt.

Vet du t.ex. att många gifta män är de sajter och låtstas att vara singlar för att lura till sig sex. Det finns all möjliga konstiga män på dejtingsajter. Är du möjligen lite naiv?
    Jo men jag har ju gått på dejter med ett flertal av dessa och lärt känna dem lite närmare så min uppfattning kvarstår.
  • Anonym (j)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 15:28:21 följande:
    Jo men jag har ju gått på dejter med ett flertal av dessa och lärt känna dem lite närmare så min uppfattning kvarstår.
    många män irl säger att de vill ha förhållande men ej menar det, utan bara är ute efter sex. De säger det för att de tror det är vad kvinnor vill höra. Några dejter hit o dit betyder inte att du känner de på riktigt.
  • Anonym (singeltjej)
    Bulusu skrev 2013-03-12 14:37:24 följande:

@Anonym(Kärlek?)

Med tanke på att TS inte tittar på hela samhället finns det ett underskott i hennes dejting-pool. Det kan nog bekräftas av många högavlönade kvinnor som letar efter en partner.

Har inte märkt av detta bland mina akademikerkompisar. Deras partners är akademiker och de har aldrig haft problem med att träffa killar. Det är inte dessa tjejer som är de desperata singeltjejerna som jag syftar på.
Svar på tråden Desperata singeltjejer