• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:29:58 följande:
    många män irl säger att de vill ha förhållande men ej menar det, utan bara är ute efter sex. De säger det för att de tror det är vad kvinnor vill höra. Några dejter hit o dit betyder inte att du känner de på riktigt.
    Ok, har varit på väldigt många dejter och aldrig mräkt av detta, likaså andra akademikervänner. Detta existerar säkert men jag har aldrig haft det problemet så det är inget som jag känner att jag behöver fundera överdrivet mycket på.
  • Anonym (Kärlek?)
    Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:29:58 följande:
    många män irl säger att de vill ha förhållande men ej menar det, utan bara är ute efter sex. De säger det för att de tror det är vad kvinnor vill höra. Några dejter hit o dit betyder inte att du känner de på riktigt.
    Är inte problemet snarare att många män TROR att de vill ha ett förhållande, men nätdejtingen blir lite som ett smörgåsbord där man hela tiden tror att nästa kommer vara ännu bättre än den man för tillfället träffar?
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 15:32:54 följande:
    Är inte problemet snarare att många män TROR att de vill ha ett förhållande, men nätdejtingen blir lite som ett smörgåsbord där man hela tiden tror att nästa kommer vara ännu bättre än den man för tillfället träffar?
    Det jag däremot varit med om är att när jag enbart ville ha ett sexuellt förhållande ville killarna ha mer än så, men det är en helt annan diskussion.
  • Pastell1983

Du måste verkligen använda ordet "akademiker" ofta TS. Tror du det är finare  på något vis att vara akademiker?

• Anonym (singeltjej)
    Pastell1983 skrev 2013-03-12 15:34:36 följande:
    Du måste verkligen använda ordet "akademiker" ofta TS. Tror du det är finare  på något vis att vara akademiker?
    Nej men det är vad diskussionen har kommit att handla om till viss del. Vad önskar du att jag använder för ord istället?
  • Anonym

De har aldrig fått lära sig att leva egna liv, utan vuxit upp genom att leva genom andra människors åsikter och tankar, må det vara bästa kompisen, föräldrarna, första pojkvännen, och sedan har det helt enkelt rullat på.

De har aldrig reflekterat själva över sitt liv, utan ser alltid sig själva med någon annan som styr och bestämmer och planerar hur deras liv skall se ut. Högst oattraktivt, och tillslut inser männen detta och gör sig av med ryggsäcken, för det är precis vad dessa kvinnor är, ryggsäckar som drar ner och tynger ner tillvaron och förhållandet.

Att de blir desperata efter nästa man är bara helt naturligt eftersom de aldrig lärt sig att leva själva eller ha egna värderingar. Allt styrs utifrån de senaste "fashionabla amerikanska showerna" (jag spyr), och de vet inte om något annat liv helt enkelt.

• Anonym (singeltjej)
    Anonym skrev 2013-03-12 15:40:11 följande:
    De har aldrig fått lära sig att leva egna liv, utan vuxit upp genom att leva genom andra människors åsikter och tankar, må det vara bästa kompisen, föräldrarna, första pojkvännen, och sedan har det helt enkelt rullat på.

De har aldrig reflekterat själva över sitt liv, utan ser alltid sig själva med någon annan som styr och bestämmer och planerar hur deras liv skall se ut. Högst oattraktivt, och tillslut inser männen detta och gör sig av med ryggsäcken, för det är precis vad dessa kvinnor är, ryggsäckar som drar ner och tynger ner tillvaron och förhållandet.

Att de blir desperata efter nästa man är bara helt naturligt eftersom de aldrig lärt sig att leva själva eller ha egna värderingar. Allt styrs utifrån de senaste "fashionabla amerikanska showerna" (jag spyr), och de vet inte om något annat liv helt enkelt.
    Tragiskt.
  • Anonym (j)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 15:32:21 följande:
    Ok, har varit på väldigt många dejter och aldrig mräkt av detta, likaså andra akademikervänner. Detta existerar säkert men jag har aldrig haft det problemet så det är inget som jag känner att jag behöver fundera överdrivet mycket på.
    De män du gick ut med, är alla de "kvalitetsmän" enlig din standard? Och varför funkade inte det med de män?
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:54:35 följande:
    De män du gick ut med, är alla de "kvalitetsmän" enlig din standard? Och varför funkade inte det med de män?
    Vissa ja, vissa inte. Det fanns många olika orsaker till att det inte funkade. Jag gillar manliga män och det är svårt att hitta och jag upplever många män som omanliga. Det var en av orsakerna. 
  • Loriyana

Hej Jante (TS) Varför bryr du dig? Är det inte dags att helt enkelt låta andra vara som de är? Tycker faktiskt det är riktigt elakt av dig att dömma dessa kvinnor. Vad vet du om deras bakgrund? De kanske har en aledning till varför de agerar som de gör? Och varför ska de inte få vara "needy" om de vill? Varför ska det ses som något negativt att vilja hitta en partner och stadga sig?

Och vet du vad, jag är singel och nöjd med tillvaron. Jag är inte ute efter en partner. Däremot så har jag empati, sympati och förståelse för de kvinnor och män som faktiskt VILL ha en partner och jag skulle aldrig, som du, se ner på dem pga deras längtan.  

Svar på tråden Desperata singeltjejer