• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 21:37:58 följande:
    Ja.... det ser väl bra ut, tror inte jag förstått problematiken, har du svårt finna kontakt med rätt snubbe? är det vad du menar?
    Nej det var bara ett sidospår. Tråden handlade egentligen om andra saker från början.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 21:31:28 följande:
    Men bara för att man känner folk så betyder det inte automatiskt att man kan hitta en partner på det sättet.
    Det finns inga garantier, både du och jag kan vara drabbade av en svår kronisk sjukdom som bryter igenom i morgon, men det är ganska självklart  att ju bättre nätverkare man är ju större chanser har man att hitta den man vill och att på ett positivt  sätt utveckla sina önskemål,. om man inte söker en eremit.
  • Anonym (Singelman)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 21:38:40 följande:
    Nej det var bara ett sidospår. Tråden handlade egentligen om andra saker från början.
    Oki jag ser det nu, men det där med knullat då, hur viktigt är det för dig? Eller är det både samliv och kärlek du söker? Man vet ju aldrig i dagens läge där liggat verkar vara i fokus, inte minst för kroppsfixerade människor man ser i träningshallarna 
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 21:49:59 följande:
    Oki jag ser det nu, men det där med knullat då, hur viktigt är det för dig? Eller är det både samliv och kärlek du söker? Man vet ju aldrig i dagens läge där liggat verkar vara i fokus, inte minst för kroppsfixerade människor man ser i träningshallarna 
    Jag vad jag söker i en relation ska innefatta allt som en vuxen kärleksrelation brukar innefatta så som intimitet, kärlek, vänskap osv.
  • 040kille
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 21:52:30 följande:
    Jag vad jag söker i en relation ska innefatta allt som en vuxen kärleksrelation brukar innefatta så som intimitet, kärlek, vänskap osv.

Det där är faktiskt inte särskilt svårt att uppnå. Singelpappan har nosat runt lite i det där. Egentligen är det inte mer märkvärdigt än att när du stöter samman med en kille som verkar kunna bry sig om dig på nivå tre så ska du bry dig väldigt mycket om honom. Du ska se att hux flux kommer något mycket större än en flört att växa fram.

Krånglet som singelkille är att hitta tjejen som låter en bry sig om henne. Lite mellan raderna här kan man läsa att den som tillåts bry sig om tjej ska ha de mest mystiska egenskaper som viss längd, bredd över axlar och köra motorcykel och annat blaj för att överhuvudtaget komma i fråga.

Människor som är öppna för andra människor är en absolut bristvara idag. 
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Anonym (singeltjej)
    040kille skrev 2013-03-18 21:58:00 följande:

Det där är faktiskt inte särskilt svårt att uppnå. Singelpappan har nosat runt lite i det där. Egentligen är det inte mer märkvärdigt än att när du stöter samman med en kille som verkar kunna bry sig om dig på nivå tre så ska du bry dig väldigt mycket om honom. Du ska se att hux flux kommer något mycket större än en flört att växa fram.

Krånglet som singelkille är att hitta tjejen som låter en bry sig om henne. Lite mellan raderna här kan man läsa att den som tillåts bry sig om tjej ska ha de mest mystiska egenskaper som viss längd, bredd över axlar och köra motorcykel och annat blaj för att överhuvudtaget komma i fråga.

Människor som är öppna för andra människor är en absolut bristvara idag. 
    Visst finns det vissa egenskaper som är mer "säljande" på kärleksmarknaden så som du räknade upp men om man inte har dessa så hittar man väl en partner på samma våglängd som en själv. Jag tex försöker inte flirta med fotmodellskillar som är miljonärer för de kommer inte vilja ha mig, det skulle vara lönlöst att ens försöka.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 22:00:31 följande:
    Visst finns det vissa egenskaper som är mer "säljande" på kärleksmarknaden så som du räknade upp men om man inte har dessa så hittar man väl en partner på samma våglängd som en själv. Jag tex försöker inte flirta med fotmodellskillar som är miljonärer för de kommer inte vilja ha mig, det skulle vara lönlöst att ens försöka.
    Det där är inte säkert heller jag har en tjejkompis som många skulle kalla en, ordinär ensamstående mamma under utbildning som träffade just en fotomodell, o riktigt go kille som lämnade storstaden och programledarflickvännen för att på landsorten bilda familj med henne,

Nu är det 10år senare och deras dotter går i skolan och relationen är jättefin.

Det kan gå så också, men det handlar om rätt sorts kontaktpunkter och beredskap att ta vara på det som är bra.
  • Anonym (singeltjej)
    Freddy skrev 2013-03-18 22:07:56 följande:
    Det där är inte säkert heller jag har en tjejkompis som många skulle kalla en, ordinär ensamstående mamma under utbildning som träffade just en fotomodell, o riktigt go kille som lämnade storstaden och programledarflickvännen för att på landsorten bilda familj med henne,

Nu är det 10år senare och deras dotter går i skolan och relationen är jättefin.

Det kan gå så också, men det handlar om rätt sorts kontaktpunkter och beredskap att ta vara på det som är bra.
    Jo men vad jag menar är att vissa killar menar att man måste vara vältränad och snygg för att ens komma på fråga för tjejerna och jag tycker inte att det stämmer för det finns massor av tjejer som inte heller är vältränade och snygga och om killarna letar där så är det nog inga problem. Jag tror att problemet främst ligger i att dessa killar vill ha supersnygga tjejer och när de får nobben så tycker de att det är hopplöst att hitta en partner.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 22:14:36 följande:
    Jo men vad jag menar är att vissa killar menar att man måste vara vältränad och snygg för att ens komma på fråga för tjejerna och jag tycker inte att det stämmer för det finns massor av tjejer som inte heller är vältränade och snygga och om killarna letar där så är det nog inga problem. Jag tror att problemet främst ligger i att dessa killar vill ha supersnygga tjejer och när de får nobben så tycker de att det är hopplöst att hitta en partner.
    Jag tror själv att många har haft ett liv som inte gett dem förmågan att återfinna självkänslan efter att ha blivit avvisade, det gäller både kvinnor och män, fast män väl drabbas mera eftersom man föväntar sig att de alltid ska uppvakta.
    Men kärleken är väl annars just när man vågar blotta sig och falla pladask om man inte blir blir emottagen, annars är det mera en affärsförhandling.
  • Anonym (Singelman)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 22:14:36 följande:
    Skitsamma hur dem ser ut. Med en peruk och lite fantasi går det mesta, i mörkret är alla kroppar varma

• Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 22:45:08 följande:
    Skitsamma hur dem ser ut. Med en peruk och lite fantasi går det mesta, i mörkret är alla kroppar varma

Ja men om du inte har höga krav på utseendet har jag svårt att se varför du inte skulle kunna träffa nån. Är du social och framåt?
  • Anonym (Singelman)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 22:48:05 följande:
    Ja men om du inte har höga krav på utseendet har jag svårt att se varför du inte skulle kunna träffa nån. Är du social och framåt?
    Den sanna skönheten strålar inifrån, låter kanske som en kliche men det är personen och personligheten som är vackert och attraktiv, den som inte ser det är förmodligen inte fullt ut förmögna att älska heller, alltså inget att satsa på.
  • Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 19:11:10 följande:
    Jag är inte desperat så jag har svårt att tro att jag utstrålar nåt jag inte är.
    Nja, utifrån det du skrivit i tråden drar jag slutsatsen att din självkänsla är i botten, annars skapar man inte en tråd som denna. En person med låg självkänsla brukar vara ganska desperat efter uppmärksamhet/bekräftelse och ha ett behov att trycka ner andra/snacka skit om andra för att den själv ska må (lite) bättre (för stunden). Du och de kvinnor du nämner i din TS är precis likadana, men skillnaden är att du försöker stilla ditt behov här på familjeliv och de andra försöker stilla det på krogen.
  • Sensitiveguy
    missan75 skrev 2013-03-10 11:28:05 följande:
    Alltså, ett stolpskott kan ta sig igenom en högskoleutbildning. Jag har träffat många med en examen där jag faktiskt funderar om personen är smart nog att knyta sina egna skor. Tycker faktiskt inte det bevisar speciellt mycket, förutom att man är med i klubben för inbördes beundran.

Och, nej, jag är inte vare sig avundsjuk eller utan egen högskoleutbildning. Tycker bara det är tramsigt att tro så djävla mycket om sig själv för man har en högskoleexamen.

Svar på tråden Desperata singeltjejer