• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • KimPossible
    sär skriven skrev 2013-03-11 21:38:39 följande:
    "TS skrev faktiskt i inlägg 475 att hon har Aspergers och social fobi!!"
    Gärna stavat "Aschbergers"... Drömmer
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible

Och på det temat; "Det låter som om du/din man/ditt barn har någon diagnos. ADHD?". 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • sär skriven
    KimPossible skrev 2013-03-11 21:47:28 följande:
    DET har nog min granne

MVH /Långsökt
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • eflec
    KimPossible skrev 2013-03-11 21:47:28 följande:
    oooohhh...de som stavar "ens" som "änns" skulle jag kunna sno tangentbordet av.
  • Nice Girl Wrong Place

Något jag ofta stötte på när jag var som mest aktiv, var när man graciöst försökte dra sig ur en diskussion som totalt urartat i bullshit och ständigt möttes av;
    "Jaha, slut på argument!?!?!?!?!?!?!" 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • sär skriven
    eflec skrev 2013-03-11 21:49:05 följande:
    oooohhh...de som stavar "ens" som "änns" skulle jag kunna sno tangentbordet av.
    Var snäll nu. Det är stimulerande att ha knappar att trycka på.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • SillyJokes

Enligt mig är foskler något som är vanligt förekommande, typ som random rasistiska uttalanden på Flashback.

Det vanligaste på FL är väl mer konstiga idéer om just barnuppfostran och relationer som t.ex:

"Jag är tillsammans med en man som slår och sparkar mig, men han är oftast snäll."
    "Att föda naturligt är det enda rätta."
    "Jag klär min bebis i rosa kläder eftersom jag inte vill att folk ska tro att det är en pojke." (Oj, vilken katastrof det skulle vara...)
    "Det är så white trash att köpa second hand till barnen."

• eflec
    SillyJokes skrev 2013-03-11 21:50:30 följande:
    Enligt mig är foskler något som är vanligt förekommande, typ som random rasistiska uttalanden på Flashback.

Det vanligaste på FL är väl mer konstiga idéer om just barnuppfostran och relationer som t.ex:

"Jag är tillsammans med en man som slår och sparkar mig, men han är oftast snäll."
    "Att föda naturligt är det enda rätta."
    "Jag klär min bebis i rosa kläder eftersom jag inte vill att folk ska tro att det är en pojke." (Oj, vilken katastrof det skulle vara...)
    "Det är så white trash att köpa second hand till barnen."
    det där kanske går mer under..."förutfattade meningar på FL?"
  • FA80

Folk som gnäller på andras sär skrivning sedan skriver "pärson" och "flästa"

• MajaVira
    FA80 skrev 2013-03-11 21:52:08 följande:
    Folk som gnäller på andras sär skrivning sedan skriver "pärson" och "flästa"
    Eller, "är jag den ända som har detta problem?". Jepp, du är ett arsel.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!